Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Ostvarivanje suštinskih promjena u odgojnoj praksi posredstvom akcijskih istraživanja (CROSBI ID 165229)

Prilog u časopisu | pregledni rad (znanstveni) | međunarodna recenzija

Bognar, Branko Ostvarivanje suštinskih promjena u odgojnoj praksi posredstvom akcijskih istraživanja // Odgojne znanosti, 11 (2009), 2; 147-162

Podaci o odgovornosti

Bognar, Branko

hrvatski

Ostvarivanje suštinskih promjena u odgojnoj praksi posredstvom akcijskih istraživanja

Tradicionalni pristupi stručnom usavršavanju polaze od pretpostavke da je za ostvarivanje promjena dovoljno informirati praktičare o novim mogućnostima koje su vrlo često osmišljene i ispitane izvan njihova profesionalnog konteksta. Za razliku od toga akcijska istraživanja podrazumijevaju aktivnu ulogu praktičara u svim etapama ostvarivanja promjena polazeći od sljedećih pretpostavki: 1. Odgoj je kompleksna djelatnost za koju je vrlo rijetko moguće unaprijed predvidjeti i propisati odgovarajuća rješenja. 2. Za ostvarivanje suštinskih promjena presudno je povoljno društveno ozračje i potpora praktičarima – agentima promjena. 3. Učenje se ostvaruje putem djelovanje i (samo)kritičke rasprave praktičara u okviru zajednica prakse ili zajednica učenja o rezultatima vlastitog djelovanja. 4. Za evaluaciju i prezentaciju vlastitog djelovanja odgovorni su prije svega praktičari. U akcijskim istraživanjima učitelji problematiziraju uvjete svoga odgojnog djelovanja nastojeći osmisliti, primijeniti i istražiti prikladna rješenja koja su u velikoj mjeri rezultat njihove inovativnosti. Upravo takva, stvaralačka rješenja učitelja, predstavljaju vrlo često najprimjerenije odgovore za probleme s kojima se učitelji u praksi suočavaju.

akcijsko istraživanje; mreža zajednica učenja; pedagoške promjene; zajednica učenja

nije evidentirano

engleski

Conducting significant changes in educational practice through action research

nije evidentirano

action research; educational changes; learning community; learning community network

nije evidentirano

Podaci o izdanju

11 (2)

2009.

147-162

objavljeno

1846-1204

Povezanost rada

Pedagogija

Poveznice