Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Primjena strategije penetracije na tržištu perilica posuđa i komplementarnih proizvoda (CROSBI ID 361224)

Ocjenski rad | magistarski rad (mr. sc. i mr. art.)

Golubić, Damira Primjena strategije penetracije na tržištu perilica posuđa i komplementarnih proizvoda / Ozretić Došen, Đurđana (mentor); Zagreb, Ekonomski fakultet, Zagreb, . 2009

Podaci o odgovornosti

Golubić, Damira

Ozretić Došen, Đurđana

hrvatski

Primjena strategije penetracije na tržištu perilica posuđa i komplementarnih proizvoda

Strategija tržišne penetracije jedna je od često korištenih marketinških strategija. Bazirana na Ansoffovoj matrici rasta, marketinška strategija tržišne penetracije pretpostavlja aktivnosti na postojećem tržištu nudeći postojeće proizvode. U ovom radu je fokus na privlačenju nekorisnika, odnosno povećanju penetracije određenog proizvoda. Na tržištu trajnih dobara, obzirom na trenutni položaj Hrvatske i kupovnu moć građana, postoji velik potencijal rasta. Osim perilice posuđa, trajna dobra koja su mogla biti predmetom istraživanja obzirom na potencijal rasta stope penetracije su klimatizacijski uređaji, DVD aparati, sušilice rublja, osobno računalo i sl. Predmet magistarskog rada je primjena strategije penetracije na tržištu perilica posuđa i komplementarnih proizvoda. Penetracija perilica posuđa u Republici Hrvatskoj ulazi u fazu ubrzanog rasta koristeći klasičnu S-krivulju vanjskog utjecaja. Pravilna primjena strategije penetracije i razrada aktivnosti za pospješenje rasta penetracije od iznimne je važnosti u ovoj fazi. Osim samih perilica posuđa, analize obuhvaćaju i tržišta komplementarnih proizvoda. Za potrebe istraživanja, potrošači su podijeljeni u dvije osnovne skupine ; korisnici i nekorisnici. Nekorisnici su podijeljeni na dvije podskupine prema iskazanoj namjeri kupovine perilice. Prema rezultatima istraživanja, povećanje penetracije perilica posuđa direktno utječe na povećanje tržišnog potencijala komplementarnih proizvoda. Povećanje penetracije perilica posuđa potiče kupovinu premium deterdženata za automatsko pranje posuđa čime se utječe na vrijednosno povećanje tržišta deterženata za automatsko pranje posuđa. Pristup nekorisnicima perilica posuđa treba biti prilagođen podskupinama nekorisnika uočenih na tržištu. Nekorisnici koji namjeravaju postati korisnici spremni su postati korisnicima ukoliko se uklone racionalne barijere. Uočeno je nedovoljno poznavanje prednosti perilice posuđa u odnosu na ručno pranje posuđa. Jedina prednost koju poznaje većina nekorisnika s namjerom kupnje je više slobodnog vremena. Nekorisnici koji ne žele postati korisnici veći značaj pridaju emotivnim barijerama.

strategija penetracije; perilica posuđa; komplementarni proizvodi

nije evidentirano

engleski

Application of market penetration strategy on the market of dishwashers and its complementary products

nije evidentirano

market penetration strategy; dishwashing machine; complementary product

nije evidentirano

Podaci o izdanju

139

12.05.2009.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Ekonomski fakultet, Zagreb

Zagreb

Povezanost rada

Ekonomija