Utjecaj odnosa vlasničke i upravljačke funkcije na autonomiju podružnica u hrvatskim grupama poduzeća (CROSBI ID 42147)
Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Krupka, Zoran ; Previšić, Jozo ; Škare, Vatroslav
hrvatski
Utjecaj odnosa vlasničke i upravljačke funkcije na autonomiju podružnica u hrvatskim grupama poduzeća
Osnovna svrha rada je istražiti i analizirati stavove menadžera o stupnju autonomije podružnica u hrvatskim grupama poduzeća u odnosu na odvojenost/povezanost vlasničke i upravljačke funkcije. Utjecaj autonomije podružnice na njenu profitabilnost i razmjenu s nepovezanim poduzećima drugi je cilj rada. Za potrebe rada provedeno je primarno istraživanje na namjernom uzorku stručnjaka u koji su ulazili menadžeri zaposleni u hrvatskim grupama poduzeća. Kao mjerni instrument u istraživanju korišten je visokostrukturirani anketni upitnik. Postavljene su tri glavne hipoteze. H1 - Autonomija podružnica je veća u grupama poduzeća u kojima je vlasnička funkcija odijeljena od upravljačke funkcije nego u podružnicama grupa poduzeća u kojima su vlasnička i upravljačka funkcija objedinjene. H2 – Veći stupanj autonomije podružnica pozitivno utječe na njihovu profitabilnost. H3 – Veći stupanj autonomije podružnica pozitivno utječe ne njihovu razmjenu s nepovezanim poduzećima. Za testiranje hipoteza korišteni su t-test i ANOVA. Sve hipoteze su potvrđene.
grupe poduzeća, odnos vlasničke i upravljačke funkcije, profitabilnost
Rad je kao predavanje prezentiran na skupu XX. CROMAR kongres Marketing u društvu znanja i suvremenoj poslovnoj stvarnosti = Marketing in the knowledge society and contemporary business reality, održanom od 25.-27.10.2007., Rijeka, Hrvatska ; objavljen u cjelosti na CD-Zborniku radova ; Rijeka : Ekonomski fakultet, 2007. ; ISBN 978-953-6148-63-9.
engleski
The Influence Of Ownership And Management Function Relations On The Autonomy Of The Subsidiaries In Croatian Group Of Companies
nije evidentirano
groups of companies, relationship between ownership and management, profitability
nije evidentirano
Podaci o prilogu
179-191.
objavljeno
Podaci o knjizi
Marketing u društvu znanja = Marketing in a knowledge based society
Grbac, Bruno ; Meler, Marcel
Rijeka: Hrvatska udruga za marketing (CROMAR)
2008.
978-953-6148-72-1