Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Karakteristike učiteljica i poučavanja te postignuće učenika u čitanju i pisanju (CROSBI ID 360714)

Ocjenski rad | diplomski rad

Ugarković, Mirjana Karakteristike učiteljica i poučavanja te postignuće učenika u čitanju i pisanju / Keresteš, Gordana (mentor); Zagreb, Filozofski fakultet u Zagrebu, . 2010

Podaci o odgovornosti

Ugarković, Mirjana

Keresteš, Gordana

hrvatski

Karakteristike učiteljica i poučavanja te postignuće učenika u čitanju i pisanju

Cilj ovog rada bio je ispitati karakteristike učiteljica i poučavanja čitanja, njihovu međusobnu povezanost i povezanost s postignućem učenika na testovima čitanja i pisanja. U istraživanju je sudjelovalo 549 učenika iz 33 razreda (18 drugih i 15 trećih razreda) i njihove učiteljice. Za ispitivanje sposobnosti čitanja i pisanja kod učenika korišteni su Test razumijevanja čitanja, Test nizova riječi i Test pisanja (Diktat). Za učiteljice je formiran upitnik koji ispituje karakteristike poučavanja čitanja te stavove i očekivanja od učenika. Podaci su prikupljeni u 7 osnovnih škola (6 s područja grada Zagreba i jedna iz Velike Gorice) u razdoblju od veljače do lipnja 2008. godine. Rezultati su pokazali da učiteljice drugih razreda koriste raznolikije materijale i zadaju raznolikije zadatke učenicima, te imaju pozitivnija uvjerenja o mogućnosti utjecaja na uspjeh učenika od učiteljica trećih razreda. Učiteljice koje više vjeruju u mogućnost utjecaja na uspjeh učenika više vremena ulažu u poučavanje, koriste više raznolikih materijala i zadaju raznolikije zadatke učenicima tijekom poučavanja. Duljina radnog iskustva učiteljica i njihova uvjerenja o sposobnostima učenika značajno su povezani s postignućem učenika u čitanju i pisanju. Učiteljice s duljim radnim iskustvom su strože u ocjenjivanju, ali njihovi učenici postižu bolje rezultate na Testu razumijevanja čitanja, a učiteljice koje imaju pozitivnija uvjerenja o sposobnostima učenika imaju učenike koji postižu bolje rezultate u Diktatu i imaju bolje ocjene iz hrvatskog jezika.

karakteristike učiteljica; karakteristike poučavanja; čitanje; pisanje

nije evidentirano

engleski

Teacher and instruction characteristics and student achievement in reading and writing

nije evidentirano

teacher characteristics; instruction characteristics; reading; writing

nije evidentirano

Podaci o izdanju

31

02.06.2010.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Filozofski fakultet u Zagrebu

Zagreb

Povezanost rada

Psihologija