Stvaranje gradbene teorije na osnovi istraživanja odgojne prakse u dječjim vrtićima Hrvatske (CROSBI ID 565042)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Miljak, Arjana ; Vujičić, Lidija ; Slunjski, Edita
hrvatski
Stvaranje gradbene teorije na osnovi istraživanja odgojne prakse u dječjim vrtićima Hrvatske
Teorija koju stvaramo ili gradimo (gradbena teorija, grounded theory) na temelju zajedničkih istraživanja svih sudionika odgojno-obrazovnog procesa u vrtićima Hrvatske, posebice Istre, ne smije se shvatiti kao dogma, kao završena, strogo određena teorija. Naprotiv, ona je otvorena stalno se razvija i usavršava kako se naša istraživanja odgojne prakse sve više šire i razvijaju u različitim mjestima u Hrvatskoj. Istražujući odgojnu praksu u različitim vrtićima došli smo do nekih spoznaja o čemu želimo raspravljati u ovom radu, bez namjere da ih drugi bespogovorno private. Temeljna spoznaja je da dijete uči čineći i sudjelujući (interakcija) u aktivnostima s drugom djecom i odraslima i raspravljajući o njima. Zato se valja pitati kakvo je okruženje u našim vrtićima, kakva je kultura naše (moje) ustanove. Kultura ustanove se gradi postupno, zajedničkim istraživanjem i mijenjanjem cjelokupne organizacije ustanove i zahtjeva istinsku suradnju svih sudionika. Dobno mješovite grupe, prema našim spoznajama, najprikladniji su oblik življenja i učenja djece u ustanovama jer najviše sliče uvjetima i ozračju velike proširene obitelji. Osim toga one predstavljaju i prvu razinu inkluzije djece. Posebice su pogodne za inkluziju djece s posebnim potrebama i pravima.
gradbena teorija; istraživanje odgojno-obrazovne prakse; dječji vrtić
nije evidentirano
engleski
Creation of a grounded theory on the basis of research on educational practices in Croatian kindergartens
nije evidentirano
grounded theory; research on educational practices; kinder
nije evidentirano
Podaci o prilogu
203-208.
2001.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Didaktični in metodični vidiki prenove in razvoja izobraževanja, Knjiga referatov z mednarodnega znanstvenega posveta
Kramar, Martin ; Duh, Matjaž
Maribor: Univerza v Mariboru, Pedagoška fakulteta Maribor, Oddelek za pedagogiko, psihologijo in didaktiko
86-80693-68-5
Podaci o skupu
Didaktični in metodični vidiki prenove in razvoja izobraževanja
predavanje
22.11.2001-23.11.2001
Maribor, Jugoslavija