Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Geodetski elaborat postojećeg stanja rasponskog sklopa i donjeg ustroja dijela željezničkog mosta "Sava Jakuševac" (CROSBI ID 766612)

Druge vrste radova | elaborat/studija

Pribičević, Boško ; Đapo, Almin ; Babić, Luka ; Mešin, Gordan Geodetski elaborat postojećeg stanja rasponskog sklopa i donjeg ustroja dijela željezničkog mosta "Sava Jakuševac" // Zagreb. 2009.

Podaci o odgovornosti

Pribičević, Boško ; Đapo, Almin ; Babić, Luka ; Mešin, Gordan

hrvatski

Geodetski elaborat postojećeg stanja rasponskog sklopa i donjeg ustroja dijela željezničkog mosta "Sava Jakuševac"

Željeznički most "Sava Jakuševac", sagrađen je 1968. godine, a nalazi se na dionici pruge Velika Gorica - Sesvete. Most se koristio isključivo za teretni promet kao veza između Ranžirnog kolodvora i kolodvora Sesvete. 30. ožujka 2009. godine, teretni vlak s 26 vagona zaustavio se na mostu, jer je nailaskom na most strojovođa primijetio nepravilnosti na pruzi. Naime, došlo je do značajnog, neravnomjernog slijeganja stupa u riječnom koritu. Kao posljedica slijeganja stupa, nastale su deformacije na rasponskoj konstrukciji zbog čega je obustavljen daljnji promet preko mosta. Kako bi se utvrdili svi uzroci slijeganja stupa i posljedične deformacije na konstrukciji, angažirani su razni nezavisni stručnjaci. Za istražne radnje koje je bilo potrebno obaviti radi utvrđivanja uzroka nesreće i izradu projekta sanacije mosta, angažirani su i stručnjaci sa Geodetskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu. U istražne radnje za koje je angažiran Geodetski fakultet, uz hidrografsku izmjeru područja ispod mosta, uključena je i izmjera rasponske konstrukcije sa posebnim fokusom na područje najvećih deformacija. Budući je donji dio rasponske konstrukcije nedostupan izmjeri konvencionalnim metodama, izmjera tog dijela konstrukcije izvedena je metodom terestričkog laserskog skeniranja koja u današnje vrijeme predstavlja najnapredniju metodu izmjere. Terestrički laserski skeneri omogućuju bezkontakntu izmjeru objekata uz iznimno veliku brzinu prikupljanja velike količine podataka. Naime, moguće je prikupljanje više tisuća točaka u sekundi. Za izmjeru je korišten terestrički laserski skener Trimble GX Advanced kojeg posjeduje Geodetski fakultet.

željeznički most ; lasersko skeniranje ; Sava Jakuševac

nije evidentirano

engleski

Geodesy study of the existing state of the lower structure of the railway bridge "Sava Jakuševac"

nije evidentirano

railway bridge ; Sava Jakuševac ; laser scanning

nije evidentirano

Podaci o izdanju

Zagreb

2009.

nije evidentirano

objavljeno

Povezanost rada

Geodezija