Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 481001

Karakteristike učiteljica i poučavanja te postignuće učenika u čitanju i pisanju


Ugarković, Mirjana
Karakteristike učiteljica i poučavanja te postignuće učenika u čitanju i pisanju 2010., diplomski rad, Filozofski fakultet, Zagreb


Naslov
Karakteristike učiteljica i poučavanja te postignuće učenika u čitanju i pisanju
(Teacher and instruction characteristics and student achievement in reading and writing)

Autori
Ugarković, Mirjana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad

Fakultet
Filozofski fakultet

Mjesto
Zagreb

Datum
02.06.

Godina
2010

Stranica
31

Mentor
Keresteš, Gordana

Ključne riječi
Karakteristike učiteljica; karakteristike poučavanja; čitanje; pisanje
(Teacher characteristics; instruction characteristics; reading; writing)

Sažetak
Cilj ovog rada bio je ispitati karakteristike učiteljica i poučavanja čitanja, njihovu međusobnu povezanost i povezanost s postignućem učenika na testovima čitanja i pisanja. U istraživanju je sudjelovalo 549 učenika iz 33 razreda (18 drugih i 15 trećih razreda) i njihove učiteljice. Za ispitivanje sposobnosti čitanja i pisanja kod učenika korišteni su Test razumijevanja čitanja, Test nizova riječi i Test pisanja (Diktat). Za učiteljice je formiran upitnik koji ispituje karakteristike poučavanja čitanja te stavove i očekivanja od učenika. Podaci su prikupljeni u 7 osnovnih škola (6 s područja grada Zagreba i jedna iz Velike Gorice) u razdoblju od veljače do lipnja 2008. godine. Rezultati su pokazali da učiteljice drugih razreda koriste raznolikije materijale i zadaju raznolikije zadatke učenicima, te imaju pozitivnija uvjerenja o mogućnosti utjecaja na uspjeh učenika od učiteljica trećih razreda. Učiteljice koje više vjeruju u mogućnost utjecaja na uspjeh učenika više vremena ulažu u poučavanje, koriste više raznolikih materijala i zadaju raznolikije zadatke učenicima tijekom poučavanja. Duljina radnog iskustva učiteljica i njihova uvjerenja o sposobnostima učenika značajno su povezani s postignućem učenika u čitanju i pisanju. Učiteljice s duljim radnim iskustvom su strože u ocjenjivanju, ali njihovi učenici postižu bolje rezultate na Testu razumijevanja čitanja, a učiteljice koje imaju pozitivnija uvjerenja o sposobnostima učenika imaju učenike koji postižu bolje rezultate u Diktatu i imaju bolje ocjene iz hrvatskog jezika.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Projekt / tema
130-1301683-1400 - Ličnost roditelja i roditeljstvo tijekom tranzicije djeteta u adolescenciju (Gordana Keresteš, )

Ustanove
Filozofski fakultet, Zagreb

Autor s matičnim brojem:
Mirjana Ugarković, (77575)