Utjecaj elemenata dizajna dnevnih novina na percepciju i vizualni dojam kod čitatelja (CROSBI ID 360573)
Ocjenski rad | magistarski rad (mr. sc. i mr. art.)
Podaci o odgovornosti
Brkljačić, Lidija
Ozretić Došen, Đurđana
hrvatski
Utjecaj elemenata dizajna dnevnih novina na percepciju i vizualni dojam kod čitatelja
Uspješno vizualno oblikovanje temeljeno je na poznavanju i uvažavanju univerzalnih načela dizajna, koji egzistiraju unutar šireg područja vizualne komunikacije, ponajviše obuhvaćajući dizajn, dizajn proizvoda, vizualnu retoriku i semiotiku, estetiku i grafički dizajn te geštalt principe vizualne organizacije, ključne za razumijevanje ljudske percepcije. Dizajn proizvoda čini kombinacija funkcionalnih, strukturnih i estetskih obilježja koji (ko)egzistiraju unutar ograničenja krajnje namjene, proizvodnog materijala, te proizvodnih procesa. Uspješna kombinacija predstavlja se kao svojevrsan element diferencijacije u odnosu na proizvode konkurencije. Novine kao složen multimodalan grafički proizvod predstavljaju veliki izazov za suvremenu novinsku industriju, koja egzistira u kulturi usmjerenoj novim vizualnim medijima. Studije o novinskom dizajnu ukazuju na interakciju forme i sadržaja kroz utjecaj vizualnog formata na dojam, percepciju i razumijevanje vijesti - točnije, izolirajući i alterirajući određene elemente dizajna na stranici mogu se uočiti promjene u opažanju i percepciji, rezultirajući novim optimalnim redoslijedom uočavanja i vremenom zadržavanja s krajnjim ciljem poboljšanja čitanosti i uočljivosti. Implementacija geštalt principa u novinskom dizajnu omogućuje bolje razumijevanje korištenih grafičkih elemenata u dizajnu dnevnih novina. Primarno istraživanje o utjecaju elemenata dizajna dnevnih novina na percepciju i vizualni dojam provedeno je na 40 čitatelja dnevnih novina, i bazirano je na pretpostavkama o utjecaju boje, prijeloma, te sadržaja i veličine fotografije na percepciju, kogniciju sadržaja i vizualni dojam. Dodatna pretpostavka odnosila se na utjecaj naslovnice kao ključnog čimbenika pri odlučivanju o kupovini novina. Sve navedene hipoteze potvrdile su dotadašnja teoretska saznanja.
vizualna komunikacija; dizajn; dizajn proizvoda; vizualna retorika; vizualna semiotika; vizualna kultura; grafički dizajn; estetika; percepcija; eye-tracking; geštalt; novine; boja; prijelom; fotografija; naslovnica; novinski spread
nije evidentirano
engleski
Impact of daily newspaper design elements on perception and visual impression in readers
nije evidentirano
visual communication; design; product design; visual rhetorics; visual semiotics; visual culture; graphic design; aesthetics; perception; eye-tracking; visual impression; Gestalt; newspapers; colour; layout; photography; front page cover; newspaper spread
nije evidentirano
Podaci o izdanju
188
08.12.2009.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Ekonomski fakultet, Zagreb
Zagreb