Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Trebaju li pacijenti savjete ljekarnika i u pisanom obliku? (CROSBI ID 568443)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa

Macner Majcan, Željka ; Barlović Ferenčak, Željka ; Delač-Ibriks, Miroslava ; Fehir Šola, Katarina ; Jandragić, Krunoslav ; Lakić, Marija ; Radošević, Goran Trebaju li pacijenti savjete ljekarnika i u pisanom obliku? // 4. hrvatski kongres farmacije - Izazovi u farmaceutskim znanostima i praksi / Dr. sc. Branka Zorc (ur.). Zagreb: Dr. sc. Maja Jakševac Mikša, 2010. str. 178-178

Podaci o odgovornosti

Macner Majcan, Željka ; Barlović Ferenčak, Željka ; Delač-Ibriks, Miroslava ; Fehir Šola, Katarina ; Jandragić, Krunoslav ; Lakić, Marija ; Radošević, Goran

hrvatski

Trebaju li pacijenti savjete ljekarnika i u pisanom obliku?

Savjetovanje pacijenata je temelj pružanja farmaceutske skrbi. Znanja ljekarničkih djelatnika o liječenju, lijekovima, bolestima i očuvanju zdravlja su široka, a potrebe i interesi pacijenata za informacijama sve su veći. Mogućnosti savjetovanja pacijenta u ljekarni su, nažalost, ograničene vremenom i svedene na kratak razgovor ¨za recepturom¨, što je dovoljno samo za pružanje osnovnih i prijeko potrebnih informacija. Svakodnevno se i pacijenti i ljekarnici nalaze u situacijama da, zbog nedostatka vremena, nisu postavili neka pitanja, nisu u potpunosti razumjeli odgovor na svoje pitanje ili nisu uspjeli reći sve što smatraju da su trebali. Navedeni problemi rezultiraju nezadovoljstvom, ali i mogućom neodgovarajućom terapijom bolesti te nezadovoljavajućim ishodom liječenja. Dodatnu mogućnost pružanja informacija i savjetovanja pacijenata čine pisani materijali koje izrađuju ljekarnici za pacijente, u kojima se na jasan i razumljiv način obrađuju teme iz područja liječenja i očuvanja zdravlja. Navedeni oblik prenošenja informacija pacijentima višestruko je koristan jer: predstavlja trajan zapis koji pacijent može, kod kuće i bez vremenskog pritiska, više puta pročitati, proučiti, razmisliti o njemu i uputiti dodatna pitanja ljekarničkim djelatnicima. Djelatnici ZU¨Ljekarna Bjelovar¨ izrađuju više vrsta edukativnih materijala za pacijente i to u obliku: letaka, nagradnih kvizova, uputa za upotrebu čajeva, članaka u novinama te na internet stranici Ljekarne. Rezultati ovakvih aktivnosti ljekarne su pozitivni. Pacijenti pokazuju velik interes za navedeni oblik komunikacije, vraćaju se u ljekarnu s dodatnim pitanjima, stiču nova znanja i smanjuju rizike za svoje zdravlje. Može se zaključiti da su pisani materijali, kao sredstvo informiranja i savjetovanja pacijenata višestruko korisni, praktični i potrebni u svakoj ljekarni.

ljekarnička skrb; savjeti ljekarnika; Ljekarna Bjelovar

nije evidentirano

engleski

Should patients receive written advice from pharmacist?

nije evidentirano

pharmaceutical care; advice from pharmacist; Pharmacy Bjelovar

nije evidentirano

Podaci o prilogu

178-178.

2010.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Dr. sc. Branka Zorc

Zagreb: Dr. sc. Maja Jakševac Mikša

978-953-96847-8-3

Podaci o skupu

4. hrvatski kongres farmacije s međunarodnim sudjelovanjem

poster

27.05.2010-30.05.2010

Opatija, Hrvatska

Povezanost rada

Farmacija