Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

A contribution to the aqnalysis of the safety and economical factors influence on marine voyage optimization (CROSBI ID 360322)

Ocjenski rad | doktorska disertacija

Lušić, Zvonimir A contribution to the aqnalysis of the safety and economical factors influence on marine voyage optimization / Kos, Serđo (mentor); Rijeka, Pomorski fakultet u Rijeci, . 2010

Podaci o odgovornosti

Lušić, Zvonimir

Kos, Serđo

engleski

A contribution to the aqnalysis of the safety and economical factors influence on marine voyage optimization

Planiranje putovanja broda složen je i zahtjevan skup postupaka, nužan za sigurno i uspješno izvršenje plovidbenog pothvata, koji je formalno propisan i za kojeg odgovara zapovjednik broda. Za pravilno izvršenje planiranja putovanja zapovjednik ili časnik plovidbene straže na kojeg se delegira dio planiranja nužno mora imati određena znanja i vještine, ali i jasne odrednice kako postupiti u određenoj situaciji. Formalni, međunarodnim konvencijama definirani postupci samo su opći ; nešto detaljniji su propisani postupci brodarskih kompanija, ali i međusobno neujednačeni. U skladu s tim suvremeni uvjeti vođenja broda zahtijevaju i određene mjere kako bi se unaprijedio formalni dio zahtjeva, ali isto tako i dopunile i ujednačile postojeće preporuke. Ovo vrijedi posebno za putovanje ili dio putovanja u obalnoj navigaciji. Oceanska plovidba nije ništa manje opasna od obalne, s obzirom na utjecaj oceanoloških i meteoroloških čimbenika ili ostalih neočekivanih čimbenika. Čak je i opasnija zbog velike udaljenosti od obale i slabije mogućnosti pružanja pomoći, no oceanska plovidba ima dvije glavne značajke o kojima primarno ovisi izbor rute: procjena budućeg stanja oceanoloških i meteoroloških čimbenika i njihov utjecaj na brod određenih dimenzija i značajki, te veliku raspoloživu površinu kojom brod može ploviti. U tom smislu razvijeni su razni modeli planiranja putovanja koji na temelju dugoročnih vremenskih prognoza biraju plovidbeni put s najkraćim vremenom plovidbe. Takvi modeli već su godinama u primjeni na brodovima te u obalnim institucijama specijaliziranim za odgovarajuću podršku brodovima. Za razliku od oceanske, u obalnoj navigaciji ne mogu se samo uzeti u obzir oceanološki i meteorološki čimbenici, već se oni nužno moraju promatrati u funkciji ograničenja nametnutih blizinom obale i ostalih navigacijskih opasnosti. Istraživanja u sklopu ove doktorske disertacije pokrenuta su kako bi se primarno ispitalo planiranje putovanja broda od strane zapovjednika i časnika palubne straže u obalnoj navigaciji: njihovo postupanje u skladu s propisima i preporukama, crtanje kursova kod prolazaka kanalima i obilaženja opasnosti, problemi koji ih opterećuju, utjecaj brodara i ostalih vanjskih čimbenika na odluke zapovjednika, itd. Dobiveni rezultati trebali bi ukazati na glavne nedostatke postojećeg sustava obveza i preporuka kod planiranja obalne navigacije, ponuditi dodatne preporuke te donekle standardizirati način povlačenje kursova. S obzirom da se preporuke temelje na procjeni potencijalnog broja nasukanja i sudara brodova, razvijeni su i dopunjeni postojeći modeli procjene, uz ispitivanje njihovog odnosa u različitim uvjetima plovidbe. Povlačenja kursova u navigaciji, planiranje putovanja broda, planiranje poslovanja brodara, itd. podrazumijeva stalno traženje optimalnog odnosa čimbenika sigurnosti i ekonomičnosti. Planiranje pomorskog putovanja u sklopu odluka zapovjednika najčešće podrazumijeva traženje što kraćeg vremena plovidbe uz zadovoljenje odgovarajućeg stupnja sigurnosti. Planiranje putovanja s gledišta brodara puno je kompleksnije i u pravilu podrazumijeva traženje najveće dobiti, tj. maksimalnih prihoda uz najmanje troškove. S obzirom na to da odluke zapovjednika kod planiranja putovanja nisu isključivo temeljene na njegovom znanju i iskustvu te informacijama dostupnim na brodu u datom trenutku, analizirat će se svi ostali čimbenici koji u konačnici djeluju ili mogu djelovati na opće planiranje putovanja. Svi se oni mogu podijeliti na čimbenike sigurnosti i ekonomičnosti. Ključne

voyage planning ; safety and economical factors ; coastal navigation ; potentialnumber of collisions and groundings ; plotting courses

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

Podaci o izdanju

159

19.07.2010.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Pomorski fakultet u Rijeci

Rijeka

Povezanost rada

Tehnologija prometa i transport

Poveznice