Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 492783

Biljke Parka prirode Papuk i nastava Prirode i društva


Kribl, Josipa
Biljke Parka prirode Papuk i nastava Prirode i društva 2010., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet u Osijeku, Osijek


Naslov
Biljke Parka prirode Papuk i nastava Prirode i društva
(Flora of Nature Park Papuk and class of Nature and society)

Autori
Kribl, Josipa

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Učiteljski fakultet u Osijeku

Mjesto
Osijek

Datum
2.7

Godina
2010

Stranica
102

Mentor
Bogut, Irella

Neposredni voditelj
Popović, Željko

Ključne riječi
Papuk; flora; frontalni oblik rada; razredna nastava; terenska nastava
(Papuk; flora; frontal form of education; outdoor education; class education)

Sažetak
U ovom diplomskom radu istaknuta su najvažnija obilježja Parka prirode Papuk kao što je smještaj i položaj, reljef, klimatske značajke, Papuk geopark, zaštićena područja na prostoru Papuka, biljna i životinjska staništa, vegetacija, fauna parka, a posebni naglasak je na biljkama koje se nalaze na Papuku. Flora Parka prirode Papuk obuhvaća 1223 vrste i podvrste koje pripadaju u 497 rodova, 121 porodicu, 6 razreda i 2 odjeljka. Vrstama su najbogatije porodice Asteraceae (108), Poaceae (96), Fabaceae (77), Lamiaceae (58), Rosaceae (58), Scrophulariaceae (56), itd. Prikazane su i najznačajnije zaštićene ugrožene i rijetke vrste prema važećim zakonima i pravilnicima, Crvenom popisu i međunarodnim konvencijama. Ukupno 102 vrste i podvrste flore Parka prirode Papuk nalazi se na popisu Crvene knjige ugroženih biljaka Hrvatske, a od toga 49 vrsta i podvrsta je u jednoj od tri kategorije ugroženih svojti (CR, EN, VU), što je 4, 0 % ukupnoga broja vrsta i podvrsta. Rad obuhvaća i dva nastavna oblika rada provedena s učenicima četvrtih razreda Osnovne škole Ivana Brlić-Mažuranić u Orahovici. U jednom razredu provedena je nastava u frontalnom obliku, a učenicima su iznesene najvažnije činjenice o Papuku, posebno o biljnim vrstama, dok je u drugom razredu provedena terenska nastava. U sklopu terenske nastave, učenici su se pobliže upoznali s Parkom prirode Papuk, također s posebnim naglaskom na biljne vrste i zajednice s kojima smo se imali priliku upoznati i na terenu. Cilj ovih nastavnih sati bilo je provesti istraživanje pomoću kojega bi se potvrdila hipoteza da učenici bolje usvajaju gradivo terenskom nastavom, nego frontalnim oblikom rada. Nakon održanog sata u školi i na terenu, učenici su rješavali nastavni listić kao provjeru koliko su zapamtili od onoga što su čuli i vidjeli. Tim nastavnim listićem potvrđena je hipoteza jer su učenici koji su sudjelovali u terenskoj nastavi postigli bolje rezultate u provjeri. Također sam pregledala nastavni plan i program kako bih vidjela na koji se način i kroz koje nastavne jedinice obrađuju biljke u nastavi prirode i društva, a iz četiri udžbenika sam ispisala sve biljne vrste koje se spominju i usporedila koje se od njih nalaze i na području Parka prirode Papuk.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Biologija, Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekt / tema
245-0000000-3613 - Usmjerenost nastave prirode i društva na razine postignuća učenika (Edita Borić, )

Ustanove
Fakultet za odgojne i obrazovane znanosti, Osijek