Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Verbotonalna metoda u radu s roditeljima djece sa slušnim oštećenjima (CROSBI ID 567510)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija

Gregl, Ana ; Dulčić, Adinda ; Bakota, Koraljka Verbotonalna metoda u radu s roditeljima djece sa slušnim oštećenjima // Verbotonal method in working with parents of hearing impaired childrenin working with parents of hearing impaired children / Blaži, Darinka (ur.). Zagreb: Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2010. str. 61-62

Podaci o odgovornosti

Gregl, Ana ; Dulčić, Adinda ; Bakota, Koraljka

hrvatski

Verbotonalna metoda u radu s roditeljima djece sa slušnim oštećenjima

Rano djetinjstvo i predškolsko doba predstavlja veliku ekspanziju djetetovog kognitivnog i emocionalnog razvoja. Uloga roditelja do sedme godine života smatra se značajnom i predstavlja temelj daljnjeg djetetova razvoja. Kod djece s oštećenjem sluha i govorno-jezičnog razvoja uloga roditelja u tom ranom razvoju igra još značajniju ulogu. Napori koje dijete mora poduzeti na području slušne percepcije i govornog razvoja, zahtijevaju intenzivnu emocionalnu potporu roditelja. Dijete koje ne dobiva optimalnu podršku svojih roditelja neće iskoristiti sve svoje resurse za razvoj. U našoj praksi ne rijetko uočavamo povezanost slabijih rezultata u habilitaciji i roditelja koji ne funkcioniraju kao kompetentni roditelji, nisu u mogućnosti dati djeci optimalnu podršku. Razlozi za to mogu biti mnogobrojni i nisu lako uočljivi. Utjecaj obiteljskog okruženja na rezultate habilitacije djece sa slušnim deficitima može biti pozitivan sa poticajnim učinkom na habilitaciju, ali može i ometati djetetovu rehabilitaciju. Iz prakse uočavamo da roditelji djece sa slušnim oštećenjima žive pod intenzivnim stresom. Uzrok je često i u neriješenoj traumi na koju se nadovezuju ostale životne teškoće. Naime, svaki roditelj očekuje roditi zdravo dijete. Spoznaja da je dijete nagluho ili gluho predstavlja traumatsku situaciju. Ukoliko roditelj nije integrirao te emocije, one su stalni, nevidljivi kamen spoticanja u relaciji roditelj-dijete. Svi ti problemi fokusiraju im pažnju na negativne aspekte njihove životne pozicije. Zbog toga ne mogu djelovati konstruktivno i zadovoljavati, niti vlastite, niti djetetove emocionalne potrebe. Intelektualne funkcije (ego funkcije), pa tako i govor ne mogu se adekvatno razvijati ako dijete nije na pravi način emocionalno gratificirano od majke, a poslije treće godine i od oca. Rad s roditeljima ima za cilj podići razinu kompetencije i osjećaj zadovoljstva kod roditelja što stvara povoljnu pozadinu za habilitaciju djece. Roditelji su tada i bolji suradnici u habilitaciji, imaju više strpljenja za zahtjeve i raste im osjećaj samopouzdanja i roditeljske kompetencije. Verbotonalna metoda akademika prof. dr. sc. Petra Guberine aktivira preostale resurse djeteta, koristeći sve osjetilne sisteme, a sve sa ciljem habilitacije sluha i govora, a isto koristimo u grupnom i individualnom radu s roditeljima

verbotonalna metoda; roditelji; djeca sa slušnim oštećenjima

nije evidentirano

engleski

Verbotonal method in working with parents of hearing impaired children

nije evidentirano

Verbotonal method; parents; hearing impaired children

nije evidentirano

Podaci o prilogu

61-62.

2010.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Verbotonal method in working with parents of hearing impaired childrenin working with parents of hearing impaired children

Blaži, Darinka

Zagreb: Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu

Podaci o skupu

4. kongres hrvatskih logopeda s međunarodnim sudjelovanjem - Logopedija i izazovi novog vremnea

predavanje

22.09.2010-25.09.2010

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Pedagogija