Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 492859

Latentni utjecaji osnovne škole na moralni razvoj učenika


Rogošić, Silvia
Latentni utjecaji osnovne škole na moralni razvoj učenika // 11. Dani Mate Demarina: Očekivanja postignuća i perspektive u teoriji i praksi ranog i primarnog odgoja i obrazovanja / Jurčević-Lozančić, Anka ; Opić, Siniša (ur.).
Zagreb, 2010. (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


Naslov
Latentni utjecaji osnovne škole na moralni razvoj učenika
(Latent Influence of Elementary School Education on Students Moral Development)

Autori
Rogošić, Silvia

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
11. Dani Mate Demarina: Očekivanja postignuća i perspektive u teoriji i praksi ranog i primarnog odgoja i obrazovanja / Jurčević-Lozančić, Anka ; Opić, Siniša - Zagreb, 2010

Skup
4. Međunarodna konferencija o naprednim i sustavnim istraživanjima, Zagreb ; Simpozij 11. Dani Mate Demarina: Očekivanja postignuća i perspektive u teoriji i praksi ranog i primarnog odgoja i obrazovanja

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 11-13.11.2010.

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
Skriveni kurikulum; moralni odgoj; osnovno obrazovanje; učitelj/nastavnik; učenik
(Hidden curriculum; moral education; elementary school education; teacher; student)

Sažetak
Moralno odgajanje je ponovo postalo istaknutija zadaća škole. U skladu s tim, nije dovoljno proučavati i usavršavati samo eksplicitne kurikulume, već je nužno obratiti pozornost na postojanje skrivenog kurikuluma koji, prema mnogim znanstvenicima, ima veće učinke na formiranje sustava vrijednosti kod djece nego li sam eksplicitni kurikulum Cilj rada je pronaći načine usklađivanja različitih čimbenika moralnog odgoja, među kojima je i fenomen skrivenog kurikuluma, u smislu njihovog jedinstvenog i poželjnog djelovanja, a u svrhu ostvarivanja odgojnih ciljeva koje postavlja suvremeno demokratsko društvo. Kroz prizmu socioloških teorija (funkcionalističke i kritičke) koje se bave pitanjem skrivenog kurikuluma, sagledavaju se nastavne situacije koje su produkt djelovanja implicitnog kurikuluma tišine u razredu (tišina kao pravilo u razredu zahtjeva od učenika da na satu ne komuniciraju međusobno, pa ima latentnu funkciju podučavati ih da je ponekad moralno biti tih). Zadaća rada je odgovoriti na pitanje: kojim vrijednostima i odgojnim ciljevima osnovnoškolska praksa (ne)suočavanja se sa skrivenim kurikulumom tišine u razredu (ne) stremi, te koji čimbenici tome najviše pridonose. Mišljenja smo da postojanje skrivenog kurikuluma, ukoliko ga se pravilno gradi, pozitivno utječe na formiranje moralnih stavova kod učenika

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Sociologija, Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekt / tema
227-2271694-1699 - Analitički model praćenja novih obrazovnih tehnologija u cjeloživotnom učenju (Vladimir Šimović, )

Ustanove
Učiteljski fakultet, Zagreb

Autor s matičnim brojem:
Silvia Rogošić, (319844)