Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 489688

Elementi rukometa u planu i programu za 4. razred osnovne škole


Čavlović, Kornelija
Elementi rukometa u planu i programu za 4. razred osnovne škole 2010., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet, Zagreb


Naslov
Elementi rukometa u planu i programu za 4. razred osnovne škole
(Handball elements in physical education program for 4. grade in primary school)

Autori
Čavlović, Kornelija

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Učiteljski fakultet

Mjesto
Zagreb

Datum
26.10

Godina
2010

Stranica
39

Mentor
Prskalo, Ivan

Neposredni voditelj
Lorger, Marija

Ključne riječi
Učenici četvrtih razreda; motoričke i funkcionalne sposobnosti; elementi rukometa; mini rukomet; nastava tjelesne i zdravstvene kulture
(Grade four pupils; motor and functional abilities; handball elements; mini handball; physical education class)

Sažetak
Na uzorku od 38 učenika četvrtih razreda u dobi od devet do deset godina provedeno je istraživanje na redovnoj nastavi tjelesne i zdravstvene kulture u jednoj zagrebačkoj školi. Glavni cilj istraživanja bio je utvrditi hoće li sadržaji programiranog vježbanja bazirani na elementima rukometa utjecati na poboljšanje motoričkih i funkcionalnih sposobnosti učenika. Dobiveni rezultati komparirani su između eksperimentalne i kontrolne skupine. Mjerenje je izvršeno baterijom od sedam motoričkih testova i jednim testom funkcionalnih sposobnosti. Kod eksperimentalne skupine na osnovu t-testa utvrđena je statistički značajna razlika u testovima procjene brzine frekvencije ruku (MTR), statičke snage (MIV) i testa funkcionalnih sposobnosti (F 3) ali u obrnutom smjeru. Na osnovu t-testa utvrđene su kod kontrolne skupine statistički značajne promjene u svim varijablama, osim u testu za procjenu statičke snage (MIV) te testu funkcionalnih sposobnosti (F 3) koji također ima negativnu značajnost. Finalni rezultati t-testa eksperimentalne i kontrolne skupine ukazuju na statistički značajnu razliku u testovima procjene brzine frekvencije ruku (MTR), statičke snage (MIV) i funkcionalnih sposobnosti (F 3). Dobiveni rezultati pokazuju da je kod kontrolne skupine (koja je radila po redovnom programu) došlo do statistički značajnih razlika u svim motoričkim sposobnostima. To može upućivati da je raznovrstan program svojim kineziološkim operatorima utjecao na takvo stanje. Kod eksperimentalne skupine statistički značajne razlike vidljive su u onim motoričkim sposobnostima na koje su utjecale vježbe specifične za rukometnu igru (MTR) i (MIV). Prema tome specifičan sportski program može se koristiti u izvannastavnim aktivnostima ili u okviru sportskih škola kao nadopuna redovnom programu. Za svestran razvoj dječjeg organizma u redovnoj nastavi tjelesne i zdravstvene kulture potrebno je primjenjivati raznovrsne kineziološke operatore (vježbe) koje će ravnomjerno utjecati na razvoj svih sposobnosti djeteta.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekt / tema
227-2271694-1696 - Kineziološka edukacija u predškolskom odgoju i primarnom obrazovanju (Ivan Prskalo, )

Ustanove
Učiteljski fakultet, Zagreb