Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 489716

Koliko daleko padaju jabuke od stabla? Odnos obrazovnih postignuća djece i obrazovne razine njihovih roditelja


Burušić, Josip; Babarović, Toni; Marković, Nenad
Koliko daleko padaju jabuke od stabla? Odnos obrazovnih postignuća djece i obrazovne razine njihovih roditelja // Društvena istraživanja, 19 (2010), 4/5(108-109); 709-730 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)


Naslov
Koliko daleko padaju jabuke od stabla? Odnos obrazovnih postignuća djece i obrazovne razine njihovih roditelja
(How Far Does the Apple Fall from the Tree? The Relationship between Childrens Educational Achievement and the Educational Level of their Parents)

Autori
Burušić, Josip ; Babarović, Toni ; Marković, Nenad

Izvornik
Društvena istraživanja (1330-0288) 19 (2010), 4/5(108-109); 709-730

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
Rano prekidanje školovanja; osnovna škola;
(School dropout; elementary school; educational equality)

Sažetak
U provedenom istraživanju, kroz perspektivu istraživanja o preranom napuštanju školovanja, razmatra se odnos postignuća učenika na kraju razredne i predmetne nastave te se dovodi u vezu s obrazovanjem roditelja. Postignuća učenika operacionalizirana su nizom standardiziranih testova postignuća iz većine predmeta koji se poučavaju u razrednoj, odnosno predmetnoj, nastavi. U istraživanju je sudjelovalo 48 232 učenika četvrtih razreda, odnosno 46 196 učenika osmih razreda iz 844 redovite osnovne škole. Dobiveni rezultati svjedoče u korist postojanja stvarnog odnosa između postignuća učenika i obrazovne razine njihovih roditelja. U svim usporedbama učenici obrazovanijih roditelja postižu statistički značajno bolja obrazovna postignuća. Rezultati ne pružaju snažniju potporu razmišljanjima kako je moguće razlikovati drugačije utjecaje obrazovne razine majke, odnosno obrazovne razine oca, na postignuća učenika te, specifično, ne pružaju potporu parcijalnim odnosima između obrazovanja oca i obrazovnih postignuća dječaka, odnosno obrazovanja majke i obrazovnih postignuća djevojčica, i obratno. U radu se razmatraju i pojedine implikacije dobivenih spoznaja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekt / tema
194-1941558-1555 - Razvoj nacionalnih indikatora kvalitete življenja (Ljiljana Kaliterna-Lipovčan, )

Ustanove
Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb

Časopis indeksira:


  • Current Contents Connect (CCC)
  • Web of Science Core Collection (WoSCC)
    • Social Science Citation Index (SSCI)
    • SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
  • Scopus