Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 481564

Psihosocijalne i obrazovne odrednice školskog uspjeha učenika osnovnih škola: dosezi dosadašnjih istraživanja


Babarović, Toni; Burušić, Josip; Šakić, Marija
Psihosocijalne i obrazovne odrednice školskog uspjeha učenika osnovnih škola: dosezi dosadašnjih istraživanja // Suvremena psihologija, 13 (2010), 2; 235-256 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)


Naslov
Psihosocijalne i obrazovne odrednice školskog uspjeha učenika osnovnih škola: dosezi dosadašnjih istraživanja
(Psychosocial and Educational Determinants of Primary School Achievement: Grasp of Previous Research)

Autori
Babarović, Toni ; Burušić, Josip ; Šakić, Marija

Izvornik
Suvremena psihologija (1331-9264) 13 (2010), 2; 235-256

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
Školski uspjeh; osobine učenika; učitelji; nastava; škola; hijerarhijsko linearno modeliranje
(School achievement; student characteristics; teachers; teaching; school; hierarchical linear modeling)

Sažetak
U ovom preglednom radu iznesen je prikaz relevantnih znanstvenih spoznaja o mogućnostima objašnjenja razine obrazovnog uspjeha učenika osnovnih škola na temelju različitih osobina učenika, obilježja učenikove socijalne okoline te obilježja škole, učitelja i nastavnog procesa. Prikazan je relativni doprinos svakog od razmatranih obilježja u objašnjenju školskog uspjeha kao i ukupni doseg ovih prediktora u zadanom predikcijskom modelu. Na osnovi rezultata brojnih istraživanja pokazalo se da su temeljne osobine učenika, a poglavito njihove kognitivne sposobnosti, najbolji prediktori školskog uspjeha. Znatno manji dio varijabiliteta obrazovnog uspjeha može se pripisati obilježjima obitelji iz koje učenik dolazi i njegove šire socijalne okoline, dok ostatak otpada na osobine učitelja i nastavnog procesa, te osobine škole. Osim navedenih spoznaja, u radu se razmatra upotreba Hijerarhijskog linearnog modeliranja kao adekvatnog statističko-metodološkog pristupa u proučavanju ovog fenomena.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekt / tema
194-1941558-1555 - Razvoj nacionalnih indikatora kvalitete življenja (Ljiljana Kaliterna-Lipovčan, )

Ustanove
Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb

Časopis indeksira:


  • Web of Science Core Collection (WoSCC)
    • Social Science Citation Index (SSCI)
    • SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
  • Scopus