Maloprodaja u Republici Hrvatskoj i u nekim europskim zemljama (CROSBI ID 42558)
Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Segetlija, Zdenko
hrvatski
Maloprodaja u Republici Hrvatskoj i u nekim europskim zemljama
U radu se analiziraju različiti pokazatelji kretanja prometa, broja zaposlenih i prodajnih površina maloprodaje (za Republiku Hrvatsku i za Njemačku), kao i (za Republiku Hrvatsku i za neke europske zemlje) značenja maloprodaje (udjeli maloprodajnog prometa u bruto domaćem proizvodu, udjeli broja zaposlenih u maloprodaji u ukupnom broju zaposlenih u tzv. nefinancijskoj poslovnoj ekonomiji), razvijenosti maloprodaje (prodajna površina po 1 stanovniku), primjerenosti razvijenosti maloprodajnih kapaciteta razini ukupne gospodarske razvijenosti (prodajna površina po jedinici bruto domaćeg proizvoda). Osim toga, analiziraju se (za Republiku Hrvatsku i Njemačku) pokazatelji razine koncentracije u maloprodaji prehrambenih proizvoda i (za Republiku Hrvatsku) nekoliko podataka o uvozu i izvozu prehrambenih proizvoda . Uočava se da se, paralelno s brzim i iznadproporcionalnim razvojem maloprodajnog prometa, broja zaposlenih u maloprodaji i maloprodajnih kapaciteta krupnih maloprodajnih lanaca (domaćih i inozemnih), produbljuju problemi distribucije hrvatskih proizvođača i na domaćem tržištu, jer veliki maloprodajni lanci razvijaju međunarodne lance stvaranja vrijednosti. Domaći proizvođači, npr. u sektoru prehrambenih proizvoda, nisu cjenovno konkurentni, te se u Republici Hrvatskoj u tom sektoru ostvaruje negativni saldo vanjskotrgovinske bilance. Može se pretpostaviti da se takav razvoj maloprodaje u Republici Hrvatskoj odražava nepovoljno na ukupni gospodarski razvoj (slabljenje domaće proizvodnje, porast nezaposlenosti, porast negativnog salda vanjskotrgovinske bilance i sl.). Stoga bi analize maloprodaje trebale obuhvaćati i vrijednosne lance kojima ona služi.
maloprodajni promet, prodajna površina, bruto domaći proizvod (BDP), koncentracija, vrijednosni lanac
nije evidentirano
engleski
Retail Trade in the Republic of Croatia and in Several European Countries
nije evidentirano
retail trade turnover, floor area of selling space, gross domestic product (GDP), concentration, value chain
nije evidentirano
Podaci o prilogu
35-50.
objavljeno
Podaci o knjizi
Izazovi trgovine u recesiji
Renko, Sanda ; Knežević, Blaženka ; Vouk, Rudolf
Zagreb: Ekonomski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
2010.
13 978-953-6025-38-1