Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Attitude to Models in the Works of Vatroslav Donegani and Ivan Rendić Made for Đakovo Cathedral (CROSBI ID 166861)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad

Damjanović, Dragan Attitude to Models in the Works of Vatroslav Donegani and Ivan Rendić Made for Đakovo Cathedral // Anali Galerije Antuna Augustinčića, 28-29 (2010), 175-193

Podaci o odgovornosti

Damjanović, Dragan

engleski

Attitude to Models in the Works of Vatroslav Donegani and Ivan Rendić Made for Đakovo Cathedral

Đakovačka katedrala predstavlja jednu od najznačajnijih galerija hrvatske sakralne skulpture 19. stoljeća. Zbog težnje biskupa Strossmayera da opremi svoju prvostolnicu sa što kvalitetnijim kiparskim djelima, a ne zanatskim proizvodima, na oltare te u lunete portala ove građevine nisu postavljene skulpture naručivane u tirolskim ili minhenskim radionicama, koje su opremale većinu srednjoeuropskih crkava u to vrijeme, već je ovaj posao povjeren najvećim dijelom domaćim skulptorima: ponajprije Vatroslavu Doneganiju, te Ivanu Rendiću, dok su dio posla obavili Austrijanac Georg Feurstein, Čeh Tomo Wodička te Slovenac Alojzij Gangl. Biskup Strossmayer pokazao se najzahtjevnijim upravo u pogledu realizacija domaćih skulptora, Doneganija i Rendića, jer je od njih htio napraviti neke vrste utemeljitelja nove hrvatske sakralne skulpture uopće. Obojica, međutim, nisu do kraja ispunili biskupova očekivanja. Strossmayer je naime želio da se njihova skulptura oslanja na renesansa ostvarenja, ponajprije na djela Lucca della Robbije, Ghibertija i Donatela, na isti način kao što se suvremeno nazarensko slikarstvo oslanjalo na Raffaela i njegov krug. U slučaju Rendića biskupova očekivanja nisu ispunjena uopće, jer ovaj kipar nije htio odstupiti od tipa akademskog realizma koji je usvojio na akademiji u Firenci sedamdesetih godina. Donegani se je u puno većoj mjeri pokorio biskupovim zahtjevima, no on pak svojom produktivnošću nije u dovoljnoj mjeri odgovarao Strossmayerovim očekivanjima. Upravo zahvaljujući zahtjevima biskupa Strossmayera na skulpturi đakovačke katedrale, i u Rendićevim, a osobito u Doneganijevim djelima, može se proučavati odnos umjetnosti 19. stoljeća prema predlošku, u ovom slučaju ponajprije renesansnim skulpturama, koji je uvijek bio obilježen sukobom između težnje za oslanjanjem na prošlost te istodobnim nastojanjem za postizanjem originalnosti.

Josip Juraj Strossmayer ; Vatroslav Donegani ; Ivan Rendić ; Nazarenes ; Djakovo Cathedral ; Historicism

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

Podaci o izdanju

28-29

2010.

175-193

objavljeno

0352-1826

Povezanost rada

Arhitektura i urbanizam, Povijest, Povijest umjetnosti

Poveznice