Utjecaj zavičajnoga govora na pisanje u ranoj nastavi (CROSBI ID 167322)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Turza-Bogdan, Tamara
hrvatski
Utjecaj zavičajnoga govora na pisanje u ranoj nastavi
U radu se ispituju odstupanja od jezičnog standarda koja su uvjetovana kontaktom idioma i standarda u pismenim radovima učenika drugog razreda. Provedeno je istraživanje s učenicima čakovečkoga kajkavskoga gradskog idioma. Interpretirana su morfološka, leksička i sintaktička odstupanja od norme. Zaključuje se da zavičajni govor utječe na pisanje u ranoj nastavi. Nije to samo utjecaj idioma već i idiolekta i narječja. Veći je utjecaj idioma u leksiku, a manji u morfologiji. Autorica posebno naglašava mogućnosti unapređivanja nastavne prakse s obzirom na rezultate istraživanja. Znanstveni je prinos rada u prikazu utjecaja narječja na jezični standard u morfologiji, leksiku i sintaksi koji dovodi do stvaranja hibridnih oblika pa se učenički govor razlikuje od govora zabilježenog u ispitivanju starijih govornika kraja (prema Upitniku iz Hrvatskog dijalektološkog atlasa).
standardni jezik; odstupanja; pisanje; suodnos dvaju jezika
nije evidentirano
engleski
Influence of Idioms on Writing in Early Education
nije evidentirano
Croatian language standard; deviations; writing; correlations between the two languages/idioms
nije evidentirano