Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 477873

Stvaranje gradbene teorije na osnovi istraživanja odgojne prakse u dječjim vrtićima Hrvatske


Miljak, Arjana; Vujičić, Lidija; Slunjski, Edita
Stvaranje gradbene teorije na osnovi istraživanja odgojne prakse u dječjim vrtićima Hrvatske // Didaktični in metodični vidiki prenove in razvoja izobraževanja, Knjiga referatov z mednarodnega znanstvenega posveta / Kramar, Martin ; Duh, Matjaž (ur.).
Maribor: Univerza v Mariboru, Pedagoška fakulteta Maribor, Oddelek za pedagogiko, psihologijo in didaktiko, 2001. str. 203-208 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


Naslov
Stvaranje gradbene teorije na osnovi istraživanja odgojne prakse u dječjim vrtićima Hrvatske
(Creation of a grounded theory on the basis of research on educational practices in Croatian kindergartens)

Autori
Miljak, Arjana ; Vujičić, Lidija ; Slunjski, Edita

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Didaktični in metodični vidiki prenove in razvoja izobraževanja, Knjiga referatov z mednarodnega znanstvenega posveta / Kramar, Martin ; Duh, Matjaž - Maribor : Univerza v Mariboru, Pedagoška fakulteta Maribor, Oddelek za pedagogiko, psihologijo in didaktiko, 2001, 203-208

ISBN
86-80693-68-5

Skup
Didaktični in metodični vidiki prenove in razvoja izobraževanja

Mjesto i datum
Maribor, Slovenija, 22-23.11.2001

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
Gradbena teorija; istraživanje odgojno-obrazovne prakse; dječji vrtić
(Grounded theory; research on educational practices; kinder)

Sažetak
Teorija koju stvaramo ili gradimo (gradbena teorija, grounded theory) na temelju zajedničkih istraživanja svih sudionika odgojno-obrazovnog procesa u vrtićima Hrvatske, posebice Istre, ne smije se shvatiti kao dogma, kao završena, strogo određena teorija. Naprotiv, ona je otvorena stalno se razvija i usavršava kako se naša istraživanja odgojne prakse sve više šire i razvijaju u različitim mjestima u Hrvatskoj. Istražujući odgojnu praksu u različitim vrtićima došli smo do nekih spoznaja o čemu želimo raspravljati u ovom radu, bez namjere da ih drugi bespogovorno private. Temeljna spoznaja je da dijete uči čineći i sudjelujući (interakcija) u aktivnostima s drugom djecom i odraslima i raspravljajući o njima. Zato se valja pitati kakvo je okruženje u našim vrtićima, kakva je kultura naše (moje) ustanove. Kultura ustanove se gradi postupno, zajedničkim istraživanjem i mijenjanjem cjelokupne organizacije ustanove i zahtjeva istinsku suradnju svih sudionika. Dobno mješovite grupe, prema našim spoznajama, najprikladniji su oblik življenja i učenja djece u ustanovama jer najviše sliče uvjetima i ozračju velike proširene obitelji. Osim toga one predstavljaju i prvu razinu inkluzije djece. Posebice su pogodne za inkluziju djece s posebnim potrebama i pravima.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove
Filozofski fakultet, Rijeka,
Filozofski fakultet, Zagreb