Programska izvedba simulatora igraćih algoritama za društvenu igru dame (CROSBI ID 361970)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Novak, Nikola
Dalbelo Bašić, Bojana
Šnajder, Jan
hrvatski
Programska izvedba simulatora igraćih algoritama za društvenu igru dame
Algoritmi umjetne inteligencije mogu se primijeniti u izradi igraćih algoritama od jednostavnih igara s malim prostorom stanja, do kompleksnijih poput šaha. Potpuno razumijevanje principa po kojem funkcioniraju i njihovo poboljšavanje nije moguće bez iskustva u izradi njihovih osnovnih inačica. Čak i tada, bez mogućnosti usporedbe sposobnosti vlastitog rješenja, nije moguće znati koliko je algoritam zaista dobar. Sučeljavanje različitih rješenja, pa i sučeljavanje algoritma s čovjekom, predstavlja zanimljivi način da se sazna stvarna snaga danog algoritma. Rezultat ovog rada i provedenih studija je upravo jedno okruženje putem kojeg je moguće provoditi takva testiranja izrađenih algoritama. Izrađene su igre dame i halma, i igrači za svaku od njih. Provedene su studije nad igračima dama pomoću kojih se ispitala njihova kompetentnost u igrama protiv već postojećih igraćih algoritama, ali i protiv čovjeka. Time se uz minimalno truda omogućava testiranje drugih rješenja u igri protiv algoritama čija je jačina već poznata. Iako je fokus stavljen na rješenja igraćih algoritama za igru dame, izrađen je i igrač halme koji se može koristiti kao svojevrsna polazna točka u izradi algoritama koji pretražuju ogroman prostor stanja. Sučelja samih igara prema korisniku intuitivna su i jednostavna za korištenje, a za obje je igre također izrađena komponenta koja ih spaja s okruženjem MGMTM čime se omogućuje i organizacija turnira. Obje igre i svi igrači implementirani su u programskom jeziku C#.
umjetna inteligencija; igraći algoritam; neuronska mreža; genetički algoritam; minimax; podrezivanje alfa-beta; dame; halma
nije evidentirano
engleski
Implementation of a game simulator and checkers game-playing algorithms
nije evidentirano
artificial intelligence; playing algorithm; neural network; genetic algorithm; minimax; alpha-beta pruning; checkers; chinese checkers
nije evidentirano
Podaci o izdanju
48
18.11.2010.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Fakultet elektrotehnike i računarstva
Zagreb