Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 477243

Rad s djecom s posebnim potrebama


Đurđan, Nikolina
Rad s djecom s posebnim potrebama 2010., diplomski rad, preddiplomski, Učiteljski fakultet, Petrinja


Naslov
Rad s djecom s posebnim potrebama
(Work with children with special needs)

Autori
Đurđan, Nikolina

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski

Fakultet
Učiteljski fakultet

Mjesto
Petrinja

Datum
15.07

Godina
2010

Stranica
40

Mentor
Prskalo, Ivan

Ključne riječi
Posebne potrebe; posebne odgojne potrebe; tjelesno vježbanje
(Special needs; special educational needs; physical excercise)

Sažetak
Jedan od najznačajnijih pokazatelja razvijenog civiliziranog društva jest briga za osobe s posebnim potrebama.Takve osobe sa manjim ili većim oštećenjem, ne mogu postići rezultate i ispuniti kriterije koje nameće suvremeni čovjek, koji se razvojem znanosti, tehnike, medicine, komunikacija toliko osamostalio i postao moćan, da sve manje ima smisla za one koji imaju neke specifične potrebe. Ljudi koji rade s malom djecom često razmišljaju o mogućnosti da se u njihovoj grupi pojavi dijete s posebnim potrebama i pritom im se nameću pitanja poput: «Još nikad nisam radila s djetetom u kolicima. Odakle da počnem?», ili: «Nemam diplomu s područja specijalnog obrazovanja. Kako da pomognem djetetu koje ima posebne potrebe?» Najvažnije i prvo prilikom upoznavanja svakog djeteta pa tako i onog s posebnim potrebama jest vidjeti ga kao jedinstvenog pojedinca. Posebne odgojne potrebe su privremene ili trajne veće neravnoteže zaostajanja ili ubrzanja u pojedinim aspektima razvoja ili u cjelini koje se kod djece različito izražavaju. Kada djeca s posebnim potrebama uče i odgajaju se zajedno s djecom koja nemaju takvih potreba, što u praksi nazivamo inkluzija, ta djeca imaju jednake mogućnosti pri spoznavanju osnovnih vrednota te u razvoju svojih spoznajnih, tjelesnih, društvenih i emocionalnih sposobnosti. (Kurikulum za inkluziju, 2003) Prisustvo teškoće u razvoju ograničava dijete u svakodnevnom učenju, stjecanju iskustva i različitih vještina. Mogu li se djeca s posebnim potrebama baviti sportom? Koje predostrožnosti poduzet prije nego što se započne sa aktivnostima? Koji su to korisni učinci koje djeca mogu imati od tjelesnih aktivnosti? Danas djeca s posebnim potrebama sudjeluju brojnim aktivnostima diljem svijeta. Upravo to sudjelovanje ukazuje na njihovu želju i pokazuje da i oni mogu biti aktivni sudionici, unatoč njihovim ograničenjima. Kod djece s posebnim potrebama, od ključne je važnosti za uspješnost tjelesne aktivnosti, znati koji je stupanj njihove onesposobljenosti, te karakteristike njihovoga rasta i razvoja. Prilikom sudjelovanja u tjelesnim aktivnostima potrebno je poduzeti mjere opreza kako bi aktivnost bila sigurna za djecu s posebnim potrebama.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekt / tema
227-2271694-1696 - Kineziološka edukacija u predškolskom odgoju i primarnom obrazovanju (Ivan Prskalo, )

Ustanove
Učiteljski fakultet, Zagreb