Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 487561

Istraživačka nastava s učenicima mlađe školske dobi primjenom edukacijskih simulacija


Pavleković, Margita; Đurđević, Ivana; Katalenić, Ana
Istraživačka nastava s učenicima mlađe školske dobi primjenom edukacijskih simulacija // Stručno-metodički skup "Nastava matematike i izazovi moderne tehnologije"
Osijek, Hrvatska, 2010. (predavanje, pp prezentacija, stručni)


Naslov
Istraživačka nastava s učenicima mlađe školske dobi primjenom edukacijskih simulacija
(Research teaching of the younger school-age students using educational simulations)

Autori
Pavleković, Margita ; Đurđević, Ivana ; Katalenić, Ana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, pp prezentacija, stručni

Skup
Stručno-metodički skup "Nastava matematike i izazovi moderne tehnologije"

Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 16-17.10.2010.

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Neobjavljeni rad

Ključne riječi
Matematičko otkriće; informacijska tehnologija; edukacijska simulacija
(Mathematical discovery; information technology; educational simulation)

Sažetak
Od školske 2003./04. godine u prostorijama Učiteljskog fakulteta u Osijeku usustavljena je Mala matematička škola. Pod mentorstvom nastavnika Učiteljskog fakulteta studenti osmišljavaju, organiziraju realiziraju radionice s učenicima, čime stječu posebne kompetencije i vještine u kreiranju kurikula za učenike četvrtih razreda osnovne škole s posebnim interesom za matematiku. Tijekom rada studentima učiteljskih studija i učenicima - polaznicima Male matematičke škole, omogućen je besplatan pristup Internetu u računalnom praktikumu Učiteljskog fakulteta, osiguran im je kompletan pribor za rad, dostupni su im didaktički kompleti, matematički časopisi i literatura primjerena dobi učenika. Učenici sudjelovanjem u Maloj matematičkoj školi proširuju svoje znanje iz matematike i prirodoslovlja, razvijaju kompetencije rješavanja problema iz svakodnevnog života matematičkim modeliranjem, promatraju objekte i situacije, te formiraju i provjeravaju točnost pravila i tvrdnji koji nadilaze zahtjeve predviñene planom i programom nastave matematike. Trudom voditelja i studenata, učenici doživljavaju matematiku kroz perspektivu njezine važnosti u svakodnevnom životu, te kroz njezina lijepa (oku ugodna) i zanimljiva (neobična) svojstva. Prateći trend sveprisutnosti informacijske tehnologije i popularizacije njenog implementiranja u nastavu, prethodne školske godine dio radionica Male matematičke škole izvodili smo u obliku elektroničkog kolegija primjenom sustava za elektroničko obrazovanje Moodle. Uključivanje modela elektroničkog učenja u rad Male matematičke škole provedeno je s ciljevima unaprjeñenja učeničkih postignuća kako na području matematike, tako i posrednim djelovanjem na području primjene informacijskih tehnologija, dalje upoznavanja učenika osnovnih škola s drugačijim nastavnim pristupima i metodama u svrhu poboljšanja procesa učenja, te u konačnici s ciljem ostvarivanja kvalitetnije, učestalije i pouzdanije komunikacije na relaciji učenik – student – voditelj. Prilikom osmišljavanja radionica predviñenih za izvoñenje u računalnom praktikumu studenti su pripremali Hot Potatoes kvizove, različite matematičke zagonetke i pitalice, brojne edukativne igre, Moodle testove i kvizove, primjerice modelirani „Tko želi biti milijunaš?“. Jedna od specifičnih aktivnosti učenja organiziranih u sklopu Moodle elektroničkog kolegija Mala matematička škola bile su edukativne simulacije poznate pod nazivom Gizmo. Uzimajući u obzir da djeca nove generacije popularno zvanog „Computer Age“-a, provode velik dio slobodnog vremena na računalu, nameće se potreba za osmišljavanjem kvalitetnih edukacijskih okruženja. Prednost edukacijskih simulacija je upravo u motiviranju učenika za primjenu informacijske tehnologije u svrhu učenja. Ako k tomu još dodamo besplatan pristup Internetu, koji je svakom učeniku osiguran od strane CARNet-a, te činjenicu da simulacije mogu u odreñenoj mjeri zamijeniti skupe didaktičke materijale, dostupnost, ekonomičnost i motivacija su važne pozitivne strane primjene edukativnih simulacija u nastavi. No, vodeći računa o uzrastu učenika o kojima je ovdje riječ, to ni u kojem slučaju ne isključuje sticanje znanja i vještina uz pomoć konkretnih didaktičkih modela.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Matematika, Informacijske i komunikacijske znanosti, Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekt / tema
245-0000000-3230 - Obrazovanje učenika s posebnim interesom za matematiku (Margita Pavleković, )

Ustanove
Fakultet za odgojne i obrazovane znanosti, Osijek