Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Uloga odnosa s javnošću u kreiranju imidža poduzeća (CROSBI ID 361095)

Ocjenski rad | magistarski rad (mr. sc. i mr. art.)

Papić, Valentina Uloga odnosa s javnošću u kreiranju imidža poduzeća / Kesić, Tanja (mentor); Zagreb, Ekonomski fakultet, Zagreb, . 2004

Podaci o odgovornosti

Papić, Valentina

Kesić, Tanja

hrvatski

Uloga odnosa s javnošću u kreiranju imidža poduzeća

Svaka poduzeće, organizacija ili državna institucija razvija odnos s grupama ljudi na koje utječe onim što radi ili govori. Te grupe ljudi mogu biti zaposleni, potrošači, dioničari, konkurencija, dobavljači ili javnost općenito, i svaka od njih smatra se publikom jedne organizacije, koja mora razviti i održati naklonost većeg dijela, ako ne i cijele te publike. Ukoliko ne uspije u svojoj zadaći, posljedice mogu biti teške, od gubitka kupaca i prihoda, preko trošenja vremena na nepotrebne žalbe i tužbe, do gubitka reputacije, što oslabljuje sposobnost organizacije u prikupljanju financijskih sredstava, ostvarenju prodaje i širenju poslovanja. Zbog snažnog utjecaja koji ima javno mnijenje, poduzeća i institucije moraju dobro vagnuti posljedice svojih postupaka i odluka. Ovo pravilo je osobito važno u vrijeme krize, nepredvidivih događaja ili katastrofa, ali ga ne treba smetnuti s uma niti kod promjena u poslovnoj politici, kao što su promjene u rukovodstvu ili načinu utvrđivanja cijena proizvoda, pregovorima sa zaposlenima, uvođenju novih proizvoda, ili promjena u načinu distribucije. Svaka donesena odluka utječe na različite grupe na različit način. Uz pomoć efikasnih odnosa s javnošću, rukovodstvo javno mišljenje usmjerava prema stvaranju razumijevanja i pozitivnim ishodima poslovanja. Razumijevanje se postiže povećanjem znanja, što najčešće znači rješavanje određenih komunikacijskih problema. Ljudi u pojedinim situacijama ne razumiju poslovne poteze organizacija, jer ne dobivaju potrebne informacije koje bi povećale fond znanja o subjektu i dovele do razumijevanja. Da bi prenijeli potrebne informacije, odnosi s javnošću koriste različite medije: tisak, radio, televiziju, video, izložbe i "živu riječ". Poruka će biti kvalitetno odaslana i primljena ukoliko se upotrijebi jedna od tajni uspješne komunikacije koja glasi: Poruka mora biti kratka i jednostavna!. Ponekad provođenje ovog pravila može biti teško iz razloga što primatelj poruke nema jednako znanje i iskustvo kao komunikator. Iz ovog slijedi da je komunikacija dio procesa učenja, a zadaća odnosa s javnošču je informirati, podučiti i kreirati razumijevanje, putem povećanja fonda znanja. Iz svega navedenog vidljivo je da su odnosi s javnošću izuzetno značajna disciplina u poslovanju poduzeća i da će njihov značaj sve više rasti u godinama koje dolaze. U budućnosti će nove komunikacijske tehnike sve više povećavati instrumentarij koji stoji na raspolaganju odnosima s javnošću. Globalno je selo, gledano u komunikacij¬skim okvirima, već duže vrijeme realnost. Danas živimo u vremenu kada većina svjetskog stanovništva u isto vrijeme može dobiti iste informacije. Međunarodna proizvodna i uslužna poduzeća rade s međunarodnim poduzećima za odnose s javnošću kako bi osigurala kontinuitet i dosljednost u porukama koje šalju na svoja tržišta. Odnosi s javnošću tražiti će stoga sve sofisticiranije metode, ali će istodobno i njihova postignuća biti veća. Ovaj rad imao je u cilju pokazati da su odnosi s javnošću izuzetno kompleksna disciplina a ne tek desna ruka ekonomskoj propagandi kako se to kod nas često misli. Ukoliko želimo da odjel za odnose s javnošću bude učinkovit i da ostvaruje svoje ciljeve stručnjake za odnose s javnošću nužno je upoznati sa svakim aspektom poslovanja kako bi stekli kompletan uvid u poslovanje poduzeća i mogli kvalitetno obavljati svoje zadaće. Ukoliko ne postoji primjerena komunikacija između izvršnog odbora tj. njegovi članovi taje svoje poslovne poteze pred sručnjacima za odnose s javnošću, tada će i uspjeh tog odjela izostati a na takav način nemoguće je izgraditi i zadržati pozitivan imidž poduzeća u očima javnosti.

odnosi s javnošću ; korporativni imidž ; korporativni identitet ; ugled poduzeća ; poslovna kriza

nije evidentirano

engleski

The role of public relations in creating image of the company

nije evidentirano

public relations ; corporate image ; corporate identity ; corporate reputation ; business crisis

nije evidentirano

Podaci o izdanju

145

12.07.2004.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Ekonomski fakultet, Zagreb

Zagreb

Povezanost rada

Ekonomija