Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Istraživačka nastava s učenicima mlađe školske dobi primjenom edukacijskih simulacija (CROSBI ID 567596)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa

Pavleković, Margita ; Đurđević, Ivana ; Katalenić, Ana Istraživačka nastava s učenicima mlađe školske dobi primjenom edukacijskih simulacija. 2010

Podaci o odgovornosti

Pavleković, Margita ; Đurđević, Ivana ; Katalenić, Ana

hrvatski

Istraživačka nastava s učenicima mlađe školske dobi primjenom edukacijskih simulacija

Od školske 2003./04. godine u prostorijama Učiteljskog fakulteta u Osijeku usustavljena je Mala matematička škola. Pod mentorstvom nastavnika Učiteljskog fakulteta studenti osmišljavaju, organiziraju realiziraju radionice s učenicima, čime stječu posebne kompetencije i vještine u kreiranju kurikula za učenike četvrtih razreda osnovne škole s posebnim interesom za matematiku. Tijekom rada studentima učiteljskih studija i učenicima - polaznicima Male matematičke škole, omogućen je besplatan pristup Internetu u računalnom praktikumu Učiteljskog fakulteta, osiguran im je kompletan pribor za rad, dostupni su im didaktički kompleti, matematički časopisi i literatura primjerena dobi učenika. Učenici sudjelovanjem u Maloj matematičkoj školi proširuju svoje znanje iz matematike i prirodoslovlja, razvijaju kompetencije rješavanja problema iz svakodnevnog života matematičkim modeliranjem, promatraju objekte i situacije, te formiraju i provjeravaju točnost pravila i tvrdnji koji nadilaze zahtjeve predviñene planom i programom nastave matematike. Trudom voditelja i studenata, učenici doživljavaju matematiku kroz perspektivu njezine važnosti u svakodnevnom životu, te kroz njezina lijepa (oku ugodna) i zanimljiva (neobična) svojstva. Prateći trend sveprisutnosti informacijske tehnologije i popularizacije njenog implementiranja u nastavu, prethodne školske godine dio radionica Male matematičke škole izvodili smo u obliku elektroničkog kolegija primjenom sustava za elektroničko obrazovanje Moodle. Uključivanje modela elektroničkog učenja u rad Male matematičke škole provedeno je s ciljevima unaprjeñenja učeničkih postignuća kako na području matematike, tako i posrednim djelovanjem na području primjene informacijskih tehnologija, dalje upoznavanja učenika osnovnih škola s drugačijim nastavnim pristupima i metodama u svrhu poboljšanja procesa učenja, te u konačnici s ciljem ostvarivanja kvalitetnije, učestalije i pouzdanije komunikacije na relaciji učenik – student – voditelj. Prilikom osmišljavanja radionica predviñenih za izvoñenje u računalnom praktikumu studenti su pripremali Hot Potatoes kvizove, različite matematičke zagonetke i pitalice, brojne edukativne igre, Moodle testove i kvizove, primjerice modelirani „Tko želi biti milijunaš?“. Jedna od specifičnih aktivnosti učenja organiziranih u sklopu Moodle elektroničkog kolegija Mala matematička škola bile su edukativne simulacije poznate pod nazivom Gizmo. Uzimajući u obzir da djeca nove generacije popularno zvanog „Computer Age“-a, provode velik dio slobodnog vremena na računalu, nameće se potreba za osmišljavanjem kvalitetnih edukacijskih okruženja. Prednost edukacijskih simulacija je upravo u motiviranju učenika za primjenu informacijske tehnologije u svrhu učenja. Ako k tomu još dodamo besplatan pristup Internetu, koji je svakom učeniku osiguran od strane CARNet-a, te činjenicu da simulacije mogu u odreñenoj mjeri zamijeniti skupe didaktičke materijale, dostupnost, ekonomičnost i motivacija su važne pozitivne strane primjene edukativnih simulacija u nastavi. No, vodeći računa o uzrastu učenika o kojima je ovdje riječ, to ni u kojem slučaju ne isključuje sticanje znanja i vještina uz pomoć konkretnih didaktičkih modela.

matematičko otkriće; informacijska tehnologija; edukacijska simulacija

nije evidentirano

engleski

Research teaching of the younger school-age students using educational simulations

nije evidentirano

mathematical discovery; information technology; educational simulation

nije evidentirano

Podaci o prilogu

2010.

nije evidentirano

nije evidentirano

Podaci o matičnoj publikaciji

Podaci o skupu

Stručno-metodički skup "Nastava matematike i izazovi moderne tehnologije"

predavanje

16.10.2010-17.10.2010

Osijek, Hrvatska

Povezanost rada

Informacijske i komunikacijske znanosti, Pedagogija, Matematika

Poveznice