Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Analiza konkurentnosti luke Rijeka u europskoj prometnoj mreži (CROSBI ID 361081)

Ocjenski rad | diplomski rad

Podnar, Krešimir Analiza konkurentnosti luke Rijeka u europskoj prometnoj mreži / Jolić, Natalija (mentor); Zagreb, Fakultet prometnih znanosti, . 2010

Podaci o odgovornosti

Podnar, Krešimir

Jolić, Natalija

hrvatski

Analiza konkurentnosti luke Rijeka u europskoj prometnoj mreži

Luka Rijeka je najveća luka na Jadranu i najvažnija luka Republike Hrvatske, a riječki prometni pravac najvitalniji je kopneno - pomorsko prometni pravac države. Luka Rijeka prema namjeni kojoj služi je luka otvorena za međunarodni javni promet, a prema veličini i značaju je luka od osobitog (međunarodnog) gospodarskog interesa za Republiku Hrvatsku. Dobrim prometnim položajem riječke luke, blizinom europskog tržišta i zemalja s velikom prekomorskom razmjenom kao što su Mađarska, Slovačka, Češka, Austrija, ali i šire, moguća je afirmacija luke Rijeka kao glavne tranzitne luke srednjoeuropskih zemalja na prometnom pravcu prema Mediteranu, Crnom moru, Bliskom i Dalekom Istoku i Africi uz dobru prometnu povezanost kopnom i morem. Lučko područje luke Rijeka obuhvaća 5 bazena i to: bazen Rijeka, bazen Bakar, bazen Raša, bazen Sušak, bazen Omišalj i skladišni kompleks Škrljevo i sastoji se od više terminala podijeljenih za prihvat pojedinih vrsta tereta. Ukupna površina luke Rijeka iznosi 1.808.333 m2, koja uključuje 362.000 m2 natkrivenog skladišnog prostora. Operativna obala duga je 7926 m sa 41 vezom koji sa dubinama od 5, 5 do 28 metara mogu prihvatiti i najveće brodove. Danas je stanje u riječkoj luci bitno drukčije nego prije Domovinskog rata kada je funkcionirala kao najveća luka bivše SFRJ. Došlo je do smanjenja prometa, ali i do promjene osnovnih prometnih tokova. Sa 20 milijuna tona tereta osamdesetih godina 20 st. dolazi do drastičnog pada 1991. god. izbijanjem rata, 1995. god. dolazi do laganog oporavka, no do 2009 god. promet cijelog riječkog lučkog kompleksa nije prešao 14 milijuna tona. Razvojnim planovima države riječka luka pokušava se vratiti na položaj od prije rata, odnosno od prije 1991. god. kad je ona bila najveća luka sjevernog Jadrana.

luka Rijeka; razvoj; stanje; prognoza

nije evidentirano

engleski

Analysis of the competitiveness of the port of Rijeka in the European transport network

nije evidentirano

port of Rijeka; development; condition; prediction

nije evidentirano

Podaci o izdanju

40

29.09.2010.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Fakultet prometnih znanosti

Zagreb

Povezanost rada

Tehnologija prometa i transport