Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 493685

Uloga primarnog obrazovanja i nastave prirode i društva u odgoju i obrazovanju za ljudska prava


Letina, Alena
Uloga primarnog obrazovanja i nastave prirode i društva u odgoju i obrazovanju za ljudska prava // Social Work and Fight against Poverty and Social Exclusion-Professional Dedication to the Protection and Promotion of Human Rights / Žitnik, M., Leutar Z., Miljenović, A., Buljevac, M. (ur.).
Mostar: Antonio commerce d.o.o. Mostar, 2010. str. 120-120 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)


Naslov
Uloga primarnog obrazovanja i nastave prirode i društva u odgoju i obrazovanju za ljudska prava
(The role of Primary Education and Subject "Nature and Society" in Education for Human Rights)

Autori
Letina, Alena

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
Social Work and Fight against Poverty and Social Exclusion-Professional Dedication to the Protection and Promotion of Human Rights / Žitnik, M., Leutar Z., Miljenović, A., Buljevac, M. - Mostar : Antonio commerce d.o.o. Mostar, 2010, 120-120

Skup
Borba protiv siromaštva i socijalne isključenosti - profesionalna usmjerenost zaštiti i promicanju ljudskih prava

Mjesto i datum
Mostar, Bosna i Hercegovina, 20.-23. 10. 2010

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
Ljudska prava; nastava prirode i društva; obrazovanje; odgoj
(Human rights; science and society education; education)

Sažetak
Sažetak Odgoj i obrazovanje za ljudska prava započinje u obitelji i nastavlja se na različitim razinama školovanja. On predstavlja cjeloživotni proces usvajanja znanja, vještina i stavova te oblikovanja ponašanja za promicanje dostojanstva ljudske osobe i izgradnju demokratskog društva. U ovom se radu izlažu temeljna načela te ciljevi i zadatci odgoja i obrazovanja za ljudska prava. Središte promišljanja je odgoj i obrazovanje za ljudska prava u razrednoj nastavi s posebnim naglaskom na ulogu nastavnog predmeta priroda i društvo i njegovom preventivnom djelovanju u smislu sprečavanja neprihvatljivih oblika ponašanja, nasilja i netolerancije prema drugim osobama. Doprinos nastavnog predmeta priroda i društvo u promicanju i zaštiti ljudskih prava posebno se očituje u usvajanju općih vrijednosti te formiranju učenikove moralne svijesti, ponašanja i djelovanja koji pridonose cjelovitom razvoju osobnosti usmjerene na poštivanje dostojanstva svakog pojedinca. U tom kontekstu razmotreni su neki od dugoročnih ciljeva odgoja i obrazovanja za ljudska prava koji se mogu realizirati u nastavi prirode i društva kao što su: stjecanje znanja o sebi kao ljudskom biću, o drugima, o njihovim sličnostima i razlikama, razvijanje pozitivnih stavova učenika o vrijednosti života i dostojanstvu svakog živog bića, usvajanje temeljnih humanih vrijednosti, izgrađivanje pozitivnih osobina ličnosti, razvijanje vještina za mirno rješavanje sukoba i sl. Realizirajući navedene ciljeve, nastava prirode i društva svojim sadržajima značajno posreduje u ostvarenju odgoja i obrazovanja za ljudska prava. Opisani ciljevi ostvaruju se primjenom različitih strategija, metoda i tehnika učenja i poučavanja kojima se teme vezane uz zaštitu i promicanje ljudskih prava mogu na zanimljiv i privlačan način približiti učenicima. Kako bi sve to bilo moguće ostvariti istaknuta je i važna uloga učitelja te potreba njihova stručnog osposobljavanja za primjenu Nacionalnog programa odgoja i obrazovanja za ljudska prava kao i uključivanje sadržaja odgoja i obrazovanja za ljudska prava u programe učiteljskih studija. Ključne riječi: ljudska prava, nastava prirode i društva, obrazovanje, odgoj ;

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove
Učiteljski fakultet, Zagreb

Autor s matičnim brojem:
Alena Letina, (317842)