Koliko daleko padaju jabuke od stabla? Odnos obrazovnih postignuća djece i obrazovne razine njihovih roditelja (CROSBI ID 166992)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Burušić, Josip ; Babarović, Toni ; Marković, Nenad
hrvatski
Koliko daleko padaju jabuke od stabla? Odnos obrazovnih postignuća djece i obrazovne razine njihovih roditelja
U provedenom istraživanju, kroz perspektivu istraživanja o preranom napuštanju školovanja, razmatra se odnos postignuća učenika na kraju razredne i predmetne nastave te se dovodi u vezu s obrazovanjem roditelja. Postignuća učenika operacionalizirana su nizom standardiziranih testova postignuća iz većine predmeta koji se poučavaju u razrednoj, odnosno predmetnoj, nastavi. U istraživanju je sudjelovalo 48 232 učenika četvrtih razreda, odnosno 46 196 učenika osmih razreda iz 844 redovite osnovne škole. Dobiveni rezultati svjedoče u korist postojanja stvarnog odnosa između postignuća učenika i obrazovne razine njihovih roditelja. U svim usporedbama učenici obrazovanijih roditelja postižu statistički značajno bolja obrazovna postignuća. Rezultati ne pružaju snažniju potporu razmišljanjima kako je moguće razlikovati drugačije utjecaje obrazovne razine majke, odnosno obrazovne razine oca, na postignuća učenika te, specifično, ne pružaju potporu parcijalnim odnosima između obrazovanja oca i obrazovnih postignuća dječaka, odnosno obrazovanja majke i obrazovnih postignuća djevojčica, i obratno. U radu se razmatraju i pojedine implikacije dobivenih spoznaja.
rano prekidanje školovanja; osnovna škola;
nije evidentirano
engleski
How Far Does the Apple Fall from the Tree? The Relationship between Childrens Educational Achievement and the Educational Level of their Parents
nije evidentirano
school dropout; elementary school; educational equality
nije evidentirano
Podaci o izdanju
19 (4/5(108-109))
2010.
709-730
objavljeno
1330-0288
Povezanost rada
Psihologija, Pedagogija