Akcijska istraživanja na razini odgojno-obrazovne ustanove (CROSBI ID 167364)
Prilog u časopisu | pregledni rad (znanstveni)
Podaci o odgovornosti
Jukić, Tonća
hrvatski
Akcijska istraživanja na razini odgojno-obrazovne ustanove
Od tradicionalnog pogleda na odgojno-obrazovne ustanove kao objekte kojima su promjene nametnute izvana od strane nepristranih stručnjaka, škole se suvremeno smatraju središtem promjena jer ju mogu i trebaju mijenjati i poboljšavati jedino njezini članovi koji ju poznaju. U tom procesu unapređivanja kvalitete odgojno-obrazovne djelatnosti neizostavnu ulogu imaju pedagozi kao najšire profilirani stručnjaci koji kontinuirano rade kako na osobnom profesionalnom razvoju tako i na razvoju odgojno-obrazovne ustanove u kojoj rade. S obzirom da se pritom, sa svrhom ostvarenja veće djelotvornosti djelatnika te boljih učeničkih postignuća učenika, učinkovitom pokazala provedba akcijskih istraživanja na razini odgojno-obrazovnih ustanova, u ovome se radu daje pregled važnijih znanstvenih saznanja o akcijskim istraživanjima te se obrazlažu dobrobiti koje akcijska istraživanja imaju za unaprjeđenje odgojno-obrazovnih ustanova. Nadalje, argumentira se značaj akcijskih istraživanja za profesionalni razvoj pedagoga koji u njima ostvaruju uloge inicijatora, suistraživača i suevaluatora. Radom se želi uputiti na korisnost ostvarenja akcijskih istraživanja na razini odgojno-obrazovne ustanove te potaknuti na njihovu učestaliju provedbu s ciljem unapređenja kvalitete odgojno-obrazovnog procesa.
akcijsko istraživanje; odgojno-obrazovne ustanove; organizacije koje uče; profesionalni razvoj pedagoga
nije evidentirano
engleski
Action research in educational institutions
nije evidentirano
action research; educational institutions; learning organizations; pedagogies' professional development
nije evidentirano