Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 475173

UTJECAJ MEDIJSKE KONVERGENCIJE NA PROCES HRVATSKE MEDIJSKE DIGITALIZACIJE


Plenković, Mario; Mustić, Daria; Kučiš, Vlasta, Plenković, Juraj; Popović, Goran; Hadžić, Slobodan; Radoš, Goran; Grbavac, Vitomir; Tomažić, Tina
UTJECAJ MEDIJSKE KONVERGENCIJE NA PROCES HRVATSKE MEDIJSKE DIGITALIZACIJE // Društvo i tehnologija 2010
Zagreb: Hrvatsko komunikološko društvo i Nonacom, 2010. str. 449-450 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)


Naslov
UTJECAJ MEDIJSKE KONVERGENCIJE NA PROCES HRVATSKE MEDIJSKE DIGITALIZACIJE
(INFLUENCE OF MEDIA CONVERGENCE ON THE PROCESS OF CROATIAN MEDIA DIGITALIZATION)

Autori
Plenković, Mario ; Mustić, Daria ; Kučiš, Vlasta, Plenković, Juraj ; Popović, Goran ; Hadžić, Slobodan ; Radoš, Goran ; Grbavac, Vitomir ; Tomažić, Tina

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
Društvo i tehnologija 2010 / - Zagreb : Hrvatsko komunikološko društvo i Nonacom, 2010, 449-450

ISBN
978-953-6226-22-1

Skup
Društvo i tehnologija 2010

Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 28-30.06.2010.

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
Mediji; konvergencija; digitalizacija; komunikacija
(Media; convergence; digitalization; communication)

Sažetak
U radu se prezentiranju dvogodišnja istraživačka postignuća na znanstvenom projektu »Hrvatska medijska komunikacija u konvergentnom okruženju« . Svi dobiveni teorijski i empirijski istraživački rezultati su aplikativnog karaktera, te služe nadležnim vladinim resorima i medijskim upravama kao podloga za planiranje medijskih politika i konvergentne medijske digitalizacije na hrvatskim i europskim prostorima do 2012.g. Glavna projektna istraživačka postignuća su sustavna komunikološka analiza utjecaja medijske konvergencije na proces hrvatske i europske medijske digitalizacije s aspekta koncentracije medijskog vlasništva, medijskog zakonodavstva, medijske regulacije, uloge javnih medija u konvergentnom okruženju u cilju postizanja stupnja maksimalne pokrivenosti konvergentnom digitalnom mrežom hrvatskog komunikacijskog prostora. Istražena je komunikološka i socijalna dimenzija postojećih hrvatskih modela komuniciranja, te njihov utjecaj na primjenu i razvoj medijske konvergentne digitalizacije na europskim (1996.- 2006.) i hrvatskim prostorima (2007.– 2009.). Rezultati istraživanja potvrdili su postavljene istraživačke ciljeve, svrhu i istraživačku hipotezu iz koje je razvidno i nedvojbeno da se Hrvatska opredijelila (Ugovorom o pridruživanju s Europskom unijom) za konvergentni, otvoreni i komplementarni komunikacijski medijski sustav, koji osigurava transparentne medijske slobode, medijsku demokraciju i uvođenje novih medijskih standarda i novih digitalnih konvergentnih tehnologija za dobrobit hrvatskih građana, te postizanja građanske socijalne pravde i medijske kohezije na prostorima Republike Hrvatske. Dvogodišnje istraživanje je potvrdilo postavljenu polaznu istraživačku hipotezu da je medijska konvergencija kontinuirani i evolucijski proces koji omogućuje emitiranje i prijem novih medijskih konvergentnih digitalnih sadržaja (novi medijski javni i privatni servisi), te uvođenje novih višedimenzionalnih programskih distributivnih medijskih kanala s novim medijskim sadržajima na svim razinama hrvatske medijske komunikacije. Hrvatska medijska konvergentna digitalna budućnost, više se ne promatra samo u tehničkom smislu prijenosa i prilagodbe analognog signala u digitalni, već u kontekstu novih socijalnih, kulturnih, umjetničkih, znanstvenih, športskih, gospodarskih i političkih i komunikoloških utjecaja na primatelje novih medijskih sadržaja. Komparativnom medijskom analizom istraženi su društveni i komunikološki efekti uvođenja digitalne javne televizije (HRTV) i eksperimentalne digitalne televizije (MaxTv) na hrvatskim komunikacijskim prostorima. Medijska konvergentna digitalizacija na prostorima Republike Hrvatske je tehnološka, komunikološka i politička budućnost Hrvatske za uključivanje u europske i euro-atlantske integracijske procese. Istraživačka projektna dvogodišnja postignuća su aplikativno stručnog i profesionalnog karaktera, te postaju pomoć nadležnim Vladinim resorima, medijskim upravama, redakcijama i svima onima koji na direktan ili indirektan način planiraju medijsku politiku i medijski razvoj Republike Hrvatske. Na temelju dosadašnjeg dvogodišnjeg projektnog istraživačkog razdoblja možemo zaključiti da je medijska konvergentna digitalna budućnost Hrvatske u punom tehnološkom i programskom zamahu.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Grafička tehnologija, Informacijske i komunikacijske znanosti



POVEZANOST RADA


Projekt / tema
128-0000000-3620 - Hrvatska medijska komunikacija u konvergentnom okruženju (Mario Plenković, )

Ustanove
Grafički fakultet, Zagreb,
Agronomski fakultet, Zagreb