Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Informacije kao konkurentska prednost u turizmu (CROSBI ID 165528)

Prilog u časopisu | stručni rad

Krešić, Damir ; Miličević, Katarina Informacije kao konkurentska prednost u turizmu // Turizam BiH, 2 (2010), 2; 98-117

Podaci o odgovornosti

Krešić, Damir ; Miličević, Katarina

hrvatski

Informacije kao konkurentska prednost u turizmu

Jedno od najvažnijih obilježja suvremenog turističkog tržišta je intenziviranje konkurencije, kako među turističkim destinacijama, tako i među poduzećima koja posluju unutar turističkog sektora. Da bi zadržale ili poželjno poboljšale postojeće tržišne pozicije, turističke destinacije i poduzeća moraju osigurati primjerenu razinu organizacijske fleksibilnosti koja će im omogućiti da pravovremeno reagiraju i prilagode se novonastalim tržišnim uvjetima. Samo na taj način svi sudionici turističkog tržišta mogu podići razinu svoje tržišne konkurentnosti te osigurati stabilan i dugoročno održiv turistički rast i razvoj. U tako dinamičnom i konkurentnom okruženju donošenje poslovnih odluka isključivo na temelju iskustva, intuicije ili ograničene količine podataka je potpuno neprikladno. Turističke destinacije i poduzeća, da bi bili u mogućnosti donositi primjerene poslovne odluke koje će biti u funkciji podizanja konkurentnosti, moraju na raspolaganju imati informacijske sustave i baze podataka koji će turističkim profesionalcima omogućiti pravovremen pristup svim podatcima koji su relevantni za njihovu tržišnu uspješnost. Stoga je vrlo važno razvijati informacijske sustave i baze podataka koji bi svim turističkim djelatnicima, koji su svakodnevno uključeni u proces donošenja odluka (kako onih dnevnih odluka operativnog karaktera tako i onih strateških, dugoročnih odluka) ponudili kvalitetnu informacijsku podlogu na kojoj bi se zasnivalo donošenje poslovnih odluka. Postojanje takvog sustava bi omogućilo sustavno i kontinuirano prikupljanje podataka te diseminaciju tih podataka prema krajnjim korisnicima. Na taj način, sve osobe uključene u proces donošenja odluka imale bi pravovremen pristup podatcima te bi imale mogućnost pretvaranja tih podataka u informacije i na posljetku, informacija u znanje. Znanje akumulirano na ovaj način može predstavljati značajnu konkurentsku prednost ili ključnu kompetenciju pojedine organizacije (bilo turističke destinacije ili poduzeća) te može biti dobra osnova za postizanje toliko važne konkurentske prednosti na globalnom turističkom tržištu. S obzirom na činjenicu da je turizam informacijski vrlo intenzivna djelatnost te imajući u vidu da je potreba za pravovremenim pristupom relevantnim informacijama ključna za postizanje dugoročno održivih konkurentskih prednosti, u Institutu za turizam, Zagreb je osmišljen sustav poslovne inteligencije u turizmu nazvan BIST (engl. Business Intelligence System for Tourism).

turizam ; informacije u turizmu ; BIST-sustav poslovne inteligencije ; Hrvatska

tekst je objavljen i na engleskom jeziku

engleski

Information as competitive advantage in tourism

nije evidentirano

tourism ; informations in tourism ; BIST-bussines intelligence system for tourism ; Croatia

nije evidentirano

Podaci o izdanju

2 (2)

2010.

98-117

objavljeno

1986-5058

Povezanost rada

Ekonomija