Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Cybernetics in Education (CROSBI ID 744440)

Druge vrste radova | ostalo

• Obrazovni materijal (nedefinirano )

Nadrljanski, Đorđe ; Nadrljanski, Mila Cybernetics in Education. Sombor: Grafika, Apatin, 2005. 199...

Podaci o odgovornosti

Nadrljanski, Đorđe ; Nadrljanski, Mila

engleski

Cybernetics in Education

Knjiga (udžbenik) je pisana prema nastavnom programu kolegija Kibernetika u obrazovanju na odsjeku za dizajn medija Pedagoškog fakulteta u Somboru. Kibernetika u obrazovanju je bila predmet interesiranja mnogih znanstvenika. Sustavnom pristupu u rješavanju znanstvenih i stručnih problema pridaje se sve veći značaj, a metodologija sustavnih istraživanja čini temelj znanstvenih istraživanja koja su primijenjena u toj knjizi. Razlozi interesiranja za probleme sustavnog istraživanja dovoljno su jasni i više puta isticani u literaturi. Jedan od najvažnijih postulata polazi od činjenice da praktično u svakoj sferi čovjekove djelatnosti: u znanosti, obrazovanju, tehnici, proizvodnji, upravljanju itd., čovjek se ne susreće sa izoliranim objek¬tima, stvarima, procesima ili pojavama, već sa njihovim složenim, međusobno povezanim kompleksima koji u stvari predstavljaju različite vrste sustava. Zada¬tak istraživanja takvih sustava neminovno je doveo do pojave problema metodologije takvog istraživanja. To praktično znači da postavljani problem istraživanja treba identificirati kao sustav kako bi bio tretiran u svjetlu sustavnog pristupa. Tako je pojava kibernetike, znanosti čiji je predmet izučavanje upravljanja složenim dinamičkim sustavima, uvjetovala iznalaženje nove odgovarajuće znanstvene metode. Ta nova znanstvena metoda stvarana zajedno s novom znanošću jeste opća teorija sustava. Teorija sustava je zajednički naziv za sustavne znanosti, tj. ona je metateorija ili sustav sustavskih znanosti. Dizajn medija u obrazovanju se shvaća, po mišljenju autorice, kao primjer sustavne problematike. Mediji u obrazovanju su sustav sadržaja namijenjenih nastavi i učenju. Stoga se njihova produkcija i primjena moraju tretirati kao upravljačka problematika u najširem smislu.Knjiga se, dalje bavi i nekim novim metodama upravljanja sustavima i procesima u obrazovanju, kao što je teorija kaosa. Teorija kaosa omogućuje bolje razumijevanje operacija organizacije obrazovanja, a primjenom njenih koncepata obrazovanje se priprema na brzu reakciju s obzirom na promjene u eksternom okruženju.

cybernetics; education

Recenzenti: Prof.dr. Dragan Soleša, izvanredni profesor informacijskih znanosti Prof.dr. Jovan Savičić, izvanredan profesor informacijskih znanosti

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

Podaci o izdanju

Sombor: Grafika, Apatin

199.

2005.

nije evidentirano

objavljeno

86-83097-46-3

Povezanost rada

Informacijske i komunikacijske znanosti