Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Uloga primarnog obrazovanja i nastave prirode i društva u odgoju i obrazovanju za ljudska prava (CROSBI ID 569099)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija

Letina, Alena Uloga primarnog obrazovanja i nastave prirode i društva u odgoju i obrazovanju za ljudska prava // Social Work and Fight against Poverty and Social Exclusion-Professional Dedication to the Protection and Promotion of Human Rights / Žitnik, M., Leutar Z., Miljenović, A., Buljevac, M. (ur.). Mostar: Antonio commerce d.o.o. Mostar, 2010. str. 120-120

Podaci o odgovornosti

Letina, Alena

hrvatski

Uloga primarnog obrazovanja i nastave prirode i društva u odgoju i obrazovanju za ljudska prava

Sažetak Odgoj i obrazovanje za ljudska prava započinje u obitelji i nastavlja se na različitim razinama školovanja. On predstavlja cjeloživotni proces usvajanja znanja, vještina i stavova te oblikovanja ponašanja za promicanje dostojanstva ljudske osobe i izgradnju demokratskog društva. U ovom se radu izlažu temeljna načela te ciljevi i zadatci odgoja i obrazovanja za ljudska prava. Središte promišljanja je odgoj i obrazovanje za ljudska prava u razrednoj nastavi s posebnim naglaskom na ulogu nastavnog predmeta priroda i društvo i njegovom preventivnom djelovanju u smislu sprečavanja neprihvatljivih oblika ponašanja, nasilja i netolerancije prema drugim osobama. Doprinos nastavnog predmeta priroda i društvo u promicanju i zaštiti ljudskih prava posebno se očituje u usvajanju općih vrijednosti te formiranju učenikove moralne svijesti, ponašanja i djelovanja koji pridonose cjelovitom razvoju osobnosti usmjerene na poštivanje dostojanstva svakog pojedinca. U tom kontekstu razmotreni su neki od dugoročnih ciljeva odgoja i obrazovanja za ljudska prava koji se mogu realizirati u nastavi prirode i društva kao što su: stjecanje znanja o sebi kao ljudskom biću, o drugima, o njihovim sličnostima i razlikama, razvijanje pozitivnih stavova učenika o vrijednosti života i dostojanstvu svakog živog bića, usvajanje temeljnih humanih vrijednosti, izgrađivanje pozitivnih osobina ličnosti, razvijanje vještina za mirno rješavanje sukoba i sl. Realizirajući navedene ciljeve, nastava prirode i društva svojim sadržajima značajno posreduje u ostvarenju odgoja i obrazovanja za ljudska prava. Opisani ciljevi ostvaruju se primjenom različitih strategija, metoda i tehnika učenja i poučavanja kojima se teme vezane uz zaštitu i promicanje ljudskih prava mogu na zanimljiv i privlačan način približiti učenicima. Kako bi sve to bilo moguće ostvariti istaknuta je i važna uloga učitelja te potreba njihova stručnog osposobljavanja za primjenu Nacionalnog programa odgoja i obrazovanja za ljudska prava kao i uključivanje sadržaja odgoja i obrazovanja za ljudska prava u programe učiteljskih studija. Ključne riječi: ljudska prava, nastava prirode i društva, obrazovanje, odgoj ;

ljudska prava; nastava prirode i društva; obrazovanje; odgoj

nije evidentirano

engleski

The role of Primary Education and Subject "Nature and Society" in Education for Human Rights

nije evidentirano

human rights; science and society education; education

nije evidentirano

Podaci o prilogu

120-120.

2010.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Žitnik, M., Leutar Z., Miljenović, A., Buljevac, M.

Mostar: Antonio commerce d.o.o. Mostar

Podaci o skupu

Borba protiv siromaštva i socijalne isključenosti - profesionalna usmjerenost zaštiti i promicanju ljudskih prava

predavanje

20.10.2010-23.10.2010

Mostar, Bosna i Hercegovina

Povezanost rada

Pedagogija