Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 493507

Primjena metode fokus grupa u pilot istraživanjima: iskustva sa BECAN projekta


Skokandić, Lea; Rimac, Ivan; Ogresta, Jelena
Primjena metode fokus grupa u pilot istraživanjima: iskustva sa BECAN projekta // Psihosocijalni aspekti nasilja u suvremenom društvu - izazov obitelji, školi i zajednici / Vladimir Kolesarić (ur.).
Osijek, 2010. (predavanje, nije recenziran, sažetak, znanstveni)


Naslov
Primjena metode fokus grupa u pilot istraživanjima: iskustva sa BECAN projekta
(Using Focus Group in Pilot Study: Experiences of Becan Project)

Autori
Skokandić, Lea ; Rimac, Ivan ; Ogresta, Jelena

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
Psihosocijalni aspekti nasilja u suvremenom društvu - izazov obitelji, školi i zajednici / Vladimir Kolesarić - Osijek, 2010

Skup
Psihosocijalni aspekti nasilja u suvremenom društvu - izazov obitelji, školi i zajednici

Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 25.-27.11.2010

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Nije recenziran

Ključne riječi
Fokus grupa; pilot istraživanje; sadržajna valjanost
(Focus group; pilot study; content validity)

Sažetak
Metoda fokus grupa može predstavljati korisnu istraživačku strategiju prikupljanja spoznaja o društvenim fenomenima koji impliciraju upotrebu multimetodskog i multiparadigmatskog pristupa. Korisnost metode fokus grupa ogleda se u mogućnostima njene primjene u različitim fazama istraživanja, pri čemu svrha metode ovisi o ciljevima pojedine faze. U skladu s tim, fokus grupa se može koristiti u eksplorativne svrhe ili za konstruiranje novog odnosno provjeru valjanosti već postojećeg mjernog instrumenta u pilot istraživanjima. Cilj ovog izlaganja je ukazati na mogućnosti primjene metode fokus grupa u pilot istraživanjima koje su temeljene na iskustvu i rezultatima dobivenim u BECAN projektu. Ciljevi provedbe fokus grupa u pripremnoj fazi glavnog dijela istraživanja u BECAN projektu su bili: 1) generiranje novih sadržaja o pojedinim aspektima fenomena zlostavljanja i zanemarivanja djece u obitelji ; 2) provjera sadržajne valjanosti, strukture, jasnoće pitanja i prikladnosti ponuđenih raspona odgovora, te 3) ispitivanje doživljaja odgovaranja na pitanja emocionalno zasićenog sadržaja. Ukupno je provedeno sedam fokus grupa s djecom u dobi od 11, 13 i 16 godina, te tri fokus grupe s roditeljima. Provedba fokus grupa je uključivala grupnu diskusiju i ispunjavanje upitnika. Zaključci dobiveni na temelju provedenih fokus grupa ukazali su na moguće prednosti primjene metode fokus grupa u pilot istraživanju koje su se očitovale kroz: uočavanje dodatnih konstrukata koji opisuju proučavani fenomen, povećanje sadržajne valjanosti instrumenta, prilagodbu pitanja postojećem kulturološkom kontekstu i dobi sudionika te stjecanju uvida u iskustvo odgovaranja na pitanja emocionalno zasićenog sadržaja. Unatoč navedenim prednostima, primjena fokus grupa u BECAN projektu ukazala je i na moguća ograničenja metode koja se očituju kroz različite izazove etičke i metodološke naravi kao što su: višestrukost uloga djece kao sudionika istraživanja uzevši u obzir njihov emocionalni i kognitivni razvoj te iznošenje osobnih iskustava doživljenog nasilja.

Izvorni jezik
Engleski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Ustanove
Pravni fakultet, Zagreb