Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Latentni utjecaji osnovne škole na moralni razvoj učenika (CROSBI ID 568942)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Rogošić, Silvia Latentni utjecaji osnovne škole na moralni razvoj učenika // 11. Dani Mate Demarina: Očekivanja postignuća i perspektive u teoriji i praksi ranog i primarnog odgoja i obrazovanja / Jurčević-Lozančić, Anka ; Opić, Siniša (ur.). Zagreb, 2010

Podaci o odgovornosti

Rogošić, Silvia

hrvatski

Latentni utjecaji osnovne škole na moralni razvoj učenika

Moralno odgajanje je ponovo postalo istaknutija zadaća škole. U skladu s tim, nije dovoljno proučavati i usavršavati samo eksplicitne kurikulume, već je nužno obratiti pozornost na postojanje skrivenog kurikuluma koji, prema mnogim znanstvenicima, ima veće učinke na formiranje sustava vrijednosti kod djece nego li sam eksplicitni kurikulum Cilj rada je pronaći načine usklađivanja različitih čimbenika moralnog odgoja, među kojima je i fenomen skrivenog kurikuluma, u smislu njihovog jedinstvenog i poželjnog djelovanja, a u svrhu ostvarivanja odgojnih ciljeva koje postavlja suvremeno demokratsko društvo. Kroz prizmu socioloških teorija (funkcionalističke i kritičke) koje se bave pitanjem skrivenog kurikuluma, sagledavaju se nastavne situacije koje su produkt djelovanja implicitnog kurikuluma tišine u razredu (tišina kao pravilo u razredu zahtjeva od učenika da na satu ne komuniciraju međusobno, pa ima latentnu funkciju podučavati ih da je ponekad moralno biti tih). Zadaća rada je odgovoriti na pitanje: kojim vrijednostima i odgojnim ciljevima osnovnoškolska praksa (ne)suočavanja se sa skrivenim kurikulumom tišine u razredu (ne) stremi, te koji čimbenici tome najviše pridonose. Mišljenja smo da postojanje skrivenog kurikuluma, ukoliko ga se pravilno gradi, pozitivno utječe na formiranje moralnih stavova kod učenika

skriveni kurikulum; moralni odgoj; osnovno obrazovanje; učitelj/nastavnik; učenik

nije evidentirano

engleski

Latent Influence of Elementary School Education on Students Moral Development

nije evidentirano

hidden curriculum; moral education; elementary school education; teacher; student

nije evidentirano

Podaci o prilogu

2010.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

11. Dani Mate Demarina: Očekivanja postignuća i perspektive u teoriji i praksi ranog i primarnog odgoja i obrazovanja

Jurčević-Lozančić, Anka ; Opić, Siniša

Zagreb:

Podaci o skupu

4. Međunarodna konferencija o naprednim i sustavnim istraživanjima, Zagreb ; Simpozij 11. Dani Mate Demarina: Očekivanja postignuća i perspektive u teoriji i praksi ranog i primarnog odgoja i obrazovanja

predavanje

11.11.2010-13.11.2010

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Sociologija, Pedagogija