Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 488990

Deset dana bez ekrana - priručnik/radionica za razvoj kritičkog i selektivnog korištenja triju ekrana u mladih


Tudor, Goran; Miliša, Zlatko; Tolić, Mirela; Vertovšek, Nenad; Drobac, Ivana
Deset dana bez ekrana - priručnik/radionica za razvoj kritičkog i selektivnog korištenja triju ekrana u mladih, Zagreb: M-E.P. Centar za menadžerske knjige, 2010 (prirucnik)


Naslov
Deset dana bez ekrana - priručnik/radionica za razvoj kritičkog i selektivnog korištenja triju ekrana u mladih
(Ten days without a screen - manual / workshop for the development of critical and selective use of three screens of young audience)

Autori
Tudor, Goran ; Miliša, Zlatko ; Tolić, Mirela ; Vertovšek, Nenad ; Drobac, Ivana

Vrsta, podvrsta i kategorija knjige
Autorske knjige, prirucnik, strucna

Izdavač
M-E.P. Centar za menadžerske knjige

Grad
Zagreb

Godina
2010

Stranica
55

ISBN
978-953-6807-49-9

Ključne riječi
Mediji; mladi; ovisnost; prevencija; medijski odgoj
(Media; young audience; addiction; prevention; media education)

Sažetak
Projekt „10 dana bez ekrana – 10 dana drugačijeg korištenja“ polazi od pretpostavke da je problematika pretjeranog konzumiranja i ovisnosti o medijima u mladih već toliko uznapredovala i nadrasla mogućnosti „otpora“, da se oni više i ne mogu sami oduprijeti. Nužno je pomoći im što širom i umreženijom aktivnošću, metodama i načinima koji potiču sudjelovanje i zanimanje mladih. Projekt „10 dana“ nije negativno orijentiran prema postojećoj praksi mladih, niti objavljuje „rat“ medijima općenito i trima ekranima posebno. U suštini, namjera je akcije da se pridonese drugačijem korištenju ekrana, da se potakne kritičku valorizaciju mladih u odnosu na ponudu globaliziranoga, tehnologiziranog, atraktivnog svijeta. Tek u jednom, ili zadnjem dijelu, namjera bi mogla biti (i to pod pretpostavkom velikog uspjeha ovog programa među mladima, roditeljima i u općoj javnosti) potaknuti i pridobiti medijske kuće na mijenjanje strukture i modaliteta svojih programa i to: više u stvarnu korist nadolazaće generacije, a manje za svoj jednokratni, dnevni profit. Kako se ne polaže puno nade u to da će se to brzo dogoditi, mlade treba poučavati da razvijaju svoje sposobnosti kritičkog primanja i vrednovanja svijeta oko sebe i u sebi. Projekt „10 dana“ izrazito je pokretačke naravi, želi dati podršku mladima u njihovom cjelovitom pozitivnom razvoju. Niknuo je u Zadru 2008. godine na pozitivnim iskustvima sličnih projekta u Francuskoj, Kanadi, SAD-u i drugdje. U narednoj fazi, a i konačnici, ovaj projekt želi postati nacionalan, tako da se u isto vrijeme u „sto“ hrvatskih gradova i općina odvija ista akcija te da se ponavlja i obogaćuje svake godine, u skladu s svakim dolaskom novog naraštaja mladih i novih još modernijih tehnologija koje uz nesumnjive koristi, donose i sve veću razinu potencijalnih pogibelji. S obzirom na činjenicu da je od ove 2010.g. po prvi put donijet Nacionalni okvirni školski kurikulum, te da su ga implementirale sve osnovne i srednje škole u Hrvatskoj, ovaj materijal nudimo prvenstveno njima, ali i upravnim odjelima za društvene djelatnosti županija s neskrivenom željom da iste budu pokretači i nositelji provedbe projekta 10 Dana bez ekrana u svojim sredinama. Nadamo se, također, kako će veći dio škola u Republici Hrvatskoj u idućoj 2011. godini uključiti predmet Odgoj za medije i/ili ovaj projekt kao izborni kolegij. Općekorisni ciljevi projekta, te njegova zanimljivost i lakoća u provedbi, opravdat će svako opredjeljenje školskih vlasti u tom smjeru.

Izvorni jezik
Hrvatski



POVEZANOST RADA