Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 477637

Na tragu modernističkoga režijskoga postupka - Anđelko Štimac i izvedbe Shakespearea na pozornici HNK Ivana pl. Zajca u Rijeci (W. Shakespeare, Macbeth)


Car-Mihec, Adriana, Rosanda Žigo, Iva
Na tragu modernističkoga režijskoga postupka - Anđelko Štimac i izvedbe Shakespearea na pozornici HNK Ivana pl. Zajca u Rijeci (W. Shakespeare, Macbeth) // "Krležini dani u Osijeku 2009. Hrvatska drama i kazalište i društvo" / Branko Hećimović (ur.).
Zagreb-Osijek: HAZU, HNK u Osijeku, FF Osijek, 2010. str. 190-203 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


Naslov
Na tragu modernističkoga režijskoga postupka - Anđelko Štimac i izvedbe Shakespearea na pozornici HNK Ivana pl. Zajca u Rijeci (W. Shakespeare, Macbeth)
(In the Wake of the Modernist Overhead Procedure - Anđelko Štimac and Performance of Shakespeare on the Stage of Croatian National Theatre Ivan pl. Zajc (W. Shakespeare, Macbeth))

Autori
Car-Mihec, Adriana, Rosanda Žigo, Iva

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
"Krležini dani u Osijeku 2009. Hrvatska drama i kazalište i društvo" / Branko Hećimović - Zagreb-Osijek : HAZU, HNK u Osijeku, FF Osijek, 2010, 190-203

ISBN
978-953-154-950-9

Skup
Krležini dani u Osijeku

Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, Od 7. do 10. prosinca 2009

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
Anđelko Štimac; modernistička režija; izvedbe Shakespearea; HNK Ivana pl. Zajca; Jean Copeau; scenografija
(Anđelko Štimac; Modern Staging Discours; Performances of Shakespeare; Croatian National Theatre Ivan pl. Zajc Rijeka; Jean Copeau; Scenography)

Sažetak
Tijekom četrdeset i pet godina svojega djelovanja po brojnim kazalištima Anđelko je Štimac ostavio iznimno bogat kazališni opus koji broji dvjestotinjak različitih uloga te jednak broj kazališnih režija. Jednako tako, od izuzetnoga su značaja njegove zasluge kako za formiranje repertoarne politike tako i za razvoj Hrvatske drame HNK Ivana pl. Zajca u Rijeci u kojoj djeluje od 1946. godine pa sve do umirovljenja. Oslobođen utjecaja suhoparne socrealističke poetike što je tijekom pedesetih godina prošloga stoljeća, pronalazeći opravdanje u različitim i često pogrešnim tumačenjima Sistema Stanislavskoga, dominirala riječkom pozornicom - Štimac se jednostavnošću scenskoga izričaja, pomnim promišljanjem scenografije, osobitim naglaskom na glumi i glumcu te iznimnim interesom za dramski tekst približio upravo modernističkom redateljskom diskursu. U tom nam je kontekstu zanimljivo istaknuti šekspirijanski ciklus (Hamlet, Otello, Romeo i Julija, Richard III, Macbeth) kojim se približava Copeauovu scenskom promišljanju gologa podija što nam na koncu i otkriva ovoga redatelja u zagovarateljskoj poziciji izvorne i jednostavne pozornice oslobođene različitih ideoloških previranja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filologija



POVEZANOST RADA


Ustanove
Filozofski fakultet, Rijeka