Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 491909

Socijalne vještine djece predškolske dobi: spolne i dobne razlike


Brajša-Žganec, Andreja; Hanzec, Ivana; Pahić, Tea
Socijalne vještine djece predškolske dobi: spolne i dobne razlike // ECNSI-2010. ; Collected papers of special focus symposium 11th Days of Mate Demarin - Expectations, achievements and prospects in theory and practice of early and primary education / Anka Jurčević Lozančić (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2010. str. 79-90 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


Naslov
Socijalne vještine djece predškolske dobi: spolne i dobne razlike
(Social skills in preschool children: gender and age differences)

Autori
Brajša-Žganec, Andreja ; Hanzec, Ivana ; Pahić, Tea

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
ECNSI-2010. ; Collected papers of special focus symposium 11th Days of Mate Demarin - Expectations, achievements and prospects in theory and practice of early and primary education / Anka Jurčević Lozančić - Zagreb : Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2010, 79-90

ISBN
978-953-7210-29-8

Skup
The 4th International Conference on Advanced and Systematic Research ; ECNSI-2010. ; 11th Days of Mate Demarin-Expectations, achievements and prospects in theory and practice of early and primary education

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 11.-13. 11. 2010

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
Socijalne vještine; spol; dob; odgajatelji
(Social skills; gender; age; teachers/educators)

Sažetak
Predškolsko razdoblje je razdoblje u kojem dijete počinje stjecati osnovne vještine potrebne za socijalnu interakciju s drugima, odraslima te posebno vršnjacima, za uspjeh u školi, za pozitivnu sliku o sebi, za adekvatno funkcioniranje u svim domenama života. Danas se u većini studija pojavljuje pet dimenzija socijalnih vještina: odnosi s vršnjacima, samokontrola, akademske vještine, suradnja i samopouzdanje (Caldarella i Merell, 1997). Cilj istraživanja je ispitati dobne i spolne razlike u pojedinim dimenzijama socijalnih vještina djece predškolske dobi iz perspektive odgajatelja kao procjenjivača. Podaci su prikupljeni nezavisno u dva manja i jednom većem gradu za dva uzoraka djece starosti od 3 do 7 godina primjenom Skale socijalnih vještina (Brajša-Žganec i Stankijević, 2006). Dobivene su spolne razlike u pojedinim socijalnim vještinama djece predškolskog uzrasta u pogledu značajno viših vrijednosti na svim dimenzijama socijalnih vještina kod djevojčica u odnosu na dječake. Dobivene su i dobne razlike u akademskim vještinama, samokontroli i samopouzdanosti u pogledu značajno viših vrijednosti kod starijih predškolaca u odnosu na mlađe. Pri tome ovisno o uzorku ispitanika nisu uvijek dobivene statistički značajne spolne i dobne razlike. U oba uzorka djece nije dobiven značajan interakcijski efekt spola i dobi za pojedinu dimenziju socijalnih vještina. U radu se razmatraju praktične implikacije dobivenih rezultata u smjeru poticanja razvijanja pojedinih socijalnih vještina s obzirom na spol i dob djeteta.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Projekt / tema
194-1941558-1527 - Odrednice roditeljstva, obiteljski odnosi i psihosocijalna dobrobit djece (Zora Raboteg-Šarić, )
226-0000000-3393 - Evolucijski naturalizam i problem moralnog znanja (Tomislav Bracanović, )

Ustanove
Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb,
Hrvatski studiji, Zagreb,
Učiteljski fakultet, Zagreb