Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 491865

Metodički organizacijski oblici rada i njihova učinkovitost u kineziološkoj edukaciji


Prskalo, Ivan; Babin, Josip; Bavčević, Tonči
Metodički organizacijski oblici rada i njihova učinkovitost u kineziološkoj edukaciji // Metodika, 11 (2010), 1; 34/113-43/123 (podatak o recenziji nije dostupan, pregledni rad, znanstveni)


Naslov
Metodički organizacijski oblici rada i njihova učinkovitost u kineziološkoj edukaciji
(Methodological organizational forms of work and their effectiveness in kinesiological education)

Autori
Prskalo, Ivan ; Babin, Josip ; Bavčević, Tonči

Izvornik
Metodika (1332-7879) 11 (2010), 1; 34/113-43/123

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni

Ključne riječi
Metodički organizacijski oblici rada; kineziološka edukacija; učinkovitost
(Methodological organizational forms of work; kineziological education; efficiency)

Sažetak
Metodički organizacijski oblici rada mogu biti značajan put individualizacije i optimizacije procesa vježbanja u kojem dominiraju proces transformacije i proces razmjene informacija. Naime kako individualizacija podrazumijeva prilagodbu programa vježbanja poznatom antropološkom stanju za unaprijed definirani cilj a ovisna je dobrim dijelom o materijalnim uvjetima rada i vremenu izloženosti kineziološkim podražajima, onda je jasno da su zahtjevniji i složeniji oblici rada primijenjeni u skladu s dobnim ali i ostalim značajkama njen nezaobilazan čimbenik. Efikasnost sata kineziološke kulture i drugih organizacijskih oblika rada ne može se procijeniti samo na temelju sati tjelesnog vježbanja niti efektivnog vremena vježbanja, ali vrijeme je bitan preduvjet uspješnosti transformacijskog procesa, a i procesa motoričkog učenja u kojem dominira iterativna metoda. Zbog toga se inzistira uz neophodan minimumu satnice kineziološke kulture, , uključivanje djece, učenika i studenata u druge organizacijske oblike rada te na taj način osiguranje, minimalno jednog sata vježbanja dnevno. Ograničavajući čimbenik vremena u vježbanju može se prebroditi primjenom zahtjevnijih i složenijih metodičkih organizacijskih oblika rada primjerenih dobi učenika kao zadanoj veličini te sukladno načelu postupnosti, pripremljenosti za određeni metodički organizacijski oblik rada. Dobro izabran je onaj metodički organizacijski oblik rada koji pridonosi intenzifikaciji i optimalizaciji rada te na taj način i humanizaciji nastavnog procesa i procesa vježbanja prilagođavajući se stvarnim potrebama svakog pojedinog učenika što je preduvjet individualizacije, ideala svakog suvremenog koncepta odgoja i obrazovanja .

Izvorni jezik
Hrvatski, engleski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekt / tema
227-2271694-1696 - Kineziološka edukacija u predškolskom odgoju i primarnom obrazovanju (Ivan Prskalo, )

Ustanove
Učiteljski fakultet, Zagreb,
Kineziološki fakultet, Split

Uključenost u ostale bibliografske baze podataka:


  • Contents Pages in Education, Educational Research Abstracts online