Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Socijalne vještine, prosocijalno ponašanje i poteškoće u ponašanju djece predškolske dobi iz perspektive odgajatelja (CROSBI ID 361784)

Ocjenski rad | diplomski rad

Damjanić, Tea Socijalne vještine, prosocijalno ponašanje i poteškoće u ponašanju djece predškolske dobi iz perspektive odgajatelja / Brajša-Žganec, Andreja (mentor); Zagreb, Hrvatska, Hrvatski studiji, . 2010

Podaci o odgovornosti

Damjanić, Tea

Brajša-Žganec, Andreja

hrvatski

Socijalne vještine, prosocijalno ponašanje i poteškoće u ponašanju djece predškolske dobi iz perspektive odgajatelja

Cilj provedenog istraživanja bio je utvrditi odnos pojedinih socijalnih vještina (akademskih vještina, samopouzdanosti, samokontrole i odnosa s vršnjacima) s prosocijalnim ponašanjem te poteškoćama u ponašanju djece predškolske dobi te razmotriti spolne i dobne razlike u navedenim konstruktima iz perspektive odgajatelja kao procjenjivača relevantnih ponašanja. Sudionici istraživanja bili su odgajatelji 258 djece iz 5 dječjih vrtića, a podaci su prikupljeni primjenom Skale socijalnih vještina (Brajša-Žganec i Stankijević, 2006) te Upitnika sposobnosti i poteškoća (Goodman, 1997). Dobivene su značajne spolne razlike u pojedinim socijalnim vještinama u pogledu značajno viših vrijednosti na svim dimenzijama socijalnih vještina kod djevojčica u odnosu na dječake. Dobne razlike pokazale su se značajnim u akademskim vještinama, samopouzdanosti i samokontroli u pogledu značajno viših vrijednosti kod starijih predškolaca u odnosu na mlađe. Spolne i dobne razlike u prosocijalnom ponašanju pokazale su se značajnim u pogledu značajno viših vrijednosti kod djevojčica u odnosu na dječake, kao i viših vrijednosti kod starijih predškolaca u odnosu na mlađe. Također, potvrđene su značajne spolne razlike u poteškoćama u ponašanju u pogledu značajno viših vrijednosti kod dječaka u odnosu na djevojčice, dok se dobna razlika u poteškoćama nije pokazala značajnom. Sve dimenzije socijalnih vještina značajno su pozitivno povezane s prosocijalnim ponašanjem, dok su se kao značajni prediktori prosocijalnog ponašanja pokazale vještine samokontrole, samopouzdanosti te odnosi s vršnjacima. Naposlijetku, sve dimenzije socijalnih vještina značajno su negativno povezane s poteškoćama u ponašanju te su se pokazale kao značajni prediktori poteškoća u ponašanju.

socijalne vještine; prosocijalno ponašanje; poteškoće u ponašanju; djeca predškolske dobi; odgajateljska procjena; vrtičko okruženje

nije evidentirano

engleski

Social skills, prosocial behaviour and difficulties of preschool children: relations assessed by preschool teachers

nije evidentirano

social skills; prosocial behaviour; difficulties; preschool children; preschool teachers' assessment; kindergarten surrounding

nije evidentirano

Podaci o izdanju

43

30.06.2010.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Hrvatski studiji

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Psihologija