Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

The Emotion Regulation in Test Situations (CROSBI ID 567127)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija

Burić, Irena ; Sorić, Izabela ; Penezić, Zvjezdan The Emotion Regulation in Test Situations // Sažetci radova XVII Dani psihologije / Sorić, Izabela ; Ćubela Adorić, Vera ; Gregov, Ljiljana et al. (ur.). Zadar: Sveučilište u Zadru, 2010. str. 38-38

Podaci o odgovornosti

Burić, Irena ; Sorić, Izabela ; Penezić, Zvjezdan

engleski

The Emotion Regulation in Test Situations

Ispitne emocije i njihova regulacija čine zanimljive predmete istraživanja s obzirom na učestalost i važnost testiranja u suvremenom obrazovanju. Emocionalna regulacija tijekom testiranja uključuje različite procese kojima učenici i studenti nadgledaju, evaluiraju i modificiraju svoja emocionalna iskustva (Gross, 1998 ; Schutz i Davis, 2000 ; Schutz i DeCuir, 2002). Shutz i suradnici (2009) pretpostavljaju postojanje četiri dimenzije emocionalne regulacije u ispitnim situacijama: procesi kognitivne procjene, procesi usmjeravanja na zadatak, procesi usmjeravanja na emocije i procesi ponovnog usmjeravanja na zadatak. Ispitne emocije i njihova potencijalna regulacija započinju kognitivnim procjenama koje proizlaze iz osobnih teorija i uvjerenja o svijetu, a odnose na percepciju usklađenosti vlastitih ciljeva s onim što se događa u ispitnim situacijama. Regulacija ispitnih emocija može se odvijati preko usmjeravanja na sam zadatak testiranja kao i preko usmjeravanja na sebe i vlastite emocije. Pokušajima ponovnog usmjeravanja na zadatak učenik nastoji skrenuti pozornost s misli i doživljaja koje nisu povezane sa zadatkom (prema DeCuir, Aultman i Schutz, 2009). Cilj ovog istraživanja bio je provjeriti zaseban doprinos emocionalne regulacije (procesi kognitivnih procjena i procesi usmjeravanja na zadatak ili emocije) doživljavanju ispitne nade i anksioznosti, nakon kontrole doprinosa optimizma i pesimizma te emocionalne kompetentnosti, koje čine osnovu za formiranje pojedinčevih kognitivnih procjena ispitne situacije. U istraživanju je sudjelovalo 295 studenata (239 studentica) Sveučilišta u Zadru prosječne dobi od 21 godinu. Za procjenu ispitnih emocija nade i anksioznosti primijenjen je Upitnik ispitnih emocija (Pekrun i sur., 2005), dok su procesi regulacije emocija ispitani pomoću Skale emocionalne regulacije u ispitnim situacijama (Schutz i sur., 2004). Emocionalna kompetentnost procijenjena je skraćenom verzijom Upitnika emocionalne kompetentnosti (UEK – 15 ; Takšić, 2002), a studentska opća očekivanja pozitivnih ili negativnih ishoda aktivnosti Skalom optimizma – pesimizma (O-P skala ; Penezić, 2002). Provedene hijerarhijske regresijske analize pokazuju da procesi kognitivnih procjena značajno doprinose objašnjenju varijabiliteta ispitne anksioznosti i nade pored optimizma i pesimizma te emocionalne kompetentnosti. Regulacijski procesi usmjeravanja na emocije značajno doprinose objašnjenju anksioznosti nakon kontrole navedenih varijabli.

emotion regulation; test emotions; optimism; emotional competence

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

Podaci o prilogu

38-38.

2010.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Sažetci radova XVII Dani psihologije

Sorić, Izabela ; Ćubela Adorić, Vera ; Gregov, Ljiljana ; Penezić, Zvjezdan

Zadar: Sveučilište u Zadru

978-953-7237-65-3

Podaci o skupu

XVII. dani psihologije

poster

27.05.2010-29.05.2010

Zadar, Hrvatska

Povezanost rada

Psihologija