Tržišna vrijednost marke (CROSBI ID 42050)
Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Vranešević, Tihomir ; Mandić, Miroslav ; Horvat, Sandra
hrvatski
Tržišna vrijednost marke
Uobičajeno na tržišnu vrijednost marke gleda se kao na dodanu vrijednost koju proizvod dobije kada se pridijeli marki. Općenito, sam koncept tržišne vrijednosti marke je sve više zastupljen u današnjem poslovanju. Kao takav ima važnu ulogu jer marka predstavlja najvrjedniju imovinu svjetskih vodećih tvrtki. Samu, tržišnu vrijednost marke određuju brojni čimbenici kao što su: poznatost marke, lojalnost klijenta, percipirana kvaliteta i asocijacije koje su povezane s markom a pretpostavka je da čine dodatnu vrijednost proizvoda ili usluge. Istraživanje koje je provedeno za potrebe ovoga rada pokazuje da većina hrvatskih tvrtki mjeri tržišnu vrijednost marke, ali su rezultati iznimno zanimljivi ukoliko se na tržišnu vrijednost marke gleda preko najčešćih pokazatelja uz pomoć kojih se ista mjeri. Rad daje i poseban pogled kako na tržišnu vrijednost marke tako i na samo upravljanje markom gdje oba pojma dovodi u vezu sa upravljanjem odnosima s klijentima kao jednom od temeljnih odrednica marketinške filozofije poslovanja. U "suvremenom" upravljanju markom kao nužnost se nameće povezanost s upravljanjem odnosima s klijentima, jer navedeni pristup na prvo mjesto stavlja klijenta (kupca) i njegovo zadovoljstvo na način da sve procese unutar tvrtke usmjerava prema klijentu. Temelj upravljanja odnosima s klijentima predstavlja poznavanje klijenata kako bi im tvrtka "isporučivala" veću vrijednost, koja se u današnje vrijeme često isporučuje, upravo, preko marke. Odgovarajuće upravljanje odnosima s klijentima može pomoći tvrtki u stvaranju i održavanju tržišne vrijednosti marke, njenog identiteta, povećanju vrijednosti marke, povećanju zadovoljstva i lojalnosti klijenata.
tržišna vrijednost marke, mjerenje tržišne vrijednosti marke, upravljanje markom, upravljanje odnosima s klijentima
nije evidentirano
engleski
Brand Equity
nije evidentirano
brand equity, brand equity measurement, brand management, customer relationship management
nije evidentirano
Podaci o prilogu
199-213.
objavljeno
Podaci o knjizi
Vrijednost za potrošače u dinamičnom okruženju (Customer value in a dynamic environment)
Grbac, Bruno ; Meler, Marcel
Rijeka: Ekonomski fakultet Sveučilišta u Rijeci ; Hrvatska udruga za marketing (CROMAR)
2008.
978-953-6148-73-8