Pedagoške kompetencije visokoškolskih nastavnika (CROSBI ID 565281)
Neobjavljeno sudjelovanje sa skupa | neobjavljeni prilog sa skupa
Podaci o odgovornosti
Peko, Anđelka ; Mlinarević, Vesnica ; Sablić, Marija
hrvatski
Pedagoške kompetencije visokoškolskih nastavnika
Danas se zahtijevaju drukčije nastavne kompetencije sveučilišnih nastavnika. Posao nastavnika nije više usmjeren samo na uspješno planiranje, ostvarivanje i vrjednovanje nastavnoga procesa, već uključuje i pomoć studentu u formuliranju problema, usmjeravanje na istraživanje ideja, poticanje formiranja stavova i kritičkoga mišljenja, razvoj socijalnih vještina i niza drugih sposobnosti i vještina potrebnih za život u društvu temeljenom na znanju. Provedeno je istraživanje na uzorku od 24 nastavnika i asistenata na Učiteljskome fakultetu u Osijeku s ciljem utvrđivanja stanja njihovu o znanstvenom i nastavnom radu te potrebama stručnom usavršavanju. Na osnovi rezultata došlo se do zaključka kako se nastavnici i asistenti žele uključiti u promjene u znanstvenom i nastavnom radu i zadovoljni su s pripremanjem, ostvarivanjem i praćenjem nastave. Iskazuju nedostatak pojedinih kompetencija, informatičke pismenosti, aktivnog znanja stranoga jezika i poduzetnička znanja i vještine. Dobiveni rezultati daju uvid u razvoj i izvedbu kurikuluma temeljenog na ishodima učenja i usmjerenim na studenta kao važnim determinantama Bolonjskog procesa te usmjerenosti i spremnosti za cjeloživotno učenje i razvoj doživotnih učenika u društvu znanja.
kompetencije; sveučilišni nastavnici; nastava; Bolonjski proces; cjeloživotno učenje
Rad je izložen u Mostaru na međunarodnoj znanstvenoj konferenciji "Kontroverze suvremene pedagogije i praksa odgoja i obrazovanja". Nažalost, zbornik radova sa spomenute konferencije nikada nije ugledao svjetlo dana, stoga je rad ostao neobjavljen. U privitku je pridružen program izlaganja spomenute konferencije iz 2008. godine kao dokaz da je rad izložen.
engleski
Pedagogical competence of teacher in higher education
nije evidentirano
competences; teacher in higher education; teaching; Bologna process; lifelong learning
nije evidentirano
Podaci o prilogu
nije evidentirano
nije evidentirano
Podaci o skupu
Međunarodna znanstvena konferencija: Kontroverze suvremene pedagogije i praksa odgoja i obrazovanja
predavanje
16.10.2008-18.10.2008
Mostar, Bosna i Hercegovina