Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Utjecaj zavičajnoga govora na pisanje u ranoj nastavi (CROSBI ID 167322)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad

Turza-Bogdan, Tamara Utjecaj zavičajnoga govora na pisanje u ranoj nastavi // Učitelj (Čakovec), 3 (2003), 137-150

Podaci o odgovornosti

Turza-Bogdan, Tamara

hrvatski

Utjecaj zavičajnoga govora na pisanje u ranoj nastavi

U radu se ispituju odstupanja od jezičnog standarda koja su uvjetovana kontaktom idioma i standarda u pismenim radovima učenika drugog razreda. Provedeno je istraživanje s učenicima čakovečkoga kajkavskoga gradskog idioma. Interpretirana su morfološka, leksička i sintaktička odstupanja od norme. Zaključuje se da zavičajni govor utječe na pisanje u ranoj nastavi. Nije to samo utjecaj idioma već i idiolekta i narječja. Veći je utjecaj idioma u leksiku, a manji u morfologiji. Autorica posebno naglašava mogućnosti unapređivanja nastavne prakse s obzirom na rezultate istraživanja. Znanstveni je prinos rada u prikazu utjecaja narječja na jezični standard u morfologiji, leksiku i sintaksi koji dovodi do stvaranja hibridnih oblika pa se učenički govor razlikuje od govora zabilježenog u ispitivanju starijih govornika kraja (prema Upitniku iz Hrvatskog dijalektološkog atlasa).

standardni jezik; odstupanja; pisanje; suodnos dvaju jezika

nije evidentirano

engleski

Influence of Idioms on Writing in Early Education

nije evidentirano

Croatian language standard; deviations; writing; correlations between the two languages/idioms

nije evidentirano

Podaci o izdanju

3

2003.

137-150

objavljeno

1333-1396

Povezanost rada

Filologija