Sustav javne radiotelevizije : menadžerski diskurs izlaska iz upravljačko-organizacijske krize (primjer: Hrvatska radiotelevizija /HRT/) (CROSBI ID 564513)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Radoš, Goran
hrvatski
Sustav javne radiotelevizije : menadžerski diskurs izlaska iz upravljačko-organizacijske krize (primjer: Hrvatska radiotelevizija /HRT/)
HRT kao javna ustanova, čiji je osnivač Republika Hrvatska, regulirana je Zakonom o HRT usvojenim u veljači 2003., čija djelatnost obuhvaća proizvodnju i emitiranje radijskog i televizijskog programa, te glazbenu proizvodnju. Nacionalna javna radiotelevizijska ustanova nalazi se pred ulaskom hrvatske države u EU. Položaj ustanove određen je unutarnjim i vanjskim čimbenicima okoline koji različitim intenzitetom utječu na njezin oblik i organizacijsko ponašanje. S obzirom na brze promjene, HRT je u dinamičnoj i promjenljivoj okolini. Dinamična okolina perpetuirana je globalizacijom u kojoj sve brže i više rastu zahtjevi za znanjima, sposobnostima i vještinama koja su neusporediva sa istima u ranijem vremenu minimalnih, nevažnih i gotovo zanemarivih promjena u okolini. HRT i njezino vodstvo prepoznaju recentnu okolinu kojom vlada nedvojbena i nemilosrdna borba za utvrđivanje njezina položaja uspješnog promicatelja javnih interesa i interesa javnosti, ali i jednako tako nužnost postojanja vitalnog nacionalnog poslovnog sustava za proizvodnju, objavljivanje, promet i prodaju kvalitetnih rtv programa (core business) na nacionalnom, regionalnom, ali i lokalnom, ujedno i dinamičnom globalnom medijskom tržištu obilježenom rapidno invazivnom uplivu konkurencije privatnih komercijalnih medija i sve zahtjevnijim očekivanjima klijenata (audio/vizualnim potrošačima). HRT kao najutjecajniji masmedij napušta (stari) nekomercijalni karakter i nalazi se u fazi deregulacije ili reregulacije medijskog sustava. Stoga HRT, posebno HTV svoje aktivnosti modificira u komercijalne, a njezino vodstvo omogućava da sustav HRT-a prepozna i iskoristi prilike i prijetnje. Prilika, ujedno i prijetnja, jest proces koncentracije koji se odvija i u ostalim industrijama, a za HRT je bitno prepoznavanje koncentracije u masmedijima. Uočena medijska profilacija ogleda se u natjecanju za povećanjem brojnosti publike kao i rastom financijske potpore medijima.
Hrvatska radiotelevizija ; upravljanje ; kriza ; masmediji ; prilike ; prijetnje ; okolina
nije evidentirano
engleski
System of public radio television – managerial discourse to exit the management and organisational crisis (case study: Croatian Radio Television /CRT/)
nije evidentirano
Croatian Radio Television ; management ; crisis ; mass media ; opportunities ; threats ; enviroment
nije evidentirano
Podaci o prilogu
458-462.
2010.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Društvo i tehnologija 2010 : zbornik radova = Society and technology 2010 : proceedings
Plenković, Juraj
Zagreb: Hrvatsko komunikološko društvo
978-953-6226-22-1
Podaci o skupu
Međunarodni znanstveni skup Društvo i tehnologija 2010 = International Scientific Conference Society and technology 2010
predavanje
28.06.2010-30.06.2010
Zadar, Hrvatska