Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 478505

Lučka politika u lukama unutarnjih voda – regulacija ili deregulacija?


Vojković, Goran; Olujić, Iva; Grubišić, Neven
Lučka politika u lukama unutarnjih voda – regulacija ili deregulacija? // Zbornik radova Pravnog fakulteta u Splitu, 47 (2010), 4; 887-902 (podatak o recenziji nije dostupan, pregledni rad, znanstveni)


CROSBI ID: 478505 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Lučka politika u lukama unutarnjih voda – regulacija ili deregulacija?
(Port Policy in Inland Ports - Regulation or Deregulation?)

Autori
Vojković, Goran ; Olujić, Iva ; Grubišić, Neven

Izvornik
Zbornik radova Pravnog fakulteta u Splitu (0584-9063) 47 (2010), 4; 887-902

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni

Ključne riječi
unutarnja plovidba ; riječne luke ; recesija ; pravna regulacija ; razvoj ; Hrvatska
(inland navigation ; river ports ; recession ; legal regulation ; development ; Croatia)

Sažetak
Hrvatska unutarnja plovidba proživljava iznimno veliku krizu, koja se samo dijelom može objasniti globalnom recesijom. Dosadašnji pravni model upravljanja lukama, temeljen prvo na strogom sustavu koncesija, a potom na tek nešto liberalnijim odobrenjima ne može sam riješiti brojne nastale probleme. U članku se navode temeljni problemi hrvatskih luka unutarnjih voda, te pokazuje kako je pravni okvir samo jedan od nekoliko instrumenata lučke i prometne politike, te da je vjerovanje kako će organizacijska struktura luka sama riješiti brojne postojeće probleme bilo pogrešno. Razlozi zbog kojih su se hrvatski riječni promet i riječne luke našli u razvojnoj stagnaciji su punu dublji od same administrativno-legislativne razine. Navodi se kako je potrebno da hrvatska lučka politika u odnosu prema riječnim lukama bude u prostoru djelovanja zajedničke europske prometne politike. Zaustavljanje stagnacije i početak novog razvojnog ciklusa hrvatskih luka unutarnjih voda i hrvatske unutarnje plovidbe općenito se ne mogu pokrenuti samo izmjenom upravljačkog modela luka ili promjenom odnosa između lučke uprave i lučkih operatera. U članku se zaključuje kako je potrebno multidisciplinarno razviti novu strategiju razvoja ove prometne grane, a potom, temeljem takve strategije, razvijati i nove pravne modele.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Tehnologija prometa i transport, Pravo



POVEZANOST RADA


Projekt / tema
112-1121722-3152 - Model prometne i logističke integracije hrvatskih morskih i riječnih luka (Čedomir Dundović, )

Ustanove
Pomorski fakultet, Rijeka,
Zagrebačka škola ekonomije i managementa, Zagreb

Profili:

Avatar Url Goran Vojković (autor)

Avatar Url Neven Grubišić (autor)

Avatar Url Iva Horvat (autor)

Citiraj ovu publikaciju

Vojković, Goran; Olujić, Iva; Grubišić, Neven
Lučka politika u lukama unutarnjih voda – regulacija ili deregulacija? // Zbornik radova Pravnog fakulteta u Splitu, 47 (2010), 4; 887-902 (podatak o recenziji nije dostupan, pregledni rad, znanstveni)
Vojković, G., Olujić, I. & Grubišić, N. (2010) Lučka politika u lukama unutarnjih voda – regulacija ili deregulacija?. Zbornik radova Pravnog fakulteta u Splitu, 47 (4), 887-902.
@article{article, year = {2010}, pages = {887-902}, keywords = {inland navigation, river ports, recession, legal regulation, development, Croatia}, journal = {Zbornik radova Pravnog fakulteta u Splitu}, volume = {47}, number = {4}, issn = {0584-9063}, title = {Port Policy in Inland Ports - Regulation or Deregulation?}, keyword = {inland navigation, river ports, recession, legal regulation, development, Croatia} }

Časopis indeksira:


  • HeinOnline


Uključenost u ostale bibliografske baze podataka:


  • Current Legal Theory
  • EBSCO
  • Google Scholar
  • Hrčak
  • Scientific Commons
  • Scopus