Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 477458

Prognostička valjanost prijemnog ispita na studiju psihologije Hrvatskih studija Sveučilišta u Zagrebu


Dević, Ivan; Glavina, Ivana
Prognostička valjanost prijemnog ispita na studiju psihologije Hrvatskih studija Sveučilišta u Zagrebu // 17. Godišnja konferencija hrvatskih psihologa - Odgovornost, osobna, profesionalna, društvena : Knjiga sažetaka / Nazor, Mirjana (ur.).
Split: Naklada slap, 2009. str. 166-167 (poster, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)


Naslov
Prognostička valjanost prijemnog ispita na studiju psihologije Hrvatskih studija Sveučilišta u Zagrebu
(Predictive validity of the entrance exam for Psychology study on Hrvatski studiji University of Zagreb)

Autori
Dević, Ivan ; Glavina, Ivana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
17. Godišnja konferencija hrvatskih psihologa - Odgovornost, osobna, profesionalna, društvena : Knjiga sažetaka / Nazor, Mirjana - Split : Naklada slap, 2009, 166-167

Skup
Godišnja konferencija hrvatskih psihologa - Odgovornost, osobna, profesionalna, društvena (17 ; 2009)

Mjesto i datum
Split, Hrvatska, 11.-14.11.2009

Vrsta sudjelovanja
Poster

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
Razredbeni postupak ; ocjenjivanje ; intelektualne sposobnosti ; školski uspjeh
(Entrance examination ; assessment ; intellectual capacity ; school achievement)

Sažetak
Efikasno razmještanje ljudi na radna mjesta, zadatke ili zvanja sastoji se u tome da se postigne što bolja usklađenost između zahtjeva koje određeno mjesto nosi, s jedne strane i čovjekovih karakteristika i njegovih sposobnosti, s druge strane. Svrha svake selekcije je između većeg broje kandidata odabrati one "najbolje". Cilj ovog istraživanja bio je provjeriti prognostičku valjanost razredbenog postupka za studij psihologije na Hrvatskih studijima Sveučilišta u Zagrebu. Kao mjera uspjeha na studiju psihologije korišten je prosjek ocjena studenata psihologije nakon završene četvrte godine studija. Uspjeh je prognoziran na temelju uspjeha u srednjoj školi, uspjeha na testu znanja prijemnog ispita te na temelju uspjeha u testu intelektualnih sposobnosti (STI 9). Provedene regresijske analize pokazuju da se relativno velik udio varijance uspjeha na studiju psihologije može pripisati djelovanju istih faktora koji uvjetuju varijabilitet na prijemnom ispitu Hrvatskih studija. Uspjeh na studiju psihologije na Hrvatskim studijima Sveučilišta u Zagrebu u najvećem je stupnju objašnjen uspjehom u srednjoj školi, zatim uspjehom u testu znanja i na kraju uspjehom u testu intelektualnih sposobnosti (STI 9).

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove
Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb