Primjena strategije penetracije na tržištu perilica posuđa i komplementarnih proizvoda (CROSBI ID 361224)
Ocjenski rad | magistarski rad (mr. sc. i mr. art.)
Podaci o odgovornosti
Golubić, Damira
Ozretić Došen, Đurđana
hrvatski
Primjena strategije penetracije na tržištu perilica posuđa i komplementarnih proizvoda
Strategija tržišne penetracije jedna je od često korištenih marketinških strategija. Bazirana na Ansoffovoj matrici rasta, marketinška strategija tržišne penetracije pretpostavlja aktivnosti na postojećem tržištu nudeći postojeće proizvode. U ovom radu je fokus na privlačenju nekorisnika, odnosno povećanju penetracije određenog proizvoda. Na tržištu trajnih dobara, obzirom na trenutni položaj Hrvatske i kupovnu moć građana, postoji velik potencijal rasta. Osim perilice posuđa, trajna dobra koja su mogla biti predmetom istraživanja obzirom na potencijal rasta stope penetracije su klimatizacijski uređaji, DVD aparati, sušilice rublja, osobno računalo i sl. Predmet magistarskog rada je primjena strategije penetracije na tržištu perilica posuđa i komplementarnih proizvoda. Penetracija perilica posuđa u Republici Hrvatskoj ulazi u fazu ubrzanog rasta koristeći klasičnu S-krivulju vanjskog utjecaja. Pravilna primjena strategije penetracije i razrada aktivnosti za pospješenje rasta penetracije od iznimne je važnosti u ovoj fazi. Osim samih perilica posuđa, analize obuhvaćaju i tržišta komplementarnih proizvoda. Za potrebe istraživanja, potrošači su podijeljeni u dvije osnovne skupine ; korisnici i nekorisnici. Nekorisnici su podijeljeni na dvije podskupine prema iskazanoj namjeri kupovine perilice. Prema rezultatima istraživanja, povećanje penetracije perilica posuđa direktno utječe na povećanje tržišnog potencijala komplementarnih proizvoda. Povećanje penetracije perilica posuđa potiče kupovinu premium deterdženata za automatsko pranje posuđa čime se utječe na vrijednosno povećanje tržišta deterženata za automatsko pranje posuđa. Pristup nekorisnicima perilica posuđa treba biti prilagođen podskupinama nekorisnika uočenih na tržištu. Nekorisnici koji namjeravaju postati korisnici spremni su postati korisnicima ukoliko se uklone racionalne barijere. Uočeno je nedovoljno poznavanje prednosti perilice posuđa u odnosu na ručno pranje posuđa. Jedina prednost koju poznaje većina nekorisnika s namjerom kupnje je više slobodnog vremena. Nekorisnici koji ne žele postati korisnici veći značaj pridaju emotivnim barijerama.
strategija penetracije; perilica posuđa; komplementarni proizvodi
nije evidentirano
engleski
Application of market penetration strategy on the market of dishwashers and its complementary products
nije evidentirano
market penetration strategy; dishwashing machine; complementary product
nije evidentirano
Podaci o izdanju
139
12.05.2009.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Ekonomski fakultet, Zagreb
Zagreb