Socijalni pedagozi o stanju i perspektivama socijalne pedagogije (CROSBI ID 564476)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Koller-Trbović, Nivex
hrvatski
Socijalni pedagozi o stanju i perspektivama socijalne pedagogije
Polazeći od načela i smjernica kvalitativne metodologije koja se bavi istraživanjem stvarnih problema ljudi (Mesec, 1998), načina kako pojedinci vide, doživljavaju svijet oko sebe, cilj rada je bio saznati što sudionici istraživanja (socijalni pedagozi s područja RH), misle o svojoj struci i kakva su njihova iskustva vezano uz profesionalni identitet, radno mjesto i korisnike s kojima rade. S ciljem prikupljanja podataka, sudionici istraživanja zamoljeni su za osobni komentar na kraju upitnika. Od 193 sudionika istraživanja, komentar je napisalo njih 61%. U obradi podataka korištena je kvalitativna sadržajna analiza (Vogrinc, 2008) kroz šest koraka. Podaci su obrađeni zasebno po resorima u kojima su sudionici istraživanja bili zaposleni (Organizacije civilnog društva, Lokalna uprava i samouprava, Školstvo, Zdravstvo, Socijalna skrb i Pravosuđe), te sumirani i interpretirani. Ključni rezultat, odnosno, ključna tema izolirana metodom kvalitativne analize sadržaja jest tema profesionalnog identiteta s kojom su druge teme u određenim uzročno posljedičnim odnosima. Tako proizlazi da je riječ o struci koja je potrebna i čiji su stručnjaci kompetentni (mada treba stalno dalje raditi na unapređenju kompetencija i prakse), no istovremeno se radi o struci neprepoznatljivog identiteta i neprimjerenog društvenog statusa (što zahtijeva stalni rad na promociji struke i stručnjaka). Pritom, kad je riječ o zadovoljstvu strukom tada te rezultate sudionici atribuiraju u odnosu na sebe, sebe drže zaslužnima za to, dok kad je riječ o nezadovoljstvu strukom i statusom, tada kao krivce za takvo stanje sudionici nalaze u nefunkcioniranju institucija i u problemima u praksi. Tako su rezultati ovog istraživanja ukazali na neujednačenost u doživljaju osobno viđene kompetentnosti i potrebe za socijalnim pedagozima danas u našem društvu i neprepoznatljivosti struke i stručnjaka te posljedično, lošeg statusa struke i stručnjaka.
socijalni pedagozi; profesionalni identitet; status struke
nije evidentirano
engleski
Social pedagogues about perspective in social pedagogy
nije evidentirano
social pedagogues; professional identity; status of profession
nije evidentirano
Podaci o prilogu
84-85.
2010.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Knjiga sažetaka - 3. hrvatski kongres socijalnih pedagoga s međunarodnim sudjelovanjem "10+ Snage socijalne pedagogije"
Ferić Šlehan, Martina ; Jandrić Nišević, Anita ; Kranželić, Valentina
Zagreb: Hrvatska udruga socijalnih pedagoga (HUSP) ; Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
978-953-6418-63-3
Podaci o skupu
3.hrvatski kongres socijalnih pedagoga s međunarodnim sudjelovanjem, 10+ Snage socijalne pedagogije
predavanje
23.04.2010-25.04.2010
Zagreb, Hrvatska