Trebaju li pacijenti savjete ljekarnika i u pisanom obliku? (CROSBI ID 568443)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa
Podaci o odgovornosti
Macner Majcan, Željka ; Barlović Ferenčak, Željka ; Delač-Ibriks, Miroslava ; Fehir Šola, Katarina ; Jandragić, Krunoslav ; Lakić, Marija ; Radošević, Goran
hrvatski
Trebaju li pacijenti savjete ljekarnika i u pisanom obliku?
Savjetovanje pacijenata je temelj pružanja farmaceutske skrbi. Znanja ljekarničkih djelatnika o liječenju, lijekovima, bolestima i očuvanju zdravlja su široka, a potrebe i interesi pacijenata za informacijama sve su veći. Mogućnosti savjetovanja pacijenta u ljekarni su, nažalost, ograničene vremenom i svedene na kratak razgovor ¨za recepturom¨, što je dovoljno samo za pružanje osnovnih i prijeko potrebnih informacija. Svakodnevno se i pacijenti i ljekarnici nalaze u situacijama da, zbog nedostatka vremena, nisu postavili neka pitanja, nisu u potpunosti razumjeli odgovor na svoje pitanje ili nisu uspjeli reći sve što smatraju da su trebali. Navedeni problemi rezultiraju nezadovoljstvom, ali i mogućom neodgovarajućom terapijom bolesti te nezadovoljavajućim ishodom liječenja. Dodatnu mogućnost pružanja informacija i savjetovanja pacijenata čine pisani materijali koje izrađuju ljekarnici za pacijente, u kojima se na jasan i razumljiv način obrađuju teme iz područja liječenja i očuvanja zdravlja. Navedeni oblik prenošenja informacija pacijentima višestruko je koristan jer: predstavlja trajan zapis koji pacijent može, kod kuće i bez vremenskog pritiska, više puta pročitati, proučiti, razmisliti o njemu i uputiti dodatna pitanja ljekarničkim djelatnicima. Djelatnici ZU¨Ljekarna Bjelovar¨ izrađuju više vrsta edukativnih materijala za pacijente i to u obliku: letaka, nagradnih kvizova, uputa za upotrebu čajeva, članaka u novinama te na internet stranici Ljekarne. Rezultati ovakvih aktivnosti ljekarne su pozitivni. Pacijenti pokazuju velik interes za navedeni oblik komunikacije, vraćaju se u ljekarnu s dodatnim pitanjima, stiču nova znanja i smanjuju rizike za svoje zdravlje. Može se zaključiti da su pisani materijali, kao sredstvo informiranja i savjetovanja pacijenata višestruko korisni, praktični i potrebni u svakoj ljekarni.
ljekarnička skrb; savjeti ljekarnika; Ljekarna Bjelovar
nije evidentirano
engleski
Should patients receive written advice from pharmacist?
nije evidentirano
pharmaceutical care; advice from pharmacist; Pharmacy Bjelovar
nije evidentirano
Podaci o prilogu
178-178.
2010.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Dr. sc. Branka Zorc
Zagreb: Dr. sc. Maja Jakševac Mikša
978-953-96847-8-3
Podaci o skupu
4. hrvatski kongres farmacije s međunarodnim sudjelovanjem
poster
27.05.2010-30.05.2010
Opatija, Hrvatska