Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Boje u marketinškoj komunikaciji : određenje uloge boje kao medijatorne varijable u procesu komunikacije (CROSBI ID 165827)

Prilog u časopisu | prethodno priopćenje

Tkalac Verčič, Ana ; Kuharić Smrekar, Anita Boje u marketinškoj komunikaciji : određenje uloge boje kao medijatorne varijable u procesu komunikacije // Tržište = Market : časopis za tržišnu teoriju i praksu, 19 (2007), 2; 201-211

Podaci o odgovornosti

Tkalac Verčič, Ana ; Kuharić Smrekar, Anita

hrvatski

Boje u marketinškoj komunikaciji : određenje uloge boje kao medijatorne varijable u procesu komunikacije

Unatoč neospornoj važnosti boje u oglašavanju i marketinškoj komunikaciji općenito, broj istraživanja utjecaja boje na ovim je područjima vrlo malen. Stoga je primarni cilj ovog rada bio ponuditi neke osnovne smjernice i uvid u korištenje boja u komunikaciji. U radu se detaljnije istražuje percepcija boja, odnosno analizira povezivanje toplih i hladnih boja s proizvodima odnosno poduzećima ; određuju se emocionalne asocijacije koje pojedine boje izazivaju, te se mjeri zapaženost primarnih, sekundarnih i tercijarnih boja. Rezultati istraživanja pokazali su da je u asociranju boja s organizacijama najčešća identifikacija ružičaste (magenta) boje s poduzećem T-com. Isto tako, pokazalo se da različite boje izazivaju jasne pozitivne odnosno negativne asocijacije (primjerice, ljubičasta boja pokazala se bojom s najnegativnijim asocijacijama), te je to potkrijepilo pretpostavku o tome kako odabir pogrešne boje u marketinškoj komunikaciji može izazvati negativne reakcije potrošača. Konačno, pokazalo se da je u kontekstu primarnih, sekundarnih i tercijarnih boja najzapaženija uvijek bila žuta, dok su plava, ljubičasta i plavo-ljubičasta najslabije zapažene boje. Ovaj rad predstavlja pokušaj izviđajnog istraživanja na području proučavanja utjecaja boja u marketinškoj komunikaciji. Budući da je istraživanje provedeno u sklopu diplomskog rada, metodologija istraživanja sadrži određena ograničenja, no rad ipak predstavlja značajan doprinos području na kojem u Hrvatskoj gotovo da i ne postoji niti jedan rad.

boje; marketinška komunikacija

nije evidentirano

engleski

Colour in marketing communications : defining the role of colour as a mediator variable in the process of communication

nije evidentirano

colour; marketing communications

nije evidentirano

Podaci o izdanju

19 (2)

2007.

201-211

objavljeno

0353-4790

Povezanost rada

Ekonomija

Poveznice