Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 487561

Istraživačka nastava s učenicima mlađe školske dobi primjenom edukacijskih simulacija


Pavleković, Margita; Đurđević, Ivana; Katalenić, Ana
Istraživačka nastava s učenicima mlađe školske dobi primjenom edukacijskih simulacija // Stručno-metodički skup "Nastava matematike i izazovi moderne tehnologije"
Osijek, Hrvatska, 2010. (predavanje, nije recenziran, pp prezentacija, stručni)


CROSBI ID: 487561 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Istraživačka nastava s učenicima mlađe školske dobi primjenom edukacijskih simulacija
(Research teaching of the younger school-age students using educational simulations)

Autori
Pavleković, Margita ; Đurđević, Ivana ; Katalenić, Ana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, pp prezentacija, stručni

Skup
Stručno-metodički skup "Nastava matematike i izazovi moderne tehnologije"

Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 16-17.10.2010

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Nije recenziran

Ključne riječi
matematičko otkriće; informacijska tehnologija; edukacijska simulacija
(mathematical discovery; information technology; educational simulation)

Sažetak
Od školske 2003./04. godine u prostorijama Učiteljskog fakulteta u Osijeku usustavljena je Mala matematička škola. Pod mentorstvom nastavnika Učiteljskog fakulteta studenti osmišljavaju, organiziraju realiziraju radionice s učenicima, čime stječu posebne kompetencije i vještine u kreiranju kurikula za učenike četvrtih razreda osnovne škole s posebnim interesom za matematiku. Tijekom rada studentima učiteljskih studija i učenicima - polaznicima Male matematičke škole, omogućen je besplatan pristup Internetu u računalnom praktikumu Učiteljskog fakulteta, osiguran im je kompletan pribor za rad, dostupni su im didaktički kompleti, matematički časopisi i literatura primjerena dobi učenika. Učenici sudjelovanjem u Maloj matematičkoj školi proširuju svoje znanje iz matematike i prirodoslovlja, razvijaju kompetencije rješavanja problema iz svakodnevnog života matematičkim modeliranjem, promatraju objekte i situacije, te formiraju i provjeravaju točnost pravila i tvrdnji koji nadilaze zahtjeve predviñene planom i programom nastave matematike. Trudom voditelja i studenata, učenici doživljavaju matematiku kroz perspektivu njezine važnosti u svakodnevnom životu, te kroz njezina lijepa (oku ugodna) i zanimljiva (neobična) svojstva. Prateći trend sveprisutnosti informacijske tehnologije i popularizacije njenog implementiranja u nastavu, prethodne školske godine dio radionica Male matematičke škole izvodili smo u obliku elektroničkog kolegija primjenom sustava za elektroničko obrazovanje Moodle. Uključivanje modela elektroničkog učenja u rad Male matematičke škole provedeno je s ciljevima unaprjeñenja učeničkih postignuća kako na području matematike, tako i posrednim djelovanjem na području primjene informacijskih tehnologija, dalje upoznavanja učenika osnovnih škola s drugačijim nastavnim pristupima i metodama u svrhu poboljšanja procesa učenja, te u konačnici s ciljem ostvarivanja kvalitetnije, učestalije i pouzdanije komunikacije na relaciji učenik – student – voditelj. Prilikom osmišljavanja radionica predviñenih za izvoñenje u računalnom praktikumu studenti su pripremali Hot Potatoes kvizove, različite matematičke zagonetke i pitalice, brojne edukativne igre, Moodle testove i kvizove, primjerice modelirani „Tko želi biti milijunaš?“. Jedna od specifičnih aktivnosti učenja organiziranih u sklopu Moodle elektroničkog kolegija Mala matematička škola bile su edukativne simulacije poznate pod nazivom Gizmo. Uzimajući u obzir da djeca nove generacije popularno zvanog „Computer Age“-a, provode velik dio slobodnog vremena na računalu, nameće se potreba za osmišljavanjem kvalitetnih edukacijskih okruženja. Prednost edukacijskih simulacija je upravo u motiviranju učenika za primjenu informacijske tehnologije u svrhu učenja. Ako k tomu još dodamo besplatan pristup Internetu, koji je svakom učeniku osiguran od strane CARNet-a, te činjenicu da simulacije mogu u odreñenoj mjeri zamijeniti skupe didaktičke materijale, dostupnost, ekonomičnost i motivacija su važne pozitivne strane primjene edukativnih simulacija u nastavi. No, vodeći računa o uzrastu učenika o kojima je ovdje riječ, to ni u kojem slučaju ne isključuje sticanje znanja i vještina uz pomoć konkretnih didaktičkih modela.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Matematika, Informacijske i komunikacijske znanosti, Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekti:
245-0000000-3230 - Obrazovanje učenika s posebnim interesom za matematiku

Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek

Citiraj ovu publikaciju:

Pavleković, Margita; Đurđević, Ivana; Katalenić, Ana
Istraživačka nastava s učenicima mlađe školske dobi primjenom edukacijskih simulacija // Stručno-metodički skup "Nastava matematike i izazovi moderne tehnologije"
Osijek, Hrvatska, 2010. (predavanje, nije recenziran, pp prezentacija, stručni)
Pavleković, M., Đurđević, I. & Katalenić, A. (2010) Istraživačka nastava s učenicima mlađe školske dobi primjenom edukacijskih simulacija. U: Stručno-metodički skup "Nastava matematike i izazovi moderne tehnologije".
@article{article, year = {2010}, keywords = {matemati\v{c}ko otkri\'{c}e, informacijska tehnologija, edukacijska simulacija}, title = {Istra\v{z}iva\v{c}ka nastava s u\v{c}enicima mla\dje \v{s}kolske dobi primjenom edukacijskih simulacija}, keyword = {matemati\v{c}ko otkri\'{c}e, informacijska tehnologija, edukacijska simulacija}, publisherplace = {Osijek, Hrvatska} }
@article{article, year = {2010}, keywords = {mathematical discovery, information technology, educational simulation}, title = {Research teaching of the younger school-age students using educational simulations}, keyword = {mathematical discovery, information technology, educational simulation}, publisherplace = {Osijek, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font