Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 492718

Maloprodaja u Republici Hrvatskoj i u nekim europskim zemljama


Segetlija, Zdenko
Maloprodaja u Republici Hrvatskoj i u nekim europskim zemljama // Izazovi trgovine u recesiji / Renko, Sanda ; Knežević, Blaženka ; Vouk, Rudolf (ur.).
Zagreb: Ekonomski fakultet, Zagreb, 2010. str. 35-50


Naslov
Maloprodaja u Republici Hrvatskoj i u nekim europskim zemljama
(Retail Trade in the Republic of Croatia and in Several European Countries)

Autori
Segetlija, Zdenko

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni

Knjiga
Izazovi trgovine u recesiji

Urednik/ci
Renko, Sanda ; Knežević, Blaženka ; Vouk, Rudolf

Izdavač
Ekonomski fakultet, Zagreb

Grad
Zagreb

Godina
2010

Raspon stranica
35-50

ISBN
13 978-953-6025-38-1

Ključne riječi
Maloprodajni promet, prodajna površina, bruto domaći proizvod (BDP), koncentracija, vrijednosni lanac
(Retail trade turnover, floor area of selling space, gross domestic product (GDP), concentration, value chain)

Sažetak
U radu se analiziraju različiti pokazatelji kretanja prometa, broja zaposlenih i prodajnih površina maloprodaje (za Republiku Hrvatsku i za Njemačku), kao i (za Republiku Hrvatsku i za neke europske zemlje) značenja maloprodaje (udjeli maloprodajnog prometa u bruto domaćem proizvodu, udjeli broja zaposlenih u maloprodaji u ukupnom broju zaposlenih u tzv. nefinancijskoj poslovnoj ekonomiji), razvijenosti maloprodaje (prodajna površina po 1 stanovniku), primjerenosti razvijenosti maloprodajnih kapaciteta razini ukupne gospodarske razvijenosti (prodajna površina po jedinici bruto domaćeg proizvoda). Osim toga, analiziraju se (za Republiku Hrvatsku i Njemačku) pokazatelji razine koncentracije u maloprodaji prehrambenih proizvoda i (za Republiku Hrvatsku) nekoliko podataka o uvozu i izvozu prehrambenih proizvoda . Uočava se da se, paralelno s brzim i iznadproporcionalnim razvojem maloprodajnog prometa, broja zaposlenih u maloprodaji i maloprodajnih kapaciteta krupnih maloprodajnih lanaca (domaćih i inozemnih), produbljuju problemi distribucije hrvatskih proizvođača i na domaćem tržištu, jer veliki maloprodajni lanci razvijaju međunarodne lance stvaranja vrijednosti. Domaći proizvođači, npr. u sektoru prehrambenih proizvoda, nisu cjenovno konkurentni, te se u Republici Hrvatskoj u tom sektoru ostvaruje negativni saldo vanjskotrgovinske bilance. Može se pretpostaviti da se takav razvoj maloprodaje u Republici Hrvatskoj odražava nepovoljno na ukupni gospodarski razvoj (slabljenje domaće proizvodnje, porast nezaposlenosti, porast negativnog salda vanjskotrgovinske bilance i sl.). Stoga bi analize maloprodaje trebale obuhvaćati i vrijednosne lance kojima ona služi.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Ekonomija



POVEZANOST RADA


Projekt / tema
010-0000000-3353 - Maloprodaja u vrijednosnom lancu hrane (Zdenko Segetlija, )

Ustanove
Ekonomski fakultet, Osijek

Autor s matičnim brojem:
Zdenko Segetlija, (101761)