Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 480996

Doprinos roditeljskih čitalačkih aktivnosti s djecom u predškolsko doba i dječjeg stava o čitanju uspješnosti čitanja i pisanja u početnim razredima osnovne škole


Brozičević, Maja
Doprinos roditeljskih čitalačkih aktivnosti s djecom u predškolsko doba i dječjeg stava o čitanju uspješnosti čitanja i pisanja u početnim razredima osnovne škole 2010., diplomski rad, Filozofski fakultet, Zagreb


Naslov
Doprinos roditeljskih čitalačkih aktivnosti s djecom u predškolsko doba i dječjeg stava o čitanju uspješnosti čitanja i pisanja u početnim razredima osnovne škole
(How parental literacy activities with preschool children, as well as children’s attitude toward reading, contribute to children’s performance in reading and writing in the second and third grade of primary school)

Autori
Brozičević, Maja

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad

Fakultet
Filozofski fakultet

Mjesto
Zagreb

Datum
28.06

Godina
2010

Stranica
33

Mentor
Keresteš, Gordana

Ključne riječi
Čitanje; pisanje; roditeljske čitalačke aktivnosti s djecom; dječji stav o čitanju; obrazovanje majke
(Reading; writing; parental literacy activities involving children; child’s attitude toward reading; mother’s educational level)

Sažetak
Cilj ovog rada je ispitati doprinos roditeljskih čitalačkih aktivnosti kod 587-ero predškolske djece i dječjeg stava o čitanju uspješnosti u čitanju i pisanju u drugom i trećem razredu osnovne škole. Roditeljske čitalačke aktivnosti se odnose na brojne zajedničke aktivnosti vezane uz čitanje ili pisanje. U ovo istraživanje uključene su sljedeće čitalačke aktivnosti: čitanje dječjih knjiga, pričanje priča, posjećivanje knjižnice, gledanje dječjih edukativnih televizijskih emisija, pjevanje pjesmica, recitiranje i pisanje. Učestalost tih ponašanja s djecom za vrijeme predškolske dobi ispitana je Upitnikom za roditelje. Iz tog upitnika još su uzeti podaci o stupnju obrazovanja majke i broju članova obitelji. Podatke o spolu djeteta i dječjem stavu prema čitanju dobili smo iz Upitnika za djecu. Primijenili smo tri testa: Test razumijevanja čitanja, Test nizova riječi i Test pisanja (Diktat). Ispitujući dobne i spolne razlike na testovima čitanja i pisanja te u roditeljskim čitalačkim aktivnostima s djecom u predškolskoj dobi i dječjem stavu o čitanju pokazalo se da su starija djeca bolje riješila sve testove, dok su djevojčice bolje od dječaka samo u Testu razumijevanja čitanja. Djevojčice su imale i pozitivniji stav prema čitanju, a dobna razlika u pozitivnosti stava se nije pokazala. Hijerarhijska regresijska analiza je pokazala doprinos svih proučavanih varijabli uspješnosti čitanja i pisanja, no on je različit u drugom, odnosno trećem razredu. U drugom razredu više doprinose proksimalne mjere, roditeljske čitalačke aktivnosti s djecom u predškolskoj dobi i dječji stav o čitanju, a u trećem razredu distalne, sociodemografske varijable (spol djeteta, obrazovanje majke i broj članova obitelji). Kao samostalan prediktor u oba je razreda značajan stupanj obrazovanja majke.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Projekt / tema
130-1301683-1400 - Ličnost roditelja i roditeljstvo tijekom tranzicije djeteta u adolescenciju (Gordana Keresteš, )

Ustanove
Filozofski fakultet, Zagreb