Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 489857

Povezanost obiteljske kohezije, zajedničkih aktivnosti članova obitelji, ispitne anksioznosti i školskog uspjeha


Vugrek, Ivana
Povezanost obiteljske kohezije, zajedničkih aktivnosti članova obitelji, ispitne anksioznosti i školskog uspjeha 2010., diplomski rad, diplomski, Hrvatski studiji, Zagreb, Hrvatska


Naslov
Povezanost obiteljske kohezije, zajedničkih aktivnosti članova obitelji, ispitne anksioznosti i školskog uspjeha
(The relationship between family cohesion, different types of family leisure, test anxiety and school achievement.)

Autori
Vugrek, Ivana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Hrvatski studiji

Mjesto
Zagreb, Hrvatska

Datum
04.10.

Godina
2010

Stranica
32

Mentor
Brajša-Žganec, Andreja

Ključne riječi
Obiteljska kohezija; zajedničke aktivnosti članova obitelji; ispitna anksioznost; školski uspjeh
(Family cohesion; family leisure; test anxiety; school achievement)

Sažetak
Cilj ovog istraživanja bio je provjeriti povezanost između obiteljske kohezije, različitih vrsta zajedničkih aktivnosti članova obitelji, ispitne anksioznosti i školskog uspjeha. Analiza podataka je provedena na 397 učenika od petog do osmog razreda dvije osnovne škole u Varaždinu. Korišteni mjerni instrumenti su Skala obiteljske kohezije (Bloom, 1985), Skala zajedničkih aktivnosti članova obitelji (Brajša- Žganec, Burušić, Merkaš i Šakić, 2009), Subskala anksioznosti u ispitnoj situaciji (Vulić Prtorić i Sorić, 2002), te ocjena učenika na kraju polugodišta kao mjera školskog uspjeha. Rezultati pokazuju da je obiteljska kohezija pozitivno povezana sa povremenim i uobičajenim zajedničkim aktivnostima članova obitelji i negativno povezana s ispitnom anksioznosti. Povezanost obiteljske kohezije i školskog uspjeha nije potvrđena. Nije pronađena ni povezanost zajedničkih aktivnosti članova obitelji s ispitnom anksioznosti te povezanost zajedničkih aktivnosti članova obitelji sa školskim uspjehom. Kao što je i pretpostavljeno, ispitna anksioznost je negativno povezana sa školskim uspjehom. Očekivanje kako će se obiteljska kohezija i zajedničke aktivnosti članova obitelji pokazati značajnim prediktorima ispitne anksioznosti i školskog uspjeha tek je manjim dijelom potvrđeno, te je utvrđeno da su povremene i uobičajene obiteljske slobodne aktivnosti značajni prediktori školskog uspjeha.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Projekt / tema
194-1941558-1527 - Odrednice roditeljstva, obiteljski odnosi i psihosocijalna dobrobit djece (Zora Raboteg-Šarić, )

Ustanove
Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb