Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Mala matematička škola i e-učenje (CROSBI ID 564583)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija

Pavleković, Margita ; Đurđević, Ivana ; Perić, Ana Mala matematička škola i e-učenje // Matematika i e-učenje / Divjak, Blaženka ; Erjavec, Zlatko (ur.). Varaždin: Tiva Tiskara Varaždin, 2010. str. 65-68

Podaci o odgovornosti

Pavleković, Margita ; Đurđević, Ivana ; Perić, Ana

hrvatski

Mala matematička škola i e-učenje

Radom je predstavljen model izobrazbe studenata učiteljskih studija u području edukacije matematički darovite djece uz pomoć sustava za potporu elektroničkomu učenju. Od srpnja 2004. godine, tijekom akademskih godina, u okviru Male matematičke škole, u metodičkome praktikumu Učiteljskoga fakulteta u Osijeku, odvija se sustavni i kontinuirani neposredni rad studenata učiteljskih studija i sveučilišnih nastavnika s učenicima četvrtih razreda s posebnim interesom za matematiku iz osječkih osnovnih škola. Tijekom rada studentima i polaznicima Male matematičke škole dostupan je internet, didaktički kompleti, pametna ploča, dječji matematički časopisi te domaća i strana literatura primjerena dobi učenika. Slijedeći trendove u obrazovanju te zahvaljujući brzom razvoju informacijskih tehnologija i činjenici da svaki polaznik Male matematičke škole dio svoga slobodnog vremena provodi kod kuće za osobnim računalom, ove akademske godine u obrazovanje pristupnika Male matematičke škole uvodi se sustav za potporu elektroničkoga obrazovanja Moodle. Njegov je cilj podizanje kvalitete obrazovanja polaznika Male matematičke škole i ostvarivanja bolje komunikacije između studenata učiteljskih studija i polaznika Male matematičke škole. Moodle je besplatni sustav otvorenoga koda (open source) koji korisnicima omogućuje uvid u izvorni kôd uz mogućnost promjene i prilagodbe vlastitim potrebama. Projekt pokusne primjene sustava Moodle u okviru Male matematičke škole obuhvaćao je 20 studenata Učiteljskoga fakulteta u Osijeku i 19 učenika iz pet osječkih osnovnih škola, a izvodio se tijekom akademske godine 2009./2010. Preduvjeti za izvođenje ovoga projekta uključivali su posjedovanje osobnoga računala i priključka na internet svakoga polaznika Male matematičke škole te posjedovanje Carnetovih korisničkih podataka. Studenti su sa svojim sveučilišnim nastavnicima u okviru sustava za potporu elektroničkom učenju Moodle redovito pripremali zanimljive zadatke iz područja matematike, edukativne igrice i simulacije te pomagali polaznicima Male matematičke škole s njihovim zadatcima i pratili njihov napredak. Tako su se npr. učenici četvrtoga razreda osnovne škole, bez prethodnoga znanja o površini kvadrata i pravokutnika, koristili simulacijom „Fido's flower bed“. U simulaciji se pomoću jediničnih kvadratnih blokova slaže vrt. Ponuđeni vrtovi bili su oblika kvadrata odnosno pravokutnika. Na pitanje kolika je površina sagrađenoga vrta, učenici su odgovarali jednostavnim prebrojavanjem kvadratnih blokova. Usporedbom površine i duljine stranica kvadrata, odnosno širine i duljine pravokutnika, učenici su na zabavan način otkrili kako se površina kvadrata (pravokutnika) može izračunati umnoškom duljina stranica. Radom s učenicima u sustavu Moodle studenti su uvidjeli brojne prednosti koje pruža ovakav oblik izvođenja nastave (mogućnost pristupa aktivnostima i materijalima od kuće, mogućnost uporabe različitih alata, lakše i brže ocjenjivanje kvizova, poticanje učenika na suradnju) te su imali priliku na jednostavan način kreirati kvizove (koristeći se programom „HotPotatoes“) i testove za učenike kako bi ponovili prethodno, ali i za provjeru novostečenoga znanja. Svi kreirani kvizovi uz poruku o točnosti davali su učeniku i povratnu informaciju o ispravnome odgovoru. Moodle je omogućio sveučilišnim nastavnicima, time i studentima, potpun uvid u rad učenika. Izravno provjeravajući svaki učenički odgovor, studenti su imali stvarnu priliku za kontinuirano praćenje, neovisno o vremenu i mjestu. Nakon pregledanih zadataka studenti su davali učeniku i povratnu informaciju o njegovome radu, pohvalu za uspješno rješavanje zadatka i upute kako unaprijediti, poboljšati svoj rad. Učenici Male matematičke škole pokazali su posebni interes za stvaranje „Maloga matematičkog rječnika“ u koji su samostalno unosili matematičke pojmove koje su obrađivali, pri čemu su si međusobno pomagali izmjenjujući nazive pojmova i upute kako pojmove objasniti i na ispravan način dodati željeni pojam u rječnik. Ova aktivnost uvelike je utjecala i na zajedništvo polaznika Male matematičke škole, koji dolaze iz različitih osnovnih škola, te ih poticala i na uporabu komunikacijskoga alata i alata za kolaboraciju (forum) kojima su rado pristupali i uz pomoć kojih su u sigurnoj okolini izmjenjivali iskustva s matematičkih natjecanja, postavljali jedni drugima zanimljive mozgalice i tražili rješenja za određene matematičke probleme. Tijekom rada učenika s pripremljenim edukativnim materijalima prikupljale su se povratne informacije o njihovome zadovoljstvu pripremljenim materijalom te lakoći korištenja materijala. Posebno ističemo činjenicu da je 86% polaznika Male matematičke škole iskazalo veliko zadovoljstvo pripremljenim uputama i rješenjima zadataka u obliku video materijala pri rješavanju zadataka korištenjem programa dinamičke geometrije. Samostalnim pregledavanjem uputa kako npr. uporabom programa „Geogebra“ stvoriti stupčasti dijagram, učenici su uspjeli samostalno riješiti postavljene zadatke bez poteškoća. Praćenje ovakvoga oblika nastave učenicima nije predstavljalo nikakve poteškoće. Pokazali su znanje osnovnoga rada na računalu, iznimnu spretnost pri pristupu elektroničkom sustavu Moodle i korištenju dinamičkih animacija, rješavanju online upitnika i kvizova te pri unosu teksta kao odgovora na pitanja postavljena u određenim online testovima. Na temelju obrađenih podataka prikupljenih anketiranjem polaznika Male matematičke škole ističemo veliko zadovoljstvo kod pristupnika Male matematičke škole uvođenjem sustava za elektroničko učenje u njihovo matematičko obrazovanje. Ohrabreni uspjesima studenata i učenika, a posebno njihovim zadovoljstvom radom s pripremljenim materijalom, u ovoj pokusnoj primjeni sustava Moodle preporučujemo učiteljima nižih razreda osnovne škole uporabu sustava za elektroničko učenje kao nadopunu klasičnoj nastavi. U daljnjem radu pripremamo izravnu pomoć zainteresiranim učiteljima osječkih osnovnih škola u ovladavanju vještinama i znanjima potrebnim za uključivanje u sustav za elektroničko učenje, što predstavlja neposredan prinos zaživljavanju e-učenja u praksi.

matematička edukacija; edukacija matematički darovite djece; popularizacija matematike; elektroničko učenje.

Rad predstavlja prethodno priopćenje za planirana istraživanja u ak. 2010/2011. godini. Izlaganje je dopunjeno posterom.

engleski

Little School of Mathematics and e-learning

nije evidentirano

mathematical education; mathematical education of gifted children; popularization of mathematics; e-learning.

nije evidentirano

Podaci o prilogu

65-68.

2010.

nije evidentirano

objavljeno

978-953-7304-76-8

Podaci o matičnoj publikaciji

Matematika i e-učenje

Divjak, Blaženka ; Erjavec, Zlatko

Varaždin: Tiva Tiskara Varaždin

Podaci o skupu

Znanstveno-stručni kolokvij "Matematika i e-učenje"

predavanje

27.06.2010-02.07.2010

Dubrovnik, Hrvatska

Povezanost rada

Informacijske i komunikacijske znanosti, Pedagogija, Matematika