Latentni utjecaji osnovne škole na moralni razvoj učenika (CROSBI ID 568942)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Rogošić, Silvia
hrvatski
Latentni utjecaji osnovne škole na moralni razvoj učenika
Moralno odgajanje je ponovo postalo istaknutija zadaća škole. U skladu s tim, nije dovoljno proučavati i usavršavati samo eksplicitne kurikulume, već je nužno obratiti pozornost na postojanje skrivenog kurikuluma koji, prema mnogim znanstvenicima, ima veće učinke na formiranje sustava vrijednosti kod djece nego li sam eksplicitni kurikulum Cilj rada je pronaći načine usklađivanja različitih čimbenika moralnog odgoja, među kojima je i fenomen skrivenog kurikuluma, u smislu njihovog jedinstvenog i poželjnog djelovanja, a u svrhu ostvarivanja odgojnih ciljeva koje postavlja suvremeno demokratsko društvo. Kroz prizmu socioloških teorija (funkcionalističke i kritičke) koje se bave pitanjem skrivenog kurikuluma, sagledavaju se nastavne situacije koje su produkt djelovanja implicitnog kurikuluma tišine u razredu (tišina kao pravilo u razredu zahtjeva od učenika da na satu ne komuniciraju međusobno, pa ima latentnu funkciju podučavati ih da je ponekad moralno biti tih). Zadaća rada je odgovoriti na pitanje: kojim vrijednostima i odgojnim ciljevima osnovnoškolska praksa (ne)suočavanja se sa skrivenim kurikulumom tišine u razredu (ne) stremi, te koji čimbenici tome najviše pridonose. Mišljenja smo da postojanje skrivenog kurikuluma, ukoliko ga se pravilno gradi, pozitivno utječe na formiranje moralnih stavova kod učenika
skriveni kurikulum; moralni odgoj; osnovno obrazovanje; učitelj/nastavnik; učenik
nije evidentirano
engleski
Latent Influence of Elementary School Education on Students Moral Development
nije evidentirano
hidden curriculum; moral education; elementary school education; teacher; student
nije evidentirano
Podaci o prilogu
2010.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
11. Dani Mate Demarina: Očekivanja postignuća i perspektive u teoriji i praksi ranog i primarnog odgoja i obrazovanja
Jurčević-Lozančić, Anka ; Opić, Siniša
Zagreb:
Podaci o skupu
4. Međunarodna konferencija o naprednim i sustavnim istraživanjima, Zagreb ; Simpozij 11. Dani Mate Demarina: Očekivanja postignuća i perspektive u teoriji i praksi ranog i primarnog odgoja i obrazovanja
predavanje
11.11.2010-13.11.2010
Zagreb, Hrvatska