Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Neurorizik i čitanje: tako daleko, a tako blizu (CROSBI ID 567225)

Prilog sa skupa u časopisu | sažetak izlaganja sa skupa

Mirjana, Lenček ; Zdravko, Kolundžić Neurorizik i čitanje: tako daleko, a tako blizu // Paediatria Croatica. Supplement / Barišić, Ingeborg (ur.). 2010. str. 72-73

Podaci o odgovornosti

Mirjana, Lenček ; Zdravko, Kolundžić

hrvatski

Neurorizik i čitanje: tako daleko, a tako blizu

Istraživanje je usmjereno na veze perinatalnih čimbenika (gestacijske dobi, porođajne mase, vrijednosti APGAR indeksa) kod djece rođene 1995.godine u Općoj županijskoj bolnici Požega s mjerama čitanja kojima su ista djeca ispitana u 4. razredu osnovne škole. Ispitano je 68 djece, 34 koja se smatraju neurorizičnima i 34 djece bez znakova rizika. Podaci su obrađeni postupkom regresijske analize te su pokazali statistički značajnu prediktivnu vrijednost perinatalnih čimbenika za čitanje. Trenutak rođenja svakako nije vrijeme kada se intenzivno razmišlja o školovanju djeteta niti hoće li čimbenici kao trajanje trudnoće, masa/težina djeteta ili ostali podaci vezani uz trudnoću i porod biti i u kakvoj vezi sa školovanjem. No, istraživanja provedena u svijetu izdvajaju da odstupanja upravo u ovim mjerama – točnije neurorizik - mogu značajno odrediti akademski uspjeh ove djece (Limeropoulos, Breslau i sur., 2004. ; Samuellson i sur., 2006). Naizgled «dobri ishodi» niskih vrijednosti perinatalnih čimbenika mogu biti povezani s teškoćama u usvajanju složenih vještina čitanja i pisanja. Tako naizgled daleka veza porođajnih mjera i čitanja postaje izrazito važna i ne tako daleka. Ona se ostvaruje kroz komunikacijski i jezični razvoj. Sustavnim logopedskim praćenjem svih parametara komunikacijskog i jezičnoga razvoja od rane dobi do školovanja stvaraju se uvjeti za pravovremenu intervenciju kod one djece koja imaju rizik za nastanak teškoća čitanja ili disleksije. Svrha je rada isticanje vrijednosti praćenja veze perinatalnih čimbenika, komunikacije, jezika, čitanja i pisanja za pružanje pravovremene pomoći i podrške onoj djeci koja pokazuju tzv. rizične profile.

prijevremeno rođenje; čitanje

nije evidentirano

engleski

Neurorisk and read: So far, so close

nije evidentirano

premature birth; reading

nije evidentirano

Podaci o prilogu

72-73.

2010.

nije evidentirano

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Paediatria Croatica. Supplement

Barišić, Ingeborg

Zagreb:

1330-724X

Podaci o skupu

IX. kongres Hrvatskog pedijatrijskog društva

predavanje

06.10.2010-08.10.2010

Požega, Hrvatska

Povezanost rada

Kliničke medicinske znanosti, Pedagogija

Indeksiranost