Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Primjena CRORIS-a u funkciji sigurnosti plovidbe (CROSBI ID 360797)

Ocjenski rad | diplomski rad

Čerina, Borna Primjena CRORIS-a u funkciji sigurnosti plovidbe / Jolić, Natalija (mentor); Zagreb, Fakultet prometnih znanosti, . 2010

Podaci o odgovornosti

Čerina, Borna

Jolić, Natalija

hrvatski

Primjena CRORIS-a u funkciji sigurnosti plovidbe

Elektronska navigacija počela se razvijati krajem dvadesetog stoljeća. Danas je prihvaćena u svjetskoj pomorskoj plovidbi, ne samo kod velikih prekooceanskih trgovačkih brodova, nego i kod manjih teretnih, turističkih brodova i jahti. Slična tehnologija onoj korištenoj na moru, počela se primjenjivati nedugo nakon toga i u riječnoj plovidbi. Europska Unija je prepoznala prednosti prijevoza tereta i putnika unutarnjim plovnim putovima, njene prednosti u pogledu ekonomičnosti i ekologije, i vrlo brzo poduzela korake za razvoj prometa unutarnjim plovnim putovima. Kao rezultat takve prometne politike, nastali su i Hrvatski Riječni informacijski servisi ( u daljnjem tekstu CRORIS). Europa ima preko 30 000 km rijeka i kanala koji zajedno povezuju ključne industrijske centre. Najvažniji dio te mreže sa preko 10 000 km povezuje Austriju, Belgiju, Francusku, Njemačku, Mađarsku, Luksemburg, Nizozemsku, Poljsku, Rumunjsku, Slovačku i Ukrajinu (unutar Europske Unije) s zemljama izvan Europske Unije (Hrvatskom i Srbijom). To je i razlog zašto je Europska Komisija prepoznala veliki potencijal plovidbe unutarnjim plovnim putovima kao alternativnom prometnom opcijom za transport tereta. Na temelju rezultata mnogih istraživanja i različitih aplikacija, Europska Unija je 1998. godine službeno definirala koncept riječnih informacijskih servisa. Riječni informacijski servisi su koncept harmoniziranih informacijskih servisa koji podupiru transportni menadžment u unutarnjoj plovidbi. Njegove prednosti su optimizacija transportnih operacija kroz efektivnu razmjenu podataka, omogućavajući unutarnjoj plovidbi da bude integrirana unutar intermodalnog logističkog lanca. Koncept se temelji na korištenju informacija dobivenih s brodova i plovnih putova (rijeke, kanali, jezera). U drugom poglavlju opisana je povijest razvoja CRORIS sustava, u trećem tehničke karakteristike sustava. Navedene su komponente sustava i aplikacije koje se koriste u radu sa CRORIS sustavom. Prednosti CRORIS-a navedene su u četvrtom poglavlju. U petom je detaljno navedeno kako CRORIS sustav utječe na sigurnost plovidbe, u šestom je prikazano kako je sustav organiziran na nivou Republike Hrvatske, dok je na kraju u sedmom poglavlju opisano što se od CRORIS-a očekuje i u kom pravcu bi se trebao razvijati u budućnosti. RIS se sastoji od informacijskih tehnologija i telekomunikacijske infrastrukture. Tu spada elektronska navigacijska karta unutarnjih plovnih putova - Inland Electronic Navigational Chart (Inland ENC) i Inland Electronic Chart Display and Information System (Inland ECDIS), internetska aplikacija Priopćenja brodarstvu- (Notice to Skippers), sustav elektronskog izvješćivanja s brodova, sustav automatske identifikacije brodova (AlS), radarski sustavi, aplikacije za planiranje putovanja, aplikacije za optimiziranje potrošnje pogonskog goriva, itd.

CRORIS; Nts; AIS; Elektronske navigacijske karte

nije evidentirano

engleski

Application of CRORIS in the function of navigations safety

nije evidentirano

CRORIS; Nts; AIS; electronic navigational chart

nije evidentirano

Podaci o izdanju

57

14.09.2010.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Fakultet prometnih znanosti

Zagreb

Povezanost rada

Tehnologija prometa i transport