Učimo aktivno slušati (primjer iz interkulturalne zajednice) (CROSBI ID 568194)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Jindra, Ranka ; Peko, Anđelka ; Varga, Rahaela
hrvatski
Učimo aktivno slušati (primjer iz interkulturalne zajednice)
U komunikaciji kao osnovi ne samo interkulturalnoga obrazovanja već obrazovanja uopće, posebnu važnost ima dio koji uključuje aktivno slušanje. Cilj rada jest ukazati na potrebu razvijanja vještina aktivnog slušanja te razraditi moguće pristupe u razvijanju potrebnih vještina. Rezultati istraživanja nastavne komunikacije ukazuju na još uvijek značajnu verbalnu aktivnost nastavnika, ali ipak uz pozitivnu promjenu, tj. viši udio govora učenika u nastavnom procesu. S obzirom na potrebu da se poboljša komunikacijska klima u suvremenim školama i osposobe svi sudionici odgojno-obrazovnog procesa za suočavanje s interkulturalnim izazovima današnjice, primjenom kvalitativne metode analiziran je projekt koji je za cilj imao poticati slušanje u multikulturalnim zajednicama i zajednički graditi pokidane mostove. Provođen je u lokalnim zajednicama istočne Hrvatske te može poslužiti kao jedna mogućnost u primjeni metoda aktivnoga slušanja. Postignuti pozitivni rezultati ukazuju na višestruku dobrobit primjene vještine aktivnog slušanja. Ovaj rad ukazuje na mogući transfer metoda i postupaka i na školsko obrazovanje. Razvijanjem vještina slušanja možemo mijenjati odnose u školi i to ne samo vršnjačke odnose, već i odnose među kolegama, odnose učenika i učitelja, i odnos škole i roditelja. Učeći iz zajednice o aktivnom slušanju i uvodeći ovakve projekte u institucionalne okvire možemo pridonijeti poboljšanju komunikacije i međuljudskih odnosa u školi. Za ugrađivanje aktivnog slušanja u odgojno–obrazovni sustav potrebno je osposobiti aktivno učiteljstvo kao i buduće učitelje za vještine aktivnog slušanja pomoću kojih će prepoznavati probleme u razredu, obitelji, užoj i široj zajednici. Aktivno slušanje omogućuje uklanjanje stereotipa i predrasuda, kao i primjenu strategija za poboljšanje komunikacijskih vještina.
aktivno slušanje ; nastavna komunikacija ; interkulturalno obrazovanje ; interkulturalna zajednica ; škola
nije evidentirano
engleski
Learning to Listen Actively (an example from intercultural community)
nije evidentirano
active listening ; classroom communication ; intercultural education ; intercultural community ; school
nije evidentirano
Podaci o prilogu
105-119.
2010.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Peko, Anđelka ; Sablić, Marija ; Jindra, Ranka
Osijek: Učiteljski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku ; Nansen dijalog centar Osijek
978-953-6965-21-2
Podaci o skupu
2. Međunarodna znanstvena konferencija Obrazovanje za interkulturalizam = 2nd International Scientific Conference Intercultural education
predavanje
30.09.2010-01.10.2010
Osijek, Hrvatska