Uporaba lakih i teških dizelskih goriva na primjeru dvaju brodova za rashlađeni teret (CROSBI ID 167580)
Prilog u časopisu | pregledni rad (znanstveni) | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Radonja, Radoslav ; Koljatić, Vjekoslav
hrvatski
Uporaba lakih i teških dizelskih goriva na primjeru dvaju brodova za rashlađeni teret
Uporaba TDG-a na trgovačkim brodovima ima prednost u smislu troškova putovanja u kojima troškovi goriva imaju značajnu ulogu. Ipak, postoje posebne okolnosti pri kojima uporaba LDG-a postaje nužna i dovodi do povećanja ukupnih troškova. Takve okolnosti prepoznate su na primjeru dvaju brodova istog vlasnika koji posluju u sustavu jednog Pool -a, a koji su prema Pool-ovim normativnim tablicama prikazani kroz uporabu samo TDG-a. Na taj je način nastala razlika u troškovima koja bi prema propisanim pravilima između sudionika trebala teretiti samo vlasnika. Uvažavajući podatke pronađene u dostupnim izvorima, naglašene su glavne karakteristike strojeva u kojima se izgara gorivo na oba broda, a u svezi korištenja LDG-a i prebacivanja između TDG-a i LDG-a (i obrnuto), te su istaknute i posebne okolnosti za svakog od njih postavljajući temelj za donošenje zaključnih stavova. Nakon analize svih dostupnih podataka, kao i uvidom u stručnu literaturu sintetizirano je jednoznačno određenje za navedeni slučaj. Zaključno je objašnjena nastala razlika u skladu s naputcima proizvođača i operativnim uvjetima brodova čime je ostvaren preduvjet prihvaćanja nužnosti priznavanja navedenih povećanih troškova od strane Pool-a.
TDG ; LDG ; prebacivanje s TDG na LDG i obrnuto
nije evidentirano
engleski
The Necessity of using mdo and of changing over from hfo to mdo (and vice versa) on the example of two reefer vessels
Uporaba TDG-a na trgovačkim brodovima ima prednost u smislu troškova putovanja u kojima troškovi goriva imaju značajnu ulogu. Ipak, postoje posebne okolnosti pri kojima uporaba LDG-a postaje nužna i dovodi do povećanja ukupnih troškova. Takve okolnosti prepoznate su na primjeru dvaju brodova istog vlasnika koji posluju u sustavu jednog Pool -a, a koji su prema Pool-ovim normativnim tablicama prikazani kroz uporabu samo TDG-a. Na taj je način nastala razlika u troškovima koja bi prema propisanim pravilima između sudionika trebala teretiti samo vlasnika. Uvažavajući podatke pronađene u dostupnim izvorima, naglašene su glavne karakteristike strojeva u kojima se izgara gorivo na oba broda, a u svezi korištenja LDG-a i prebacivanja između TDG-a i LDG-a (i obrnuto), te su istaknute i posebne okolnosti za svakog od njih postavljajući temelj za donošenje zaključnih stavova. Nakon analize svih dostupnih podataka, kao i uvidom u stručnu literaturu sintetizirano je jednoznačno određenje za navedeni slučaj. Zaključno je objašnjena nastala razlika u skladu s naputcima proizvođača i operativnim uvjetima brodova čime je ostvaren preduvjet prihvaćanja nužnosti priznavanja navedenih povećanih troškova od strane Pool-a.
HFO ; MDO ; changing over from HFO to MDO and vice versa
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
Podaci o izdanju
24 (1)
2010.
67-76
objavljeno
1332-0718
1846-8438
Povezanost rada
Tehnologija prometa i transport