Ostvarivanje suštinskih promjena u odgojnoj praksi posredstvom akcijskih istraživanja (CROSBI ID 165229)
Prilog u časopisu | pregledni rad (znanstveni) | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Bognar, Branko
hrvatski
Ostvarivanje suštinskih promjena u odgojnoj praksi posredstvom akcijskih istraživanja
Tradicionalni pristupi stručnom usavršavanju polaze od pretpostavke da je za ostvarivanje promjena dovoljno informirati praktičare o novim mogućnostima koje su vrlo često osmišljene i ispitane izvan njihova profesionalnog konteksta. Za razliku od toga akcijska istraživanja podrazumijevaju aktivnu ulogu praktičara u svim etapama ostvarivanja promjena polazeći od sljedećih pretpostavki: 1. Odgoj je kompleksna djelatnost za koju je vrlo rijetko moguće unaprijed predvidjeti i propisati odgovarajuća rješenja. 2. Za ostvarivanje suštinskih promjena presudno je povoljno društveno ozračje i potpora praktičarima – agentima promjena. 3. Učenje se ostvaruje putem djelovanje i (samo)kritičke rasprave praktičara u okviru zajednica prakse ili zajednica učenja o rezultatima vlastitog djelovanja. 4. Za evaluaciju i prezentaciju vlastitog djelovanja odgovorni su prije svega praktičari. U akcijskim istraživanjima učitelji problematiziraju uvjete svoga odgojnog djelovanja nastojeći osmisliti, primijeniti i istražiti prikladna rješenja koja su u velikoj mjeri rezultat njihove inovativnosti. Upravo takva, stvaralačka rješenja učitelja, predstavljaju vrlo često najprimjerenije odgovore za probleme s kojima se učitelji u praksi suočavaju.
akcijsko istraživanje; mreža zajednica učenja; pedagoške promjene; zajednica učenja
nije evidentirano
engleski
Conducting significant changes in educational practice through action research
nije evidentirano
action research; educational changes; learning community; learning community network
nije evidentirano