Cybernetics in Education (CROSBI ID 744440)
Druge vrste radova | ostalo
• Obrazovni materijal (nedefinirano )
Podaci o odgovornosti
Nadrljanski, Đorđe ; Nadrljanski, Mila
engleski
Cybernetics in Education
Knjiga (udžbenik) je pisana prema nastavnom programu kolegija Kibernetika u obrazovanju na odsjeku za dizajn medija Pedagoškog fakulteta u Somboru. Kibernetika u obrazovanju je bila predmet interesiranja mnogih znanstvenika. Sustavnom pristupu u rješavanju znanstvenih i stručnih problema pridaje se sve veći značaj, a metodologija sustavnih istraživanja čini temelj znanstvenih istraživanja koja su primijenjena u toj knjizi. Razlozi interesiranja za probleme sustavnog istraživanja dovoljno su jasni i više puta isticani u literaturi. Jedan od najvažnijih postulata polazi od činjenice da praktično u svakoj sferi čovjekove djelatnosti: u znanosti, obrazovanju, tehnici, proizvodnji, upravljanju itd., čovjek se ne susreće sa izoliranim objek¬tima, stvarima, procesima ili pojavama, već sa njihovim složenim, međusobno povezanim kompleksima koji u stvari predstavljaju različite vrste sustava. Zada¬tak istraživanja takvih sustava neminovno je doveo do pojave problema metodologije takvog istraživanja. To praktično znači da postavljani problem istraživanja treba identificirati kao sustav kako bi bio tretiran u svjetlu sustavnog pristupa. Tako je pojava kibernetike, znanosti čiji je predmet izučavanje upravljanja složenim dinamičkim sustavima, uvjetovala iznalaženje nove odgovarajuće znanstvene metode. Ta nova znanstvena metoda stvarana zajedno s novom znanošću jeste opća teorija sustava. Teorija sustava je zajednički naziv za sustavne znanosti, tj. ona je metateorija ili sustav sustavskih znanosti. Dizajn medija u obrazovanju se shvaća, po mišljenju autorice, kao primjer sustavne problematike. Mediji u obrazovanju su sustav sadržaja namijenjenih nastavi i učenju. Stoga se njihova produkcija i primjena moraju tretirati kao upravljačka problematika u najširem smislu.Knjiga se, dalje bavi i nekim novim metodama upravljanja sustavima i procesima u obrazovanju, kao što je teorija kaosa. Teorija kaosa omogućuje bolje razumijevanje operacija organizacije obrazovanja, a primjenom njenih koncepata obrazovanje se priprema na brzu reakciju s obzirom na promjene u eksternom okruženju.
cybernetics; education
Recenzenti: Prof.dr. Dragan Soleša, izvanredni profesor informacijskih znanosti Prof.dr. Jovan Savičić, izvanredan profesor informacijskih znanosti
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
Podaci o izdanju
Sombor: Grafika, Apatin
199.
2005.
nije evidentirano
objavljeno
86-83097-46-3